2022-10-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
lägg där till myndighets övergrepp och slöseri av polisens resurser när de behövs för att jag mördare, pedofiler och andra grova grott.

Ska miljöåklagare jaga mördare och pedofiler?
Citera
2022-10-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Som flera uppmärksammade rättsfall genom åren visat så är det tyvärr inte ovanligt att polis och åklagare "bättrar på" bevisen när de inser att det inte kommer hålla i rätten.

Vilka rättsfall är det du tänker på här?
Citera
2022-10-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ska miljöåklagare jaga mördare och pedofiler?

Nej men uppenbarligen har de resurser i överflöd när de jagar spöken och de resurserna bör fördelas till viktigare områden. Det är väldigt många polisiära utredningstimmar som gått till den här häxjakten.
Citera
2022-10-16, 18:01
Medlem
Åklagare Magnusson kankse ska börja hänga med van der Kwast och Lambertz, de har säkert mycket visdomar att utbyta.
Citera
2022-10-16, 18:02
Medlem
Citat:
Karl Hedin har ju inte skjutit någon varg enligt tingsrätt och hovrätt.

"Karl Hedin har inte skjutit någon varg". Har tingsrätt och hovrätt uttryckt sig så?
Citera
2022-10-16, 18:03
Medlem
Citat:
"Karl Hedin har inte skjutit någon varg". Har tingsrätt och hovrätt uttryckt sig så?

Vad yrar du om?

Du får finna dig i att en Karl Hedin är friad och gråta ut.
Senast redigerad av Fyllskalle 2022-10-16 kl. 18:07.
Citera
2022-10-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag frågade dig om din kunskap om varg. Du kunde inte svara alls. Och du är helt klart värd att få förolämpningar mot dig. Du och Pilla har noll koll.

Mina kunskaper om varg är långt mycket större än dina. Det har jag visat gång på gång i denna tråd.
Citera
2022-10-16, 18:10
Medlem
Citat:
Vad yrar du om?

Vad jag yrar om?

Ja du Fyllskalle, du skrev så här:

"Karl Hedin har ju inte skjutit någon varg enligt tingsrätt och hovrätt."

Har du redan glömt det?

Därför frågade jag dig: Har tingsrätt och hovrätt uttryckt sig så?
Citera
2022-10-16, 18:25
Medlem
Citat:
Vad jag yrar om?

Ja du Fyllskalle, du skrev så här:

"Karl Hedin har ju inte skjutit någon varg enligt tingsrätt och hovrätt."

Har du redan glömt det?

Därför frågade jag dig: Har tingsrätt och hovrätt uttryckt sig så?

Eftersom han inte ens är fälld för att ha försökt jaga varg så är ju slutsatsen att han inte skjutit någon varg. Tingsrätten ansåg att åklagarens bevisning var så svag att man inte ens behövt pröva de åtalades egen bevisning..
Nej tingsrätt och hovrätt har säkert inte uttryckt sig så åklagaren gav ju.upp de fantasierna innan han väckte åtal.
Jag hoppas Karl Hedin får ett saftigt skadestånd.
Citera
2022-10-16, 18:33
Medlem
Citat:
Eftersom han inte ens är fälld för att ha försökt jaga varg så är ju slutsatsen att han inte skjutit någon varg. Tingsrätten ansåg att åklagarens bevisning var så svag att man inte ens behövt pröva de åtalades egen bevisning..
Nej tingsrätt och hovrätt har säkert inte uttryckt sig så åklagaren gav ju.upp de fantasierna innan han väckte åtal.
Jag hoppas Karl Hedin får ett saftigt skadestånd.

Ok det vore önskvärt om du uttryckte dig mer korrekt i framtiden.
För övrigt är det ju när det gäller begångna brott långt ifrån alltid som bevisning håller för att fälla någon men det betyder ju inte att de åtalade inte begått brott. Förstår du inte det?
Citera
2022-10-16, 18:44
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Men är du en expert då? Leif och Billy och Hillbillys gillar du ju att använda och det kan hända att du gått med i nåt drev nån gång men annars är du ju rätt pinsam. Och du har blivit avstängd för att du inte har vett att hålla dig till ämnet. Jag jagar där det finns varg och jag inser problemet de utgör men det fattar inte du din jävla miljöpartist.
Stopp och belägg! Kan du hyfsa tonen lite? Visserligen verkar tanten vara både virrig och okunnig men att kalla henne miljöpartist är att gå för långt, någon måtta på grova personangrepp får det ändå vara!
Citera
2022-10-16, 18:52
Medlem
Citat:
Ok det vore önskvärt om du uttryckte dig mer korrekt i framtiden.
För övrigt är det ju när det gäller begångna brott långt ifrån alltid som bevisning håller för att fälla någon men det betyder ju inte att de åtalade inte begått brott. Förstår du inte det?

Jo men förstår inte du att hela rättsstatprincipen äventyras om grundlösa häxjakter på medborgare tillåts. Att det dessutom som jag påtalat flera gånger slösas skattemedel och som bonus riskerar man att medborgarnas tvivel mot myndigheter växer. Allt tyder på att åklagarens och polisens personliga uppfattning om vad som hänt gjort att de drivit fallet ända till hovrätten när redan tingsrätten i princip idiotförklarade hela åtalet eftersom bevisläget var så uselt. Lägg där till polisens vägran att ge tillbaka Hedins vapen trots friande dom så att det krävs beslut från förvaltningsrätten för att tvinga polisen att göra det de borde gjort så fort tingsrättens dom vunnit laga kraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in