2022-10-16, 00:47
Medlem
Magrats avatar
Jag r en av moderatorerna i sagda grupp och om ngon innan har blivit utkastad beror det p att ni har brutit mot gruppreglerna. Frmodligen tillhr ni gruppen som TROR ni har koll och envisas om artbestmningar. Svamp-klapp leds av folk som r ansedda mykologer, folk som utbildar i svampkunskap och folk som GIC rdfrgar. Ni kanske inte fr en gruppkram och hejarop, men ni fr skra svar.
Citera
2022-10-16, 05:48
Medlem
Otroligt bra grupp.

Aleks och han som heter Bjrck (varfr kan de inte stava sina namn som vanligt folk?) har bda uppenbarligen konsumerat toppsltskivling.

Bland vriga moderatorer r jag vertygad om att Simone och Emma tar den i tvan, det knns bara rtt.
Citera
2022-10-16, 06:48
Medlem
Det r vl den svampgrupp p Fb som har bst rykte nr det gller identifiering. Det tipsas ofta om den nr folk frgar om svamp i andra grupper.

Men, som andra varit inne p r admins ordentligt dryga och otrevliga. Jag gick ur nr en av dem ryade p mot en grupp medlemmar och betedde sig som ett verkligt svin. Jag tror aldrig jag skrev ngot i gruppen s det var knappast s att jag brutit mot ngon regel, utan detta var ett beteende jag sg riktas mot andra. Jag r med i mnga stora grupper p Fb och ingen annanstans knner gruppadmins ett behov av att bete sig som mobbare och as. Men av ngon anledning i Svamp-klapp intressant p ngot vis men inget jag har lust att vara del i.
Citera
2022-10-16, 07:24
Medlem
Vrsta r vl nd skogsaktivismen som var s utbredd nr jag gick ur gruppen, "Nu ska vi hjlpas t att gra livet surt fr lantbrukare genom att hitta en rdlistad svamp i deras skog dr jag brukar plocka kantareller, s kan de inte avverka!".

Riktigt parasitbeteende.
Citera
2022-10-16, 08:05
Medlem
Jag lskar den gruppen! Jag tycker inte att Bjrcken & co r dryga nog, de fr grna skruva upp drygheten ngra hack.
Citera
2022-10-16, 08:34
Medlem
immenhusens avatar
Kan ngon frklara vad Svamp-klapp r fr ngot?

(Nej, jag har inte FB.)

/AI
Citera
2022-10-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Kan ngon frklara vad Svamp-klapp r fr ngot?

(Nej, jag har inte FB.)

/AI
Beskrivningen av gruppen lyder shr:

Citat:
Svamp-klapp r ett forum fr alla svampintresserade, frn nybrjare till mykologer. Alla har ansvar fr att gruppen ska vara trevlig, rolig och lrorik. Vi har medlemmar ver hela vrlden, vilket medfr att fler sprk kan frekomma. Ls reglerna noga; vi tar dem p allvar.
Citera
2022-10-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bailey
Jag lskar den gruppen! Jag tycker inte att Bjrcken & co r dryga nog, de fr grna skruva upp drygheten ngra hack.

Instmmer helt! Kikade precis in i Svampens vnner som nmndes som ett bra alternativ till klappen men n. Oskra artningar, gissningar, obesvarade inlgg osv.
Citera
2022-10-16, 11:15
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magrat
Jag r en av moderatorerna i sagda grupp och om ngon innan har blivit utkastad beror det p att ni har brutit mot gruppreglerna. Frmodligen tillhr ni gruppen som TROR ni har koll och envisas om artbestmningar. Svamp-klapp leds av folk som r ansedda mykologer, folk som utbildar i svampkunskap och folk som GIC rdfrgar. Ni kanske inte fr en gruppkram och hejarop, men ni fr skra svar.
Hahahaha! Vilken sjukt narcissistisk instllning mykologer verkar ha. Jag trodde svampplockare var ett gemytligt slkte som mest fes omkring i skogen och hummade runt p ecstasy. Men ni r ju fan vrre n facebooks lattemammor och deras livets hrda skola pojkvnner nr det kommer till att kfta online.

En grupp om svampar som r s fylld av svensk jante, influenser-kta mammor och prestigefyllda svamptntar haha! Mste in och brka lite om ngon skivling jag med.
Citera
2022-10-16, 11:17
Medlem
Forevermores avatar
Bsta svampgruppen helt klart.
Alla Sveriges kunnigaste svampknnare och mykologer r ju med dr. Ska du ha ett snabbt och korrekt svar s r det dr du ska frga. I vissa andra grupper r det rena anarkin och folk gissar hej vilt och trdarna sprar ur helt.

Sedan s hller de efter alla lttkrnkta snflingor och modererar hrt. Vad r problemet med det? Ngon som knner sig trffad?
Citera
2022-10-16, 11:23
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av octogon
lngesen jag gick ur svampklapp, folk gr vad somhelst fr ngra likes, dom sger att barn ritat teckningar med svampar mm nr det r helt uppenbart att dom ritat dom sjlva. en mamma lgger ungen i mossan och ber ungen blunda fr att sen sprida ut svampar runt barnet, och sen sger hon att ungen blev s trtt av svamplockandet osv...

sen moderatorerna i gruppen, ja jag behver inte sga nt, samma sak med nstan alla strre grupper, dom har blivit helt frstrda, man fr en hjrnbldning av alla tokiga inlgg.

rekomenderar svampens vnner, trevlig grupp med en kunnig moderator.
Haha vafan, lter ju helt efterblivet. Herregud vad folk gr fr en tumme upp. Tacka vet jag Flashback, dr fr man inga likes oavsett om man r pundare eller akademiker (ja jag tnker p dig Rotebro-Conny).
Citera
2022-10-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Otroligt bra grupp.

Aleks och han som heter Bjrck (varfr kan de inte stava sina namn som vanligt folk?) har bda uppenbarligen konsumerat toppsltskivling.

Bland vriga moderatorer r jag vertygad om att Simone och Emma tar den i tvan, det knns bara rtt.

Hahaha jag fick mig ett dagens skratt nr jag lste det sista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in