2022-10-15, 20:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KohPhangan
Sverige har nyligen infört systemet med kronvittnen:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ja-i-riksdagen-till-lindringare-straff-for-kronvittnen

Jag undrar dock var i FUP-en man hittar Dennis Österdahls, och de andra misstänktas förhör?
Jag hittar dem inte.
Kronvittnen är vad jag minns inte retroaktivt. 2 relaterade FUP- DÖ ber att då bli kronvittnet i förtid, Salam Safxx ringer polisen 2 ggr.
Första var när May snodde deras vapen. Ringer in men ger för mycket info. Säger att vapen är stulna två gäng har bråk innan branden i bilen ens släckts.
Andra efter mordet på Adriana. Han pekar ut 3 personer. Finns bevisat med digital röstigenkänning, ip nummer osv att det är han som ringer.
Senast redigerad av Pandalina4 2022-10-15 kl. 21:01.
Citera
2022-10-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Visst. Men just det här hade undvikits om ungen varit hemma i sängen klockan 3 på natten. Oavsett så sörjer jag jäntan som hade sån otur med föräldrarna.

Tycker det är respektlöst minst sagt att försöka lägga någon skuld på föräldrarna.

Hade denna händelsen utspelat sig 12 timmar tidigare (vilket det lika gärna kunde gjort) skulle fokus bara ligga på hur tragiskt det var att en ung flicka miste livet och en massa prat om hur hemskt det är m gängkriminalitet osv….
Då hade man sympatiserat m föräldrarna istället. Men pga att det hände på natten så lägger man skulden på föräldrarna.

Visst kan man tycka att en 12-åring ska vara hemma den tiden men även om hon inte är det så ska inte föräldrarna skuldbeläggas för att idiotier skjuter vilt omkring sig.
De enda som har någon som helst skuld i att Adriana dog är de som sköt utan att tänka på vem de träffar.
Citera
2022-10-15, 21:52
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Tycker det är respektlöst minst sagt att försöka lägga någon skuld på föräldrarna.

Hade denna händelsen utspelat sig 12 timmar tidigare (vilket det lika gärna kunde gjort) skulle fokus bara ligga på hur tragiskt det var att en ung flicka miste livet och en massa prat om hur hemskt det är m gängkriminalitet osv….
Då hade man sympatiserat m föräldrarna istället. Men pga att det hände på natten så lägger man skulden på föräldrarna.

Visst kan man tycka att en 12-åring ska vara hemma den tiden men även om hon inte är det så ska inte föräldrarna skuldbeläggas för att idiotier skjuter vilt omkring sig.
De enda som har någon som helst skuld i att Adriana dog är de som sköt utan att tänka på vem de träffar.

De här babbarna vill lägga skuld på föräldrarna så att det är ok att skjuta en liten tjej som är ute. De lägger fokus från denna handling och att hon/föräldrarna istället gjorde fel.
De är små råttor som inte fattar att det de gör i vårt samhälle är fruktansvärt och att de förstört den trygghet som funnits i Sverige.
Sedan är de så dumma att de inte fattar att när vi var små var vi ute på nätterna och lekte oavsett ålder och det var aldrig några problem. Ingen som sköt någon.

Nu har de gjort det till ett problem och vill lägga skuld på de som vill leva i ett Sverige där skjutningar inte är en vardag.
De är inte värda att få vistas i Sverige
Senast redigerad av Krickedixan 2022-10-15 kl. 21:54.
Citera
2022-10-15, 21:58
Medlem
Fittfittas avatar
Konstigt att man aldrig hör kommentarer i stil med ”Det är tråkigt när sånt här händer men det är lätt värt det” Eller det finns inga miljöpartister, centerpartister, vänsterpartister, sossar eller liberaler alls här på forumet? 🤔
Citera
2022-10-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Nej det gjorde jag verkligen inte. Och inte heller några barn i familjer jag känner till. Det där är ett typiskt babbebeteende.
Nej. I Sverige har barn alltid varit ute sena sommarnätter. Vissa för att det varit kul och ute på landet, andra för att de smitit ut i stan och tyckt att det var spännande.

Det finns ingenting att diskutera i de här frågorna. Inte ens om det är småungar som skolkar och tjuvröker, ska de skjutas bara för att de olovligt gått ut på natten.
Citera
2022-10-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Läst dom precis, hur får du det till att de är Ayye som skriver med ilja? Någon nära Yasin är de som skriver iallafall.

Tro mig det är Ayye som skriver han är bra vän med ilja och skriver sedan om Farre och Yasin.

Helt ärligt nu jag ser att folk börjar bli häktade för skychattar den senaste tiden kommer inte bli förvånad om man gripen Shottaz grabbarna. Ayye och Farre var väldigt aktiva på Sky.

Polisen har redan identifierat flera sky pins som har kopplingar till Shottaz/FLG.
Citera
2022-10-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Bilder på några utav de kombinerat åtalade.
Konflikten emellan Vårbynätverkets ledare Chiab Lamouri (som sedan tidigare sitter dömd t 17 år o 10 mån) och den häktade Maykil Yokhanna f-92 (bild här) ledaren för May-gänget (som i bästa fall döms till livstid för mord på den 12-åriga Ariana) hamnar knappast på paus.

Maykil stack till Västerås efter att en annan person i den bil han satt i (för några år sedan) träffades av de kulor som var avsedda för honom.

Hassan Mohammad f-90 (bild här) står också åtalad för det som drabbade Ariana och kan i bästa fall dömas till livstid precis som även Benjamin Mahdi f-98 (har tyvärr f.n. ingen bild).

Mycket info har kommit rättsväsendet till del efter analys utav krypterat material.

Även Serkan Demirkiran, Ferdi Kücükgöl o Furkan Kücükgöl (bild här m namnen fr vänster) är sedan länge internationellt efterlysta och har genom internationellt samarbete konstaterats befinna sig i Turkiet.

Avslutningsvis så är även den i tråden tidigare bildlänken för den i åtalet tilltalade Ruben Sanchez Velaz f-98 ur funktion, men en ny (bildlänk finns här).
Vem var uppdragsgivaren / anstiftaren för detta? Och dennis brev till åklagaren.... chockerande. "Låt mig vara kronvittne mot hassan och hans vänner, hoppas dom får life, jag ska berätta allt jag vet vi ska sätta dit dessa vidriga människor" hahahhaha wtf. Säger han som själv är åtalad för vapnen.

Till er som inte hänger med dennis är en bannan som suttit på kumla tillsammans med hassan tidigare.

Jahapp. NU, till det viktigare. Fuppen verkar som en jävla soppa. Den hoppar från fall till fall. Uppkommer domar avseende maykil fr 2015, mordet på hootan ghara i malmö där benji var misstänkt, målet där namo dömdes, morden i köpenhamn som skedde på shottaz x2, osv. Verkade vara mkt madtuppkopplingar, beslag och sky chattar. Har inte förhören släppts ännu elr äre jag som missat ?
Citera
2022-10-16, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
Nu ska äckliga muslim föräldrar pricka in sånt här och leka bra att barnen är inlåsta orimligt hela tiden. Död åt den här flickan! Det är ett unket pris för frihet för barn. Må fler ungar gå ut 2 3 på natten.
Om ni vill något så skjut kriminella annars...
Helt obetydligt att hon dog en viss tid. Bättre skräckhistorier har faktiskt sagts...
Om hon var ute kl 15 på dagen eller 03 på natten rättfärdigar inte mordet. MEN!!!! ofcourse diskuteras detta då det inte ligger inom normen att en 12-åring är ute och hänger kl03.30 på natten. Och, hade polisen sett detta hade man kört hem henne och antagligen gjort en orosanmälan just för att det är ANMÄRKNINGSVÄRT 🤦🏽‍♀️ precis som många andra här inne tycker och påpekar det.
Senast redigerad av minay 2022-10-16 kl. 02:00.
Citera
2022-10-16, 01:20
Avstängd
konstapels avatar
Vad är det åklagaren siktar på i det här fallet gällande just Adriana?
Svensk lag och rättspraxis ger inte mycket utrymme för några hårda straff där tredje part blivit skadad eller avlidit till följd av vad två parter gör mot varandra.
Citera
2022-10-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Han dömdes till fängelse i ett år för grovt narkotikabrott i ett mål och till fängelse i två år och sex månader för synnerligen grovt vapenbrott i ett annat mål i slutet av förra året. Då förverkades dessutom återstående strafftid för tidigare begångna brott.

Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tack! Vet du den totala tiden idag?
Precis så. Tror det hamnade strax under 6ÅR. hans tidigare straff verkställdes, det var en tid på 10 månader om jag inte misstar mig.
Citera
2022-10-16, 01:44
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vem var uppdragsgivaren / anstiftaren för detta? Och dennis brev till åklagaren.... chockerande. "Låt mig vara kronvittne mot hassan och hans vänner, hoppas dom får life, jag ska berätta allt jag vet vi ska sätta dit dessa vidriga människor" hahahhaha wtf. Säger han som själv är åtalad för vapnen.

Till er som inte hänger med dennis är en bannan som suttit på kumla tillsammans med hassan tidigare.

Jahapp. NU, till det viktigare. Fuppen verkar som en jävla soppa. Den hoppar från fall till fall. Uppkommer domar avseende maykil fr 2015, mordet på hootan ghara i malmö där benji var misstänkt, målet där namo dömdes, morden i köpenhamn som skedde på shottaz x2, osv. Verkade vara mkt mastuppkopplingar, beslag och sky chattar. Har inte förhören släppts ännu elr äre jag som missat?
Vad gäller anstiftaren så är min tolkning/spekulation att det är Maykil Yokhanna.

Det här FUP:et handlar om 1.200 sidor som jag ännu inte har gått igenom. Håller med dig om att det känns rörigt. Bevismaterialet är t.ex. på 132 sidor enl. Åkl.

Någon i tråden skrev tidigare att förhören finns ifrån sidan 1.000 och framåt, men det är en uppgift som jag bara kan vidarebefordra till dig p.g.a. din direkta fråga.
Citera
2022-10-16, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Vad gäller anstiftaren så är min tolkning/spekulation att det är Maykil Yokhanna.

Det här FUP:et handlar om 1.200 sidor som jag ännu inte har gått igenom. Håller med dig om att det känns rörigt. Bevismaterialet är t.ex. på 132 sidor enl. Åkl.

Någon i tråden skrev tidigare att förhören finns ifrån sidan 1.000 och framåt, men det är en uppgift som jag bara kan vidarebefordra till dig p.g.a. din direkta fråga.
Tacktack! Kanske jag som missat. Brukar jue stå vad fuppen innehåller och har inte sett några förhör med de åtalade, anhöriga, obduktionsprotokoll, mm. Jag tror att stefan skrev att delar håller på att sekretessprövas och då troligen förhören dels.

Förbredelse för mord i stockholmsområdet och västerås som de även står åtalade för, vad gäller det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in