2022-10-16, 22:11
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Då missuppfattade du mig för jag menade inte dig, utan jag bara resonerade. Visst kan man skylla på vänsterliberaler, ibland så till den milda grad att vissa anklagar alla som har en anann åsikt än dem själva för att vara kulturmarxist eller vänsterliberal, har även blivit kallad det själv av garderobsnazister trots att jag inte ens är vänster själv. Men för vissa är allt till vänster om Adolf kommunister. Jag antar att det är samma slags radikalisering som sker med vissa inom SD tex Fallenkvist med även andra som hängivit sig åt judehat och fan vet vad. Man storknar nästan hur galet det kan bli då folk isoleras och radikaliseras i sin egen bubbla, skrämmande.
Jo, men du kan också läsa Aftonbladet en valfri dag och titta vad som skrivs där om du vill hitta andra sidan av mynet.
Senast redigerad av johkv637 2022-10-16 kl. 22:14.
Citera
2022-10-16, 22:12
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Korkat sagt av Fallenkvinst givetvis när hon måste veta hur känsligt det är. Helt obegripligt att de som talar för SD inte har den diciplinen efter allt som hänt.

Sen kan man ju tycka att ett visst folkslag är väldigt uberkänsliga för allting och att deras rätt tycks gå före precis allting annat. Men det är väl en annan historia...
Och vilken av de historierna tycker du är viktigast?
Citera
2022-10-16, 22:14
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Jo, men du kan också läsa Aftonbladet en valfri dag och titta vad som skrivs där om du vill hitta andra sidan av mynet.
Sossar är värst..
Citera
2022-10-16, 22:15
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Jag förundras mest hur vissa SD:are lyckas att göra misstaget att trampa i nazistklaveret gång på gång. Som om de skulle ha någon slags blandning av koprolali och tourettes.. måste säga dumma saker

Eller också är de helt enkelt nazister.
Var det inte Björn Söder som poserade med nån gammal SS-soldat? Totalt efterblivet att välja honom för OSSE. Kaosnazzar.
Sverige tvingas skämma ögonen ur sig.
Citera
2022-10-16, 22:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Återigen en uppblåst skandal som handlar om att åsiktspoliser anser att någon använt ”fel” uttryck om något.

Vad det är spelar mindre roll. Alla vettiga människor bör alltid ställa sig oreserverat på motsatt sida åsiktspolisen och de skenheliga hycklare som vill kunna bestämma vad som kan sägas och inte och vilka ord och uttryck som är lämpliga.

De är både farliga och obehagliga och bör bekämpas och förlöjligas med varje tillgängligt medel.

Anne Frank var förresten en individ med egen personlighet och skall inte utnyttjas av någon som medel för att utöva makt över andra och som representant för en grupp som lagt beslag på henne som en ägodel och varumärke att använda sig av och påstå sig tala för. Att Anne Frank var judinna och led och dog under nazisterna gör inte att staten Israel eller juridisk råd i Sverige äger rätten att tala i hennes namn.

Fallenkvists uttalande var dumt och märkligt som omdöme, men att det skulle vara något mer som folk skall fördöma henne för är bisarrt och ondsint. Alla de som vill fördöma henne nu och kancellera henne är just precis dessa saker. Så enkelt är det.
Citera
2022-10-16, 22:17
Medlem
ArgusOnes avatar
Sorgligt att man inte får ha en åsikt om en påhittad bok. Om jag ogillade Läckbergs senaste skit hade jag väl blivit utnämnd till kvinnohatare.
Citera
2022-10-16, 22:19
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Återigen en uppblåst skandal som handlar om att åsiktspoliser anser att någon använt ”fel” uttryck om något.

Vad det är spelar mindre roll. Alla vettiga människor bör alltid ställa sig oreserverat på motsatt sida åsiktspolisen och de skenheliga hycklare som vill kunna bestämma vad som kan sägas och inte och vilka ord och uttryck som är lämpliga.

De är både farliga och obehagliga och bör bekämpas och förlöjligas med varje tillgängligt medel.

Anne Frank var förresten en individ med egen personlighet och skall inte utnyttjas av någon som medel för att utöva makt över andra och som representant för en grupp som lagt beslag på henne som en ägodel och varumärke att använda sig av och påstå sig tala för. Att Anne Frank var judinna och led och dog under nazisterna gör inte att staten Israel eller juridisk råd i Sverige äger rätten att tala i hennes namn.

Fallenkvists uttalande var dumt och märkligt som omdöme, men att det skulle vara något mer som folk skall fördöma henne för är bisarrt och ondsint. Alla de som vill fördöma henne nu och kancellera henne är just precis dessa saker. Så enkelt är det.

Vad det är spelar mindre roll. Alla vettiga människor bör alltid ställa sig oreserverat på motsatt sida åsiktspolisen och de skenheliga hycklare som vill kunna bestämma vad som kan sägas och inte och vilka ord och uttryck som är lämpliga. Spännade, vilka är åsiktspolisen och hur vet man om man ställer sig på rätt eller fel sida? Jag gissar att jag ska ifrågasättas och förlöjligas för att jag ifrågasätter dig? Vilket om så är fallet leder till att du är en "hycklare som vill kunna bestämma vad som kan sägas och inte och vilka ord och uttryck som är lämpliga".
Senast redigerad av johkv637 2022-10-16 kl. 22:23.
Citera
2022-10-16, 22:25
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Sossar är värst..
Säger inte emot dig med det kanske inte är relevant?
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Vad det är spelar mindre roll. Alla vettiga människor bör alltid ställa sig oreserverat på motsatt sida åsiktspolisen och de skenheliga hycklare som vill kunna bestämma vad som kan sägas och inte och vilka ord och uttryck som är lämpliga. Spännade, vilka är åsiktspolisen och hur vet man om man ställer sig på rätt eller fel sida?

Det är inte det minsta svårt eller komplicerat. Människor som beter sig vettigt argumenterar emot åsikter någon har och ger uttryck för och kan då anse att åsikten de argumenterar emot är fel eller t.o.m. ondsint.

Åsiktspolisen anser att de har rätten till att bestämma vilka åsikter som öht får yttras utan att vederbörande skall bestraffas i offentligheten och likaledes bestämma hur något får sägas och med vilka ord och uttryck.
Citera
Bannlyst
Rebecka Fallenkvist är tydligen Sveriges mest kända och viktigaste person, överst på Flashback, i SVT rapport och SVT agenda, trendar mest på twitter osv..
Har alla i Sverige blivit galna vänsterbyfånar?
Varför bryr sig så många om vad en blåst bimbo säger om en person som dog för 80 år sen?
Har Sverige inget viktigare att fokusera på?
Citera
Avslutad
Rebecka kanske känner beundran för Anne Frank som i den hemska situation Anne och hennes familj var i, jagades av nazisterna och deras medlöpare, ändå kunde finna ljusare stunder i sin tillvaro med fantasier och upptäcka sexualitet och sin kropp. Och förälskelse. Det finns dom som minns dom roligare stunderna det sista året deras livskamrat levde innan mannen eller hustrun dog i obotlig sjukdom. Och då blir man rörd. Det går att vinkla det som man vill och visst kunde Rebecka Fallenkvist uttryckt sig bättre om det nu var beundran hon innerst inne känner för Anne Frank
Citera
2022-10-16, 22:26
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Sorgligt att man inte får ha en åsikt om en påhittad bok. Om jag ogillade Läckbergs senaste skit hade jag väl blivit utnämnd till kvinnohatare.
Mig veterligen får alla ha en åsikt om alla böcker, det kallas yttrandefrihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in