2022-10-15, 10:04
Medlem
Förstår jag rätt om åklagaren menar vill påvisa att May har en konflikt med Norsborgsgänget och därmed har planerat ett mord på killarna. Vart i chattarna kan man läsa kring planeringen?

Därefter har de velat bli av med vapen (som an vändes under mordet?) och skytelefoner. När jag läser upplever jag ingen panik hos MGM kring detta. Men det kanske kommer mer info kring detta i FUPen.

De har identifierat en mössa i den nedbrända bilen som tillhörde Benjamin Mahdi. Men för övrigt har de inget som kopplar May till bilen. Har jag förstått det rätt då?

Sedan har jag inte riktigt koll på om de via masttömningarna har sett om alla i May har befunnit sig på platsen.

Det är ett brev i FUPen där Dennis Ö vill "berätta sanningen" om att det var May som utförde mordet.

Sedan har Salim pekat ut två andra män varav en inte är misstänkt längre. Det får stå för honom så åklagaren under presskonferensen.

Jag är dålig på bevis och hur väl de håller. Finns det någon som har mer koll som kan förklara/sammanfatta?
Citera
2022-10-15, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leimi123
Förstår jag rätt om åklagaren menar vill påvisa att May har en konflikt med Norsborgsgänget och därmed har planerat ett mord på killarna. Vart i chattarna kan man läsa kring planeringen?

Därefter har de velat bli av med vapen (som an vändes under mordet?) och skytelefoner. När jag läser upplever jag ingen panik hos MGM kring detta. Men det kanske kommer mer info kring detta i FUPen.

De har identifierat en mössa i den nedbrända bilen som tillhörde Benjamin Mahdi. Men för övrigt har de inget som kopplar May till bilen. Har jag förstått det rätt då?

Sedan har jag inte riktigt koll på om de via masttömningarna har sett om alla i May har befunnit sig på platsen.

Det är ett brev i FUPen där Dennis Ö vill "berätta sanningen" om att det var May som utförde mordet.

Sedan har Salim pekat ut två andra män varav en inte är misstänkt längre. Det får stå för honom så åklagaren under presskonferensen.

Jag är dålig på bevis och hur väl de håller. Finns det någon som har mer koll som kan förklara/sammanfatta?

Salim, ”tung gangster” och golbög. Sket ner sig när de blev hett hahahahahaa. Herregud vilken fjant 😂😂😂
Citera
2022-10-15, 10:14
Medlem
Har det framkommit något i fupen om att tilltänkta BO har sprungit mot flickans håll?
Citera
2022-10-15, 10:24
Medlem
PleasureBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Har inte Mayk fått några fällande domar i andra ärenden den senaste tiden?

Många.
Citera
2022-10-15, 10:32
Medlem
Citat:
Har inte Mayk fått några fällande domar i andra ärenden den senaste tiden?

Han dömdes till fängelse i ett år för grovt narkotikabrott i ett mål och till fängelse i två år och sex månader för synnerligen grovt vapenbrott i ett annat mål i slutet av förra året. Då förverkades dessutom återstående strafftid för tidigare begångna brott.
Citera
2022-10-15, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Han dömdes till fängelse i ett år för grovt narkotikabrott i ett mål och till fängelse i två år och sex månader för synnerligen grovt vapenbrott i ett annat mål i slutet av förra året. Då förverkades dessutom återstående strafftid för tidigare begångna brott.

Tack! Vet du den totala tiden idag?
Citera
2022-10-15, 10:49
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Har det framkommit något i fupen om att tilltänkta BO har sprungit mot flickans håll?
Har inte läst tillräckligt ännu för att ha ett konkret svar på din fråga, men spridningen (i bredd) av skotten ifrån bilens högra sidas fönster har angetts till minst 12 meter.

Ett totalt besinningslöst dödande våld, och ren tur för de två oskyldiga ej kriminella grabbar som också befann sig inom spridningszonen där Adriana så olyckligt avled efter att ha träffats utav två av dessa skott.
Citera
2022-10-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Lilja jurkovic var den tilltänkta måltavlan han var där heidar från Vårby.

Lilja och Ayye (fd Shottaz) skriver med varandra på sky om att man ska fixa jetski Bäckby för att goa maykil.

Lilja skulle sedan personligen följa med Shottaz upp till Spanien för att klippa Shobre (Dp) om det gick av med goen.

Jag har inte hunnit läsa fupen. Vilken tidsperiod skrevs detta?
Citera
2022-10-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Har inte läst tillräckligt ännu för att ha ett konkret svar på din fråga, men spridningen (i bredd) av skotten ifrån bilens högra sidas fönster har angetts till minst 12 meter.

Ett totalt besinningslöst dödande våld, och ren tur för de två oskyldiga ej kriminella grabbar som också befann sig inom spridningszonen där Adriana så olyckligt avled efter att ha träffats utav två av dessa skott.

Det stod något i fupen till skjutningen i Vällingby att det skulle även vara det tilltänkta BO’s fel att hon blev skjuten. Att dom får också ta på sig det. Det kunde tolkas som att tilltänkta BO sprang mot hennes håll. Därav min fråga. Har själv inte heller hunnit läsa.
Citera
2022-10-15, 11:01
Medlem
Citat:
Det stod något i fupen till skjutningen i Vällingby att det skulle även vara det tilltänkta BO’s fel att hon blev skjuten. Att dom får också ta på sig det. Det kunde tolkas som att tilltänkta BO sprang mot hennes håll. Därav min fråga. Har själv inte heller hunnit läsa.

Känns otroligt långsökt det här, hinner man ens fundera när folk pepprar mot en?

Skjuter man mot en McDonalds så finns det risk att man träffar barn. Så är det.
Citera
2022-10-15, 11:11
Avstängd
SmartSkalles avatar
Vi får hoppas att Araberna blir hemskickade till sandöknen nu när en ansvarsfull regering tar över.
Citera
2022-10-15, 11:45
Medlem
Citat:
Tack! Vet du den totala tiden idag?

Du kan läsa mer i bifogat dokument där det finns en beräkning av den totala tiden. Enligt nuvarande domar skulle han tidigast kunna bli villkorligt frigiven den 3 november 2028, men förhoppningsvis blir det livstids fängelse för mordet på Adriana och alla andra brott Maykil Yokhanna begått.

Södertörns tingsrätt:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in