Citat:
Ursprungligen postat av
Arneweise86
Intressant det som Leif gw Persson sa i Nyhetsmorgon, ifrågasatte hur man kunde lägga ner så mkt pengar på en utredning när det inte ens fanns nån dödad varg. Ett spaningsmord med en död människa kostar inte ens lika mycket att utreda. Sverige är skevt.....
Bestickande och klarsynt kommentar av Leif GW. Jag delar den helt och hållet.
Varför lägger staten ned så mycket resurser på att lagföra den ledande kritikern av den uppbyggda vargstammen? Jag kan inte komna fram till någon annan slutsats än att det är en politisk process. Miljömupparna i städernas inre stadsdelar mot landsbygdsbefolkningen och jägare.
Dessa miljömuppar är ofta unga och har inte upplevt Bergslagen på 60- och 70-talet med en levande landsbygd med jordbruk, nötkreatur som gick på skogen, små ängar med alla blommor och en rik älgstam. Hur ser det ut nu med en stor vargstam?
Ingen jagar knappt längre med hund, få gårdar har djur som håller landskapet öppet. Vargen och idioter på länsstyrelsen som bildar reservat i tron att de kan ”bevara” generationers jordbruk tar över skogen mer och mer.
Karl Hedin och några till protesterar mot den förda politiken. Nu skall de skrämmas till tystnad i en rättegång med bevis påhittade av polisen och en psyksjuk fru till en av de medåtalade.
Jag mår illa och hoppas verkligen att rättvisan segrar. Men med av rätten handplockade politiska nämndemän vete fan hur det går.