Tycker reaktionerna är väldigt överdrivna. Jävlar vilket drev det har blivit.
Rebecka är inte direkt min favorit på Riks och tycker ofta att hon är jobbig men frågan är ju hur kanalen går utan henne. Hon fyllde ju en roll, helt klart. Hoppas man tar in någon annan tjej som går hem i rutan
Vem då? Är uppriktigt nyfiken. Hon kreonisttjejen med handduk på huvet är ju upptagen. Har Sd fler på lager?
Det är inte det minsta svårt eller komplicerat. Människor som beter sig vettigt argumenterar emot åsikter någon har och ger uttryck för och kan då anse att åsikten de argumenterar emot är fel eller t.o.m. ondsint.
Åsiktspolisen anser att de har rätten till att bestämma vilka åsikter som öht får yttras utan att vederbörande skall bestraffas i offentligheten och likaledes bestämma hur något får sägas och med vilka ord och uttryck.
Du som moderator är väl det närmsta en åsiktspolis som finns på flashback eller? och bestraffas kommer du inte heller så vi är väl "spot on"?
Senast redigerad av johkv637 2022-10-16 kl. 22:31.
BSS är ju en helt annan gruppering. Att SD skulle ha heilande medlemmar på 2000-talet på sina egna möten har jag aldrig hört talas om.
Hur långt bak sa jag? Drygt 20 år. Vid tiden för då Jimpan tog över. Det var segerhelgernas tid i SDU. Sd är delvis sprunget ur BSS. Same shit, different name. Helg Seger!
Korkat sagt av Fallenkvinst givetvis när hon måste veta hur känsligt det är. Helt obegripligt att de som talar för SD inte har den diciplinen efter allt som hänt.
Sen kan man ju tycka att ett visst folkslag är väldigt uberkänsliga för allting och att deras rätt tycks gå före precis allting annat. Men det är väl en annan historia...
Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?
Fallenkvist , ett rejält ägg. Kanske den mest korkade människan i Sverige. Ett levande bevis på den misslyckade integrationen.
Drev kan det bli, men rätten till åsikten har väl inte försvunnit vad jag vet? Vad är din tanke,att alla ska få säga vad de vill utan att någon säger emot?
Hur långt bak sa jag? Drygt 20 år. Vid tiden för då Jimpan tog över. Det var segerhelgernas tid i SDU. Sd är delvis sprunget ur BSS. Same shit, different name. Helg Seger!
Men jösses. Sitter ni kryptovänster och diskuterar BSS i varenda tråd som har något samröre med SD?
Israels ambassadör har uttalat sig fördömande, vilket kan tyckas märkligt då Anne Frank bodde i Nederländerna och dog innan staten i fråga bildades.
Men i vanlig ordning gäller en asymmetrisk koppling mellan det judiska folket och staten Israel:
Kan man vinna snyftpoäng på sagda koppling så omhuldas den frenetiskt. Men i de sammanhang förbindelsen anses komprometterande så förnekas den å det bestämdaste.
Med detta sagt var RF:s uttalande osmakligt och ur alla synvinklar (som redan vridits och vänts på i tråden) korkat.
Sorgligt att man inte får ha en åsikt om en påhittad bok. Om jag ogillade Läckbergs senaste skit hade jag väl blivit utnämnd till kvinnohatare.
Nu är denna boken förvisso inte påhittad, men man får förstås ändå ha en åsikt om den. Man får uttrycka sina värderingar i Sverige. Yttrandefriheten gäller mellan staten och individen. Den garanterar dock inte att man får företräda ett parti som förkastar värderingarna som uttrycks.