2021-03-24, 14:45
Medlem
Det är planen att KH ska göra motstånd..
Citera
2021-03-24, 16:10
Medlem
Pre 1914s avatar
Göran lambertz anser sig utsatt för ett rättsövergrepp och kräver 1 miljon i ersättning och skadestånd. Väntar KH tills domen har vunnit laga kraft innan han lägger 8n om sina krav, och borde inte hans krav ligga betydligt över lambertz ändå rätt enkla och snabba affär?
Citera
2021-03-25, 21:42
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Göran lambertz anser sig utsatt för ett rättsövergrepp och kräver 1 miljon i ersättning och skadestånd. Väntar KH tills domen har vunnit laga kraft innan han lägger 8n om sina krav, och borde inte hans krav ligga betydligt över lambertz ändå rätt enkla och snabba affär?
Lambertz krav om ersättning är ju ett skämt. Vad gäller KH´s privata del så kommer staten att gå på nån schablon ska du se och ge ett minimalt belopp baserat på eventuellt lönetapp minus skatt på det.
Företagsdelen däremot kan bli kostsammare man beslagtagit datorer och hindrat torken vid karbenning att producera då askan skulle analyseras och inte hittade någonting alls. Sen återstår ju att se i vilket skick vapnen är i när de kommer tillbaka. Det finns några berättelser om personer som fått tillbaka sina vapen med skrap- och slagmärken på korv och sikten då polisen inte varit helt rädda om bössorna utan i princip slängt in dem i en vapenkassun med en tejpbit på kolven.
Citera
2021-03-27, 16:31
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Åklagaren Lars Magnusson fortsätter med att anklaga Karl Hedin för åsiktsbrott . I tidningen Land Lantbruks skogsdel
skrivs följande
Åklagare Lars Magnusson delar inte bedömmningen att Karl Hedins ståndpunkt i vargfrågan är irrelevant
-Min bevisning handlar inte om att jag på något sätt skulle anse att hans åsikter är förbjudna Det jag ville visa med det är att han inte hade tvekat att begå ett grovt jaktbrott om tillfälle gavs säger han.
Hurvida domen ska överklagas har han inte bestämt. Artiklen är bakom betalvägg

Åklagare Magnusson verkar ha en synsk förmåga som tankeläsare, kanske det är hans framtida karriär

Intervju med Karl Hedin från igår av Jaktjournalen

https://www.jaktjournalen.se/filmad-intervju-hedin-om-karleken-till-jakten-den-friande-domen-och-framtiden/
Citera
2021-03-27, 17:51
Medlem
WARRIORS-1979s avatar
Tycker mig se på senaste bilderna på KH att han ser sliten ut, påminner om att alkoholen ihop med den press som denna härva inneburit har kostat honom mer än han vill ge sken av utåt. Men nu börjar det verkligen synas i det blå lila svullna ansiktet och framför allt näsan!
Citera
2021-03-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salomon-Ella
Åklagaren Lars Magnusson fortsätter med att anklaga Karl Hedin för åsiktsbrott . I tidningen Land Lantbruks skogsdel
skrivs följande
Åklagare Lars Magnusson delar inte bedömmningen att Karl Hedins ståndpunkt i vargfrågan är irrelevant
-Min bevisning handlar inte om att jag på något sätt skulle anse att hans åsikter är förbjudna Det jag ville visa med det är att han inte hade tvekat att begå ett grovt jaktbrott om tillfälle gavs säger han.

Åklagare Magnusson verkar ha en synsk förmåga som tankeläsare, kanske det är hans framtida karriär

Intervju med Karl Hedin från igår av Jaktjournalen

https://www.jaktjournalen.se/filmad-intervju-hedin-om-karleken-till-jakten-den-friande-domen-och-framtiden/

Med den argumentationen så kan vi bura in nästan hela befolkningen. Misstänker stort att de flesta kan tänka sig göra en massa saker om de inte skulle riskera att åka fast eller få andra konsekvenser av det.
Citera
2021-03-27, 22:33
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salomon-Ella
skrivs följande

Intressant uttalande. Har han svårt att svälja knäppen han fick på näsan?

Skulle man tillämpa Magnussons synsätt på till exempel svenska partiledare så skulle det kunna få långtgående konsekvenser med tanke på hur grovt och hatiskt de uttrycker sig mot varandra.

Krävs bara en liten telefonavlyssning där t ex Löfvén säger något om att han sett några ”brunskjortor” när han varit ute och rekat inför valrörelsen så är saken klar och Magnusson kan åtala Löfvén för ha planerat att ha ihjäl Sverigedemokrater.
Citera
2021-03-30, 20:34
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hood4life
Det är planen att KH ska göra motstånd..

Är det din plan eller hans? Eller du kanske är bekant med KH?
Citera
2021-04-09, 12:49
Medlem
Turist i tidens avatar
Fortsättning följer
Citat:
Nu överklagar åklagaren delar av domen till hovrätten.

– Det är anmärkningsvärt. Jag begriper ingenting, säger Karl Hedin försvarare Sven Severin.
https://www.expressen.se/dinapengar/aklagaren-overklagar-domen-mot-karl-hedin/
Citera
2021-04-09, 12:51
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Fortsättning följer

https://www.expressen.se/dinapengar/aklagaren-overklagar-domen-mot-karl-hedin/

Bra där. Helt korrekt.
Citera
2021-04-09, 13:58
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Det är den delen av åtalet som handlar om jakt eller förberedelser av jakt av varg den 26 oktober 2018 som åklagaren överklagar. Den andra delen som rör giftet som hanterats av det gifta paret står frikännandet kvar.

Utan några nya bevis verkar det vara åklagare Magnussons sista desperata försök att straffa Karl Hedin.
Genom överklagan hindras Karl Hedin att återfå sin egendom alltså vapnen. Ny rättegång lär inte ske förrän efter årets jaktsässong.
Hela detta spektakel som kostat minst 25 miljoner av våra skattepengar går vidare endast för att det finns aktivistska åklagare som driver egen agenda.
Citera
2021-04-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Bra där. Helt korrekt.

Jasså du tycker det är ett helt korrekt beslut av kammaråklagare Magnusson. Men är du inte missnöjd med att han inte överklagade resten? Giftanklagelsen?
Själv tycker jag att åklagarämbetet är helt fel ute då de envist driver ärendet vidare. Finns det ingen överordnad som kan ta Magnusson i örat och ge honom nya arbetsuppgifter? Eller finns det inga andra brottsmisstankar att arbeta med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in