2022-10-13, 16:28
Medlem
Hittade ingen tråd. Borde inte en så pass stor grupp ha det? Speciellt när den enligt skaparen är helt odemokratisk?
Citera
2022-10-13, 16:50
Medlem
grungewhores avatar
Vas går gruppen ut på? Att gå ut och klappa svampar?
Citera
2022-10-13, 17:00
Medlem
octogons avatar
längesen jag gick ur svampklapp, folk gör vad somhelst för några likes, dom säger att barn ritat teckningar med svampar mm när det är helt uppenbart att dom ritat dom själva. en mamma lägger ungen i mossan och ber ungen blunda för att sen sprida ut svampar runt barnet, och sen säger hon att ungen blev så trött av svamplockandet osv...

sen moderatorerna i gruppen, ja jag behöver inte säga nåt, samma sak med nästan alla större grupper, dom har blivit helt förstörda, man får en hjärnblödning av alla tokiga inlägg.

rekomenderar svampens vänner, trevlig grupp med en kunnig moderator.
Citera
2022-10-13, 17:19
Medlem
Stor, kunnig grupp synd bara att moderaterna har storhetsvansinne och är galet otrevliga. Verkar vara en inbördes tävlan om vem av dem som är mest dryg och otrevlig. Och tyvärr kommer de undan med det för att många i gruppen och är ja-sägare och rädda för att bli utkastade i gruppen.
Citera
2022-10-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av octogon
längesen jag gick ur svampklapp, folk gör vad somhelst för några likes, dom säger att barn ritat teckningar med svampar mm när det är helt uppenbart att dom ritat dom själva. en mamma lägger ungen i mossan och ber ungen blunda för att sen sprida ut svampar runt barnet, och sen säger hon att ungen blev så trött av svamplockandet osv...

sen moderatorerna i gruppen, ja jag behöver inte säga nåt, samma sak med nästan alla större grupper, dom har blivit helt förstörda, man får en hjärnblödning av alla tokiga inlägg.

Ha ha. Fan vad bittert.
"Jag behöver inte säga nåt", och sedan skvallra allt du orkar utan belägg.
Du gick inte ur, du blev utkastad.
Citera
2022-10-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzy007
Stor, kunnig grupp synd bara att moderaterna har storhetsvansinne och är galet otrevliga. Verkar vara en inbördes tävlan om vem av dem som är mest dryg och otrevlig. Och tyvärr kommer de undan med det för att många i gruppen och är ja-sägare och rädda för att bli utkastade i gruppen.

Utveckla gärna.
Citera
2022-10-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzy007

Håller med delvis. Men ja-sägande medlemmar som försöker få moderatorers/admins intresse är ännu värre, IMHO.
Hannes Rinneby vinner jobbigast på nätet, största suck up och fler pokaler.
Vet inte vad snubben, alt. gruppen, gör men han dyker upp som hackspetten i Kalles jul även om jag blockar honom.
Tvåa kommer annan medlem, Efraim Kiland, om jag minns rätt med exakt samma narcissistiska beteende. Jag har vid tillfälle tänkt att han är smurfkonto till förstnämnde då ”han” alltid är först att backa oavsett hur sjukt och navelskådande Hannes Rinneby än uttrycker sig.
Citera
2022-10-13, 22:39
Medlem
P.S. Jag tycker personligen att det är lite kul hur gruppstartaren, Patrick, svänger över spektrat.
Ena sekunden skryt om trafik och antalet medlemmar och nästa sekund hur han skiter i antalet medlemmar och påminner om diktatorstatusen han gett sig själv.D.S.
Citera
2022-10-13, 22:45
Medlem
Med gnäll avklarat, vill jag ändå påstå att admins och mods är väldigt kunniga och vakna. Inte många inlägg som ligger obesvarade längre tid.

Två åsikterna över kan jag aldrig ge uttryck för i gruppen, då hade jag åkt ur på tre sekunder.
Citera
2022-10-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Håller med delvis. Men ja-sägande medlemmar som försöker få moderatorers/admins intresse är ännu värre, IMHO.
Hannes Rinneby vinner jobbigast på nätet, största suck up och fler pokaler.
Vet inte vad snubben, alt. gruppen, gör men han dyker upp som hackspetten i Kalles jul även om jag blockar honom.
Tvåa kommer annan medlem, Efraim Kiland, om jag minns rätt med exakt samma narcissistiska beteende. Jag har vid tillfälle tänkt att han är smurfkonto till förstnämnde då ”han” alltid är först att backa oavsett hur sjukt och navelskådande Hannes Rinneby än uttrycker sig.

Två "aktiva" medlemmar jag känner igen. Vill du påstå att dom är sammankopplade? Backa det eller släpp innuendos. Tack.
Citera
2022-10-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av octogon

Kvaliteten på identifiering samt råd om hur man behandlar svamp rätt är inte av samma klass i gruppen du rekommenderar. Jag såg åtminstone två felaktiga identifieringar vid en snabb titt. Då tycker jag inte det räcker att det är "trevligt". För mig är just hjälpen att identifiera okända svampar en väsentlig poäng med svampgrupper. Vafan skall man annars ha dem till liksom?

Sen att komma på hösten och klaga på "tonen" i Svamp-klapp, där det är kanske 50 inlägg i TIMMEN så här års, tja jag vet inte om det är ett relevant klagomål. Du får svar, du får korrekta svar, och det går fort. Det räcker för mig.
Senast redigerad av fkp 2022-10-16 kl. 00:45.
Citera
2022-10-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Med gnäll avklarat, vill jag ändå påstå att admins och mods är väldigt kunniga och vakna. Inte många inlägg som ligger obesvarade längre tid.

Men vänta nu, först klagar du över att en medlem skriver ofta, sen berömmer du att inlägg besvaras snabbt. Du har inte funderat över att det finns samband mellan de två fenomenen, och att svampnördarna, du vet, känner varandra, och att det är därför de taggar sinsemellan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in