2022-10-16, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vad är det åklagaren siktar på i det här fallet gällande just Adriana?
Svensk lag och rättspraxis ger inte mycket utrymme för några hårda straff där tredje part blivit skadad eller avlidit till följd av vad två parter gör mot varandra.
Life. Likgiltighetsuppsåt min vän. Det rekvisitet är uppnått och det räcker. Även om flickan inte var målet var skyttarna likgiltiga över vad som väntas ske. Dom är på en allmän plats och skjuter med tre olika vapen där folk är ii rörelser, både mack och restaurang finns.
Citera
2022-10-16, 05:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Om hon var ute kl 15 på dagen eller 03 på natten rättfärdigar inte mordet. MEN!!!! ofcourse diskuteras detta då det inte ligger inom normen att en 12-åring är ute och hänger kl03.30 på natten. Och, hade polisen sett detta hade man kört hem henne och antagligen gjort en orosanmälan just för att det är ANMÄRKNINGSVÄRT 🤦🏽‍♀️ precis som många andra här inne tycker och påpekar det.
Det ska inte vara anmärkningsvärt. 3 på natten, promenerar sin hund.
Citera
2022-10-16, 07:00
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Svensk lag och rättspraxis ger inte mycket utrymme för några hårda straff där tredje part blivit skadad eller avlidit till följd av vad två parter gör mot varandra.

Likgiltighet är uppfylld till toppen.
Blir någon dömd för mordet så är det garanterat livstid.

Bara hoppas på att rätten tar gemensamt och i samförstånd så är det tre man som kommer att ha sin bostadsadress på Kumla/Hall de närmaste 22-25 åren!
Senast redigerad av KomissarieBeck 2022-10-16 kl. 07:02.
Citera
2022-10-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
Nu ska äckliga muslim föräldrar pricka in sånt här och leka bra att barnen är inlåsta orimligt hela tiden. Död åt den här flickan! Det är ett unket pris för frihet för barn. Må fler ungar gå ut 2 3 på natten.
Om ni vill något så skjut kriminella annars...
Helt obetydligt att hon dog en viss tid. Bättre skräckhistorier har faktiskt sagts...
Vad har det med religion att göra?
Senast redigerad av Cikana1 2022-10-16 kl. 08:31. Anledning: Felstavning
Citera
2022-10-16, 08:16
Medlem
Citat:
Jo när det gäller ett barn!
Citera
2022-10-16, 08:37
Medlem
Carnills avatar
Citat:

Vad menar du? Är det inte anmärkningsvärt att en 12:åring är ute med sin hund mitt i natten? Har själv en 12:åring och inte sjutton skulle jag släppa ut henne mitt i natten med hunden!
Citera
2022-10-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Tro mig det är Ayye som skriver han är bra vän med ilja och skriver sedan om Farre och Yasin.

Helt ärligt nu jag ser att folk börjar bli häktade för skychattar den senaste tiden kommer inte bli förvånad om man gripen Shottaz grabbarna. Ayye och Farre var väldigt aktiva på Sky.

Polisen har redan identifierat flera sky pins som har kopplingar till Shottaz/FLG.
Ja jag kände igen skriv sättet och det liknar faktiskt Ayye. Ja men de är nog som du säger, kan de vara därför de finns en nytagen bild på Farre i häktet?
Citera
2022-10-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Ja jag kände igen skriv sättet och det liknar faktiskt Ayye. Ja men de är nog som du säger, kan de vara därför de finns en nytagen bild på Farre i häktet?

Ja det är det jag funderar över. Vad jag sett i Vällingby fupen så verkar det som att Farre kan bli gripen för anstiftan på mord på Fayye Husby där han skrev bland annat ”känner du några från Husby som kan goa” ”För grabbarna ska trycka där idag”.

Samma dag som det skrevs så blev Fayye Husby ihjälskjuten.
Citera
2022-10-16, 12:43
Medlem
Harry_s avatar
ni som vet
vad var turkarnas roll exakt vad är dom misstänkta för?
Citera
2022-10-16, 15:56
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cikana1
Jo när det gäller ett barn!

Morsan som låter 12 åring springa runt mitt i natten. ”Såg det aldrig komma”
Citera
2022-10-16, 16:58
Medlem
Citat:

Vad pratar du om? Vilken rättspraxis menar du inte ger utrymme för det? Har du några konkreta exempel? Motsatsen till det du talar om finns dock. Exv det alldeles nyligen i HD avgjorda ärendet rörande antydan till mord i Malmö, där fel person dvs tredje part mördades istället för det tilltänkt målet.

Samtliga, om de döms för mordet, kommer få livstids fängelse.
Citera
2022-10-16, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Nej. I Sverige har barn alltid varit ute sena sommarnätter. Vissa för att det varit kul och ute på landet, andra för att de smitit ut i stan och tyckt att det var spännande.

Det finns ingenting att diskutera i de här frågorna. Inte ens om det är småungar som skolkar och tjuvröker, ska de skjutas bara för att de olovligt gått ut på natten.

Ok, du är sannolikt inte svensk men eftersom jag är det så tar jag mig friheten att rätta dig. Det är ju då naturligtvis ren lögn att svenska barn 'alltid varit ute sena sommarnätter' - ren lögn och hittepå.

Med den retoriken jag ser i tråden som vissa använder när de propsar på det 'normala' i att en 12-årig liten tjej är ute klockan 3 på natten är helt ute och cyklar, inte undra på att det ser ut som det gör i babbedistrikten med såna föräldrar. Eller dåliga skämt till föräldrar...

Barn ska vara hemma i trygghet och sova sött om natten. Så slipper de komma i vägen för skjutande babbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in