2022-10-16, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
Ok, han är dålig på svenska men han pratar som en infödde normal 5-6 åring
Exakt min tanke. Han låter som en 6åring jag känner.
Citera
2022-10-16, 14:11
Medlem
Isefises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jaså var det på det sättet det förhöll sig.

Mycket glädjande detta.

"15-årigen som åtalats för att ha våldtagit och försökt mörda en flicka i Skellefteå i somras har utsatts för våld och hot av ungdomar på det hem som han placerats på enligt LVU, lagen om vård av unga, skriver SVT Nyheter Västerbotten."
Citera
2022-10-16, 14:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket glädjande uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Isefise
"15-årigen som åtalats för att ha våldtagit och försökt mörda en flicka i Skellefteå i somras har utsatts för våld och hot av ungdomar på det hem som han placerats på enligt LVU, lagen om vård av unga, skriver SVT Nyheter Västerbotten."

Stort tack för dessa mycket glädjande uppgifter.

Hoppas att monsterynglingen får ett rent helvete på hemmet där han nu vistas. Hoppas innerligen att det kommer att fortsätta på detta sätt var han än kommer att befinna sig.
Citera
2022-10-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Stort tack för dessa mycket glädjande uppgifter.

Hoppas att monsterynglingen får ett rent helvete på hemmet där han nu vistas. Hoppas innerligen att det kommer att fortsätta på detta sätt var han än kommer att befinna sig.
Det är fan så man önskar man kunde swisha till dom andra på hemmet för att göra ett helvete till detta monster.
Citera
2022-10-16, 14:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen sympati för detta vidriga monster.

Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Det är fan så man önskar man kunde swisha till dom andra på hemmet för att göra ett helvete till detta monster.

Ja detta monster förstörde en 9-årig flickas liv för alltid.

Bara för att få sig en "mysig" stund. Detta monster kommer inte att få någon som helst sympati från s. a. s. "vanligt" folk. Kommer förstås alltid att finnas någon käring som kommer att snörvla över hans "otur" och "oblida öde".

Denna händelse är en 491.
Citera
2022-10-16, 14:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
På vad det har stått i media.

Edit; följer fallet både på dn.se, SvD.se, Aftonbladet.se så vilken av tidningarna som nämnde hat/hot minns jag inte, men det läste jag åtminstone nu dom senaste dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Står i SVT

SVT skriver:

Citat:
Pojken och hans föräldrar vill att han flyttar hem. Detta eftersom han utsätts för våld och hot av de andra ungdomarna på hemmet.

Föräldrarna uppger till förvaltningsrätten, som tagit beslut om tvångsvården, att de andra ungdomarna på hemmet fått reda på vad pojken är misstänkt för. Pojken själv bekräftar hotbilden. Han trivdes i början, men den sista tiden har han utsatts för våld och hot.

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/stor-hotbild-mot-15-aringen-halls-gomd

Vad jag förstår, så är (eller var?) personer, som begått övergrepp mot barn, inte så populära bland andra fängelsekunder.

Men SVT:s uppgift bygger på föräldrarnas uppgifter, varför den ju får tas med en nypa salt.
Citera
2022-10-16, 14:33
Medlem
MissDecibellas avatar
Detta tror jag inte att jag sett nämnas här tidigare, utan tvärtom, att det skulle finnas skriftliga bevis på att mamman försökt att ändra hans tidigare felaktiga ålder;

Ur FUP sida 7;

”..Handläggaren har inte kunnat hitta några noteringar att det gjorts någon medicinsk åldersbedömning i samband med asylprocessen och hittar inte heller att det noterats något om att personnumret har försökt ändras i efterhand.
Den anteckning som har kunnat hittas är från 2019 och avser att mamman anmält att Abushis namn har varit felstavat + ändring av detta..”

Edit; på sida 13 i FUP finns dokumenterat denna rättelse om namn.
Där uppger även mamman att hans födelsedag är i november (16:de), och inte 7/7 som det står i hans personnummer, där uppges också födelseår 2007, inte 2009 som står i hans personnummer.

Mao så har det alltså funnits en rättelse ändå?

Och på sidan 16 förklarar Skatteverket varför ingen ändring av födelsedatum utförs.
Senast redigerad av MissDecibella 2022-10-16 kl. 14:42.
Citera
2022-10-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror inte det hjälper med fler orosanmälningar i detta läge. Det som inte fick hända, hände! Trots att han varit föremål för utredning så vidtogs inga tillräckliga åtgärder. Jag vet inge hur soc arbetar, men förhoppningsvis finns det andra skribenter som kan berätta.

Spontant tycker jag att överfallet i tunneln förra året var en såpass allvarlig händelse att man borde tagit det på största allvar och gjort en grundlig psykologisk undersökning av honom. Jag tvivlar på att det gjorts eftersom det blir uppenbart att han är allvarligt psykisk störd, bara efter att ha läst förhören med honom.

Ja, överfallet i gångtunneln förra sommaren var så pass allvarligt kan man tycka, att rektorn samt lärare på särskolan på Lejonströmsskolan dit pojken flyttades, skulle ha fått information om överfallet.

Men nej, det ansåg inte socialtjänsten, de åberopade sekretess som orsak till detta beslut.
Citera
2022-10-16, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Intressant! Det förklarar isåfall avklippningen av skosnörena.

Dom har maskat hårt i FUP, och man blir ju nyfiken såklart. Allt med sexuellt innehåll år maskat, bl.a främmande föremål (S011) som hittades på brottsplatsen.
Jag tror att den grova våldtäkten kan bestå i att han har fört upp pinnar i flickans könsorgan, det är ju inte säkert att han har haft samlag med henne i ordets rätta benämning , de två sadisterna som härjade på Norra Begravningsplatsen i Solna 2020 åtalades ju för grov våldtäkt, de hade ju bla fört upp kottar i anus på en av killarna .
Citera
2022-10-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Jag tror att den grova våldtäkten kan bestå i att han har fört upp pinnar i flickans könsorgan, det är ju inte säkert att han har haft samlag med henne i ordets rätta benämning , de två sadisterna som härjade på Norra Begravningsplatsen i Solna 2020 åtalades ju för grov våldtäkt, de hade ju bla fört upp kottar i anus på en av killarna .

Det står i FUP att han utfört ett samlag med flickan. Utöver detta annan grov våldtäkt.
Citera
2022-10-16, 15:31
Medlem
Det behövs sådana här groteska brott för att väcka allmänheten lite. Med tiden kommer mer och mer förstå galenskapen med att ha tokarna här
Citera
2022-10-16, 15:36
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isefise

Måtte han få lida, hoppas att någon verkligen tar dör på svinet (som de gjorde med tex Jeffrey Dahmer). Även Anders Eklund (Englas mördare) har väl utsatts för grovt våld på anstalten, skönt att vanliga kriminella har samma åsikter om pedofiler som vi andra i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in