2022-10-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Hehehe, nej förklara nu vargexperten om både varg och gevär. Du kan ta hjälp av ditt lokala jaktlag i denna länk: https://www.youtube.com/watch?v=lGwO6AX0stw
Tror du på allvar att jag skulle bry mig om att öppna en länk som du skickar?
Citera
2022-10-16, 11:27
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Tror du på allvar att jag skulle bry mig om att öppna en länk som du skickar?

hahaha, googla själv på Leif och Billys bajsanalys och sen förväntar jag mig av en vargexpert en analys på hur vargen funkar och beteenden, och varför du tror att det är komplicerat för andra. Bara för du bor under en gran i skogen gör inte dig till någon expert.
Citera
2022-10-16, 11:30
Medlem
Citat:
hahaha, googla själv på Leif och Billys bajsanalys och sen förväntar jag mig av en vargexpert en analys på hur vargen funkar och beteenden, och varför du tror att det är komplicerat för andra. Bara för du bor under en gran i skogen gör inte dig till någon expert.
Men är du en expert då? Leif och Billy och Hillbillys gillar du ju att använda och det kan hända att du gått med i nåt drev nån gång men annars är du ju rätt pinsam. Och du har blivit avstängd för att du inte har vett att hålla dig till ämnet. Jag jagar där det finns varg och jag inser problemet de utgör men det fattar inte du din jävla miljöpartist.
Citera
2022-10-16, 11:46
Medlem
Citat:
Nja detta fall har ett starkt signalvärde till alla rednecks som irrar runt i skogen och skjuter varg och andra djur olagligt. Kan åklagaren pressa en lokal sågverkshjälte så kan han gå efter lastbilsJohan eller mekarTommy vilken dag som helst.

Karl Hedin har ju inte skjutit någon varg enligt tingsrätt och hovrätt.

Singalvärdet ligger nog snarare i att myndigheter kan jaga, trakassera och åtala dig som medborgare utan bevis och när tingsrätten i princip skrattar åt miljöåklaren så ska det ändå dras i hovrätt och fortsätta slöseriet med skattepengar. Polisen vägrar att lämna tillbaka den åtalades vapen trots friande dom i tingsrätten och förvaltningsrätten måste tillslut ta polisen i örat, ännu mer slösade skattepengar.

Lägg där till att miljöåklagre Magnusson gjort hela sin yrkeskår till åtlöje. Ett under att clownen inte lämnar in överklagan till HD.

Nu vet jag inte om Karl Hedin lämnat in JO anmälan men det vore verkligen på sin plats.
Påminner fan om Quick fallet när det gäller totala härdsmältan från polis och åklagare.
Citera
2022-10-16, 12:01
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Men är du en expert då? Leif och Billy och Hillbillys gillar du ju att använda och det kan hända att du gått med i nåt drev nån gång men annars är du ju rätt pinsam. Och du har blivit avstängd för att du inte har vett att hålla dig till ämnet. Jag jagar där det finns varg och jag inser problemet de utgör men det fattar inte du din jävla miljöpartist.

haha, det är ju du som påstår att andra inte kan något om vargar, då vill jag ju såklart lära mig det jag missat? Lugn nu Leif o Billy.
Citera
2022-10-16, 12:02
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Karl Hedin har ju inte skjutit någon varg enligt tingsrätt och hovrätt.

Singalvärdet ligger nog snarare i att myndigheter kan jaga, trakassera och åtala dig som medborgare utan bevis och när tingsrätten i princip skrattar åt miljöåklaren så ska det ändå dras i hovrätt och fortsätta slöseriet med skattepengar. Polisen vägrar att lämna tillbaka den åtalades vapen trots friande dom i tingsrätten och förvaltningsrätten måste tillslut ta polisen i örat, ännu mer slösade skattepengar.

Lägg där till att miljöåklagre Magnusson gjort hela sin yrkeskår till åtlöje. Ett under att clownen inte lämnar in överklagan till HD.

Nu vet jag inte om Karl Hedin lämnat in JO anmälan men det vore verkligen på sin plats.
Påminner fan om Quick fallet när det gäller totala härdsmältan från polis och åklagare.

Whoop whoop, spring inte runt och tjuvjaga. Det är signalen.
Citera
2022-10-16, 12:30
Medlem
ekerilars avatar
Citat:

För att nå detta måste man faktiskt lyckas fälla de som faktiskt tjuvjagar.

Här gjorde man en utredning, kom i ett tidigt skede fram till att ingen varg skjutits. Ändå väljer åklagaren att gå vidare i ärendet, för att det är hans jobb enligt honom själv.

Signalen som går fram är att myndigheterna lyckas inte stävja eventuell tjuvjakt, och börjar då trakassera folk istället för att göra bättre utredningar, eller konstatera att just här har ingen tjuvjakt förekommit.

Jag ser dessvärre ett besvärande mönster i det här: Lillhärdal, Sjunda och nu KH.
Citera
2022-10-16, 13:00
Medlem
Citat:

Ja det verkar vara din tolkning själv gör jag en annan. Tjuvjagar gör jag inte och självklart bör ingen göra det men det här fallet handlar mer om rättshaveri än tjuvjakt.
Citera
2022-10-16, 13:04
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar

Här gjorde man en utredning, kom i ett tidigt skede fram till att ingen varg skjutits. Ändå väljer åklagaren att gå vidare i ärendet, för att det är hans jobb enligt honom själv.

Signalen som går fram är att myndigheterna lyckas inte stävja eventuell tjuvjakt, och börjar då trakassera folk istället för att göra bättre utredningar, eller konstatera att just här har ingen tjuvjakt förekommit.

Jag ser dessvärre ett besvärande mönster i det här: Lillhärdal, Sjunda och nu KH.

Menar du att det inte förkommer tjuvjakt i de områdena?
Citera
2022-10-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar

Det stämmer förundersökningen borde lagts ned, jag vill bara åter belysa att misstanke initialt fanns är inte något konstigt om man kollar på de indicier utredningen visade på i ett tidigt skede, efter några veckor borde kh släppts
Citera
2022-10-16, 13:25
Medlem
Citat:
haha, det är ju du som påstår att andra inte kan något om vargar, då vill jag ju såklart lära mig det jag missat? Lugn nu Leif o Billy.

Men jag vill ju inte ägna mig tid åt att förklara för en liten besserwisser som dig saker och ting. Du är inne och skriver i trådar som du inte fattar ett skit om.
Citera
2022-10-16, 13:27
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Menar du att det inte förkommer tjuvjakt i de områdena?

Det har jag faktiskt ingen aning om. Det är inte fel att utreda misstänkta jaktbrott. Felet uppstår när man går vidare i ärendet trots att det i ett tidigt skede konstaterades att ingen varg skjutits vid det aktuella tillfället.

För att göra en parallell: Jag är fullständigt övertygad om att folk regelbundet överträder hastighetsgränserna i ditt område.jag misstänker att även du råkar köra lite för fort ibland. Därför bör fortkörningsböter skickas hem till dig, och ditt körkort (och bil) borde omhändertas tills hastighetsöverträdelserna minskar i din kommun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in