2022-10-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vad finns det för bakgrundsinformation om Liselotte. Vem är hon? fritidsintressen jobb osv. Haft förhållande tidigare? vilket umgänge hade hon. Ber om ursäkt om detta redan behandlats i tråden men ser gärna att jag får svar.

Försvinnande lite om henne har kommunicerats offentligt via polis/media.
Citera
2022-10-15, 01:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Försvinnande lite om henne har kommunicerats offentligt via polis/media.
Hur är det i tråden då?. Har det inte framkommit lite mer personkännedom?. Detta med att hon har någon sorts nedsatt funktion utan att klarlägga vad detta är blir ju fel. Säg vad det är hon är bra på vad det är hon dålig på så blir det lättare för vidare eftersökning vad som är rimligt att söka på/efter.

Är det här hon bor?:

https://www.google.se/maps/@62.4824928,17.3188843,3a,75y,264.26h,89.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1se4PkSqAx4IDQEaSy25BsGg!2e0!7i1 3312!8i6656
Senast redigerad av sherlocksnake 2022-10-15 kl. 02:02.
Citera
2022-10-15, 02:43
Medlem
Någon som kan det här med räckvidd och mobilmast? Läste någonstans att 4G kan ha en räckvidd på upp till 73 km. Är det helt uteslutet att hon kan ha varit kvar i Timrå med omnejd då, och att hennes mobil kopplat upp mot masten i Kramfors av någon anledning? Jag har lyssnat på en del experter hur upptagningen av masterna funkar, men det skiljer sig förmodligen också beroende vilken terräng det är.

Jag funderar också på hur kvällen innan, dvs, träffen i kyrkan var? Pratade hon med någon där - hur verkade hon må, var hon som vanligt, nedstämd, stressad, extra glad?
Citera
2022-10-15, 03:45
Medlem
En intressant iakttagelse jag gjort är att en kvinna som har ett våldsamt förflutet gillat flera av hennes bilder.
Hon har inte vart aktiv på tiktok sen i lördags.
Citera
2022-10-15, 05:04
Medlem
Citat:
Hur är det i tråden då?. Har det inte framkommit lite mer personkännedom?. Detta med att hon har någon sorts nedsatt funktion utan att klarlägga vad detta är blir ju fel. Säg vad det är hon är bra på vad det är hon dålig på så blir det lättare för vidare eftersökning vad som är rimligt att söka på/efter.

Är det här hon bor?:

https://www.google.se/maps/@62.4824928,17.3188843,3a,75y,264.26h,89.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1se4PkSqAx4IDQEaSy25BsGg!2e0!7i1 3312!8i6656

Du får svar på dina frågor om du läser de sju första sidorna i denna tråd!
Citera
2022-10-15, 05:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havtornsplanta
Du får svar på dina frågor om du läser de sju första sidorna i denna tråd!
Är det det någon utav dessa funktionsnedsättningar vi snackar om?.
https://www.spsm.se/funktionsnedsattningar/neuropsykiatriska-funktionsnedsattningar-npf/vad-ar-neuropsykiatriska-funktionsnedsattningar-npf/
Senast redigerad av sherlocksnake 2022-10-15 kl. 05:23.
Citera
2022-10-15, 06:19
Medlem
Citat:
Vad finns det för bakgrundsinformation om Liselotte. Vem är hon? fritidsintressen jobb osv. Haft förhållande tidigare? vilket umgänge hade hon. Ber om ursäkt om detta redan behandlats i tråden men ser gärna att jag får svar.
Jag har försökt fått svar på liknande frågor med bakgrund och så men ej fått svar
Citera
2022-10-15, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cb-sh
En intressant iakttagelse jag gjort är att en kvinna som har ett våldsamt förflutet gillat flera av hennes bilder.
Hon har inte vart aktiv på tiktok sen i lördags.
Har också lagt märke till det men tror inte det har med saken att göra. Funderade redan första dagen av försvinnandet av hur de känner varandra.
Senast redigerad av bullmamman84 2022-10-15 kl. 07:00.
Citera
2022-10-15, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Jag tror att det är åldern som spelar in faktiskt. Hon är ingen tonåring, utan någon som inte bor hemma och inte är skyldig att ha kontakt med någon.

Jo de är sant men borde de inte börja hända lite då polisen säger att man misstänker människorov/kidnappning, märkligt att inte media vaknade då och att fallet togs upp i efterlyst.
Citera
2022-10-15, 07:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Jag har försökt fått svar på liknande frågor med bakgrund och så men ej fått svar
Tystnad råder ingen säger något. Föräldrarna bor 6 min bilväg från hennes lägenhet. Måste kännas frustrerande det som hänt. Visste du att mamman kommer ifrån Muodoslompolo. Då snackar vi högt upp i Sverige.
Citera
2022-10-15, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Här är en början till sammanfattning. Ni får gärna ändra eller lägga till.

Sammanfattning
Försvunna personen
L*iselotte Y*livainio 25 år
Boende: Lägenhet - Södra Köpmangatan Timrå
Bil: Citroën C3 Pluriel
Jobb: Ja men okänt var
Facebook: https://www.facebook.com/*liselotte0
(Obs * i länken)
Ska enligt närstående alltid ha god kontakt med familj och vänner. Skötsam i övrigt. Är väldigt olikt henne att försvinna och inte höra av sig.

Länk till Missing peoples efterlysning

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02g8rTd9agFsb2LQttp93cfh guE1LukBCxpTcq495LpwrzN6umPjvUWJgEMauQ4M7Zl&id=100 070386720499

Försvinnandet:
8e Oktober 2022
08.10.2022
Ca 14.00 (ej exakt tid)
Sågs hoppa in i en större rostig bil. Eventuellt Ford. Benämns först som en suv eller pickup men senare endast som en grå pickup med rost av polisen.

Kvällen 8/10
Ska synts till av en servitris på Hallstaberget (hotell) i Sollefteå av en servitris där hon sågs äta med en man.
Mannens utseende beskrivs som gråhårig, mycket äldre än Liselotte, normalt byggd, lite sliskig och hillbilly stil.
Uppgifterna är inte bekräftade offentligt av polis men en skribent i tråden skriver att Liselotte är identifierad på bild/film från Hallstaberget.
Har kontakt med någon vid 21.00 tiden. Efter det finns det inga observationer eller kontakt

Mobilen
Efter anmälan om försvinnandet pejlade polisen hennes telefon till Kramfors (ca 4 mil från Sollefteå)
Signaler gick fram till hennes telefon i ett par dagar. Sedan dog telefonen av någon anledning.
Hon varken läste eller svarade på meddelanden från anhöriga

Observation
Polisen gick ut med en observation av Liselotte i Sollefteå (stadsparken) men det är oklart när i tiden. Poliser skickades till platsen men hittade inte henne

Brottsrubricering
En förundersökning om människorov är startad. Polisen kan inte utesluta brott i nuläget

Här är sammanfattningen igen. Är det något som behövs läggas till? Är det en idé att klistra den i början av tråden tro?
Citera
2022-10-15, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Någon som kan det här med räckvidd och mobilmast? Läste någonstans att 4G kan ha en räckvidd på upp till 73 km. Är det helt uteslutet att hon kan ha varit kvar i Timrå med omnejd då, och att hennes mobil kopplat upp mot masten i Kramfors av någon anledning? Jag har lyssnat på en del experter hur upptagningen av masterna funkar, men det skiljer sig förmodligen också beroende vilken terräng det är.

Jag funderar också på hur kvällen innan, dvs, träffen i kyrkan var? Pratade hon med någon där - hur verkade hon må, var hon som vanligt, nedstämd, stressad, extra glad?

Jag tycker området Alaska verkar intressant efter detta inlägg.
(FB) Ung kvinna anmäld försvunnen i Timrå (2022-10-08)

Att hon skulle varit i Alaska Kramfors ???
Kanske på någon efterfest ?
Eller var det killen som filmade som var där ?
jag förstår inte inlägget eftersom det är massa svammel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in