2022-10-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Jo men förstår inte du att hela rättsstatprincipen äventyras om grundlösa häxjakter på medborgare tillåts. Att det dessutom som jag påtalat flera gånger slösas skattemedel och som bonus riskerar man att medborgarnas tvivel mot myndigheter växer. Allt tyder på att åklagarens och polisens personliga uppfattning om vad som hänt gjort att de drivit fallet ända till hovrätten när redan tingsrätten i princip idiotförklarade hela åtalet eftersom bevisläget var så uselt. Lägg där till polisens vägran att ge tillbaka Hedins vapen trots friande dom så att det krävs beslut från förvaltningsrätten för att tvinga polisen att göra det de borde gjort så fort tingsrättens dom vunnit laga kraft.

Var det inte så att vittnet plötsligt vände och tog tillbaka alla sina uppgifter?
Var det inte så att det skedde kort efter att KH släppts ur häktet?

Tror tusan att det blir svårt när ett vittne plötsligt tar tillbaka sina uppgifter. Det gäller ju oavsett om det är mord eller grova jaktbrott som utreds.
Citera
2022-10-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Var det inte så att vittnet plötsligt vände och tog tillbaka alla sina uppgifter?

Tror tusan att det blir svårt när ett vittne plötsligt tar tillbaka sina uppgifter. Det gäller ju oavsett om det är mord eller grova jaktbrott som utreds.

Var väl hans fd som var det stora vittnet.... En person med sådär mental status, samt som alltså var ovän med Hedin....
Citera
2022-10-16, 19:36
Medlem
Citat:

Det så kallade vittnet drog tillbaka sin utsaga och erkände att hon ljugit ihop allt och blir senare själv misstänkt för grovt jaktbrott.
Citera
2022-10-16, 19:46
Medlem
Citat:
Mina kunskaper om varg är långt mycket större än dina. Det har jag visat gång på gång i denna tråd.
Nej det har du inte. Du är en idiot som brukar svara folk med att ställa frågor. Antar att du är en liten miljöpartist som tycker att vargar är gulliga men sen har du inte så mycket att komma med.
Citera
2022-10-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Stopp och belägg! Kan du hyfsa tonen lite? Visserligen verkar tanten vara både virrig och okunnig men att kalla henne miljöpartist är att gå för långt, någon måtta på grova personangrepp får det ändå vara!
Får erkänna att jag gick över gränsen där
Citera
2022-10-16, 20:04
Medlem
Citat:
Det så kallade vittnet drog tillbaka sin utsaga och erkände att hon ljugit ihop allt och blir senare själv misstänkt för grovt jaktbrott.

Varför drog hon tillbaka det?
Citera
2022-10-16, 20:07
Medlem
Citat:
Jo men förstår inte du att hela rättsstatprincipen äventyras om grundlösa häxjakter på medborgare tillåts. Att det dessutom som jag påtalat flera gånger slösas skattemedel och som bonus riskerar man att medborgarnas tvivel mot myndigheter växer. Allt tyder på att åklagarens och polisens personliga uppfattning om vad som hänt gjort att de drivit fallet ända till hovrätten när redan tingsrätten i princip idiotförklarade hela åtalet eftersom bevisläget var så uselt. Lägg där till polisens vägran att ge tillbaka Hedins vapen trots friande dom så att det krävs beslut från förvaltningsrätten för att tvinga polisen att göra det de borde gjort så fort tingsrättens dom vunnit laga kraft.

Grundlösa häxjakter är inget jag gillar heller men det är det ju inte frågan om här.
Citera
2022-10-16, 20:09
Medlem
Citat:
Varför drog hon tillbaka det?

För att hon ljög.
Citera
2022-10-16, 20:10
Medlem
Citat:
Grundlösa häxjakter är inget jag gillar heller men det är det ju inte frågan om här.

Det är precis vad det är.
Citera
2022-10-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Nej det har du inte. Du är en idiot som brukar svara folk med att ställa frågor. Antar att du är en liten miljöpartist som tycker att vargar är gulliga men sen har du inte så mycket att komma med.

Jag frågade dig vad våldtagna kvinnor har med fallet Karl Hedin att göra.
Du "svarade" med en motfråga. Det är ju du själv som svarar på det sätt du beskyller mig för. Vem som helst som läser tråden kan se det.
Citera
2022-10-16, 20:11
Medlem
Citat:
För att hon ljög.

Det vet du att hon gjorde, eller? I så fall hur vet du det?
Citera
2022-10-16, 20:12
Medlem
Citat:
Jag frågade dig vad våldtagna kvinnor har med fallet Karl Hedin att göra.
Du "svarade" med en motfråga. Det är ju du själv som svarar på det sätt du beskyller mig för. Vem som helst som läser tråden kan se det.
Jag tror de flesta som läser den här tråden inser att du inte kan ett skit om vargjakt och att du av nån outgrundlig anledning har ett hat mot miljardären Karl Hedin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in