2022-10-16, 16:41
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det var märkligt. Vart hittades dom?

Kollade snabbt i FUP, men hittade det inte, kanske har misstolkat.
Citera
2022-10-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Detta tror jag inte att jag sett nämnas här tidigare, utan tvärtom, att det skulle finnas skriftliga bevis på att mamman försökt att ändra hans tidigare felaktiga ålder;

Ur FUP sida 7;

”..Handläggaren har inte kunnat hitta några noteringar att det gjorts någon medicinsk åldersbedömning i samband med asylprocessen och hittar inte heller att det noterats något om att personnumret har försökt ändras i efterhand.
Den anteckning som har kunnat hittas är från 2019 och avser att mamman anmält att Abushis namn har varit felstavat + ändring av detta..”

Edit; på sida 13 i FUP finns dokumenterat denna rättelse om namn.
Där uppger även mamman att hans födelsedag är i november (16:de), och inte 7/7 som det står i hans personnummer, där uppges också födelseår 2007, inte 2009 som står i hans personnummer.

Mao så har det alltså funnits en rättelse ändå?

Och på sidan 16 förklarar Skatteverket varför ingen ändring av födelsedatum utförs.

Enligt FUPen så är mamman så korkad och obildad att hon inte vet vilket år eller månad varelsen är född (s 360). Men hon vet att det var på en fredag. Det har även blivit fel på fler barn (s 367).
Varelsen har tidigare stulit högtalare och mobiler av folk (s 359).

Som sagt: Flickan har offrats på mångkulturens altare. Hade Sverige haft en normal invandringspolitik så hade detta aldrig hänt. Vi behöver inte dessa människor i Sverige.
Citera
2022-10-16, 17:05
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Detta tror jag inte att jag sett nämnas här tidigare, utan tvärtom, att det skulle finnas skriftliga bevis på att mamman försökt att ändra hans tidigare felaktiga ålder;

Ur FUP sida 7;

”..Handläggaren har inte kunnat hitta några noteringar att det gjorts någon medicinsk åldersbedömning i samband med asylprocessen och hittar inte heller att det noterats något om att personnumret har försökt ändras i efterhand.
Den anteckning som har kunnat hittas är från 2019 och avser att mamman anmält att Abushis namn har varit felstavat + ändring av detta..”

Edit; på sida 13 i FUP finns dokumenterat denna rättelse om namn.
Där uppger även mamman att hans födelsedag är i november (16:de), och inte 7/7 som det står i hans personnummer, där uppges också födelseår 2007, inte 2009 som står i hans personnummer.

Mao så har det alltså funnits en rättelse ändå?

Och på sidan 16 förklarar Skatteverket varför ingen ändring av födelsedatum utförs.

När i tiden skedde detta försök till ändring av ålder av mamman (som det talas om på sidan 13 i fup)?
Citera
2022-10-16, 17:10
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det framgår inte vilka kriterier dom använt för maskning. Det som handlar om det sexuella våldet är uppenbart att dom maskat. Men dom har strukit över mycket mer än så.

Ska erkänna att jag inte ens vet syftet till maskningen. Förmodar det handlar om flickans integritet vilket jag köper. Inga detaljer alls framkommer, förutom att hon blivit strypt och bunden med skosnöre och slagen av hans händer och en pinne.

Såklart att det handlar om integritet, annars finns ingen anledning till maskning.

Men kniven däremot är svårt att motivera?
Citera
2022-10-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, överfallet i gångtunneln förra sommaren var så pass allvarligt kan man tycka, att rektorn samt lärare på särskolan på Lejonströmsskolan dit pojken flyttades, skulle ha fått information om överfallet.

Men nej, det ansåg inte socialtjänsten, de åberopade sekretess som orsak till detta beslut.

Skolan hade tre olika äreenden om pojken som alla handlade om kränkande och sexuella handlingar som skedde före överfallet i gångtunneln 2021.

Soc får serverat en polisutredning där pojken pekas ut som ansvarig för en attack mot en kvinna med sexuella inslag och dom bemödar sig inte ens att kontakta skolan för att kolla om han misskött sig i skolan?! Även en amatör förstår att det är en upptrappning av hans sexuella/våldsamma fantasier.
Citera
2022-10-16, 17:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
När i tiden skedde detta försök till ändring av ålder av mamman (som det talas om på sidan 13 i fup)?
2019.

Edit
Fel - redan 2018 lämnas de riktiga uppgifterna.
Senast redigerad av micro113 2022-10-16 kl. 17:40.
Citera
2022-10-16, 17:31
Medlem
MissDecibellas avatar
Nu har jag plöjt klart FUP:en.

Det är så självklart att varenda gång han berättar att först har ”flickan ramlat” och sen har han själv ”ramlat” (men han vet inte vad/hur det gått till) så är det hans försök att komma undan med att han knuffat ner henne på marken för att därefter ja..

Och nej, det nämns ingenstans i FUP:en att ett regelrätt samlag ägt rum, eller ett samlag öht.

Det någon skrev om spermafynd är troligtvis när det nämns i ”ordlistan” där förklaringarna för graderingen/styrka av fynd benämns.
Där ges exempel på meningar som används vid just detta.
Citera
2022-10-16, 17:51
Medlem
Citat:

Det är så självklart att varenda gång han berättar att först har ”flickan ramlat” och sen har han själv ”ramlat” (men han vet inte vad/hur det gått till) så är det hans försök att komma undan med att han knuffat ner henne på marken för att därefter ja..

Och nej, det nämns ingenstans i FUP:en att ett regelrätt samlag ägt rum, eller ett samlag öht.

Det någon skrev om spermafynd är troligtvis när det nämns i ”ordlistan” där förklaringarna för graderingen/styrka av fynd benämns.
Precis som du säger, nu har jag lusläst FUP:en en gång till, finns ingenstans att han har haft samlag med flickan, naturligtvis uppger han hon ramlade, nej hon har inte ramlat , han har knuffat henne , eller också skedde det att hon ramlade när han slog henne med full kraft i ryggen, vilket givetvis är fullt tänkbart, här har vi en bjässe på cirka 75 kg samt 175 cm, mot en späd tjej, inte en chans att hon kunde stå kvar upp vid dessa slag .
Citera
2022-10-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De har ju hittat spermier, dock inget dna på den, hur nu det kan gå till.
Har man hittat sperma så HAR man hittat DNA. Spermiers hela funktion är att överföra DNA.
Citera
2022-10-16, 17:58
Avslutad
Citat:

Jag tror som nån skrev tidigare att han använt pinnen sexuellt på henne.
Citera
2022-10-16, 18:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/misst%C3%A4nkt-15-%C3%A5ring-utsatt-f%C3%B6r-v%C3%A5ld-och-hot-p%C3%A5-hem/ar-AA131kX2?rc=1&ocid=winp1taskbar&cvid=5e2cdeaa70d94 39abcb3b15817b68d6f

Citat:

"Polisen såg snabbt att en hotbild växte fram mot pojken och hans familj. Drygt en vecka efter våldsdådet meddelade polisen att pojken inte längre var kvar i Västerbottens län."
Citera
2022-10-16, 18:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Jag tror som nån skrev tidigare att han använt pinnen sexuellt på henne.
Ja det räknas även som våldtäkt när ett föremål används.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in