2022-10-14, 08:38
Medlem
Här är en början till sammanfattning. Ni får gärna ändra eller lägga till.

Sammanfattning
Försvunna personen
L*iselotte Y*livainio 25 år
Boende: Lägenhet - Södra Köpmangatan Timrå
Bil: Citroën C3 Pluriel
Jobb: Ja men okänt var
Facebook: https://www.facebook.com/*liselotte0
(Obs * i länken)
Ska enligt närstående alltid ha god kontakt med familj och vänner. Skötsam i övrigt. Är väldigt olikt henne att försvinna och inte höra av sig.

Länk till Missing peoples efterlysning

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02g8rTd9agFsb2LQttp93cfh guE1LukBCxpTcq495LpwrzN6umPjvUWJgEMauQ4M7Zl&id=100 070386720499

Försvinnandet:
8e Oktober 2022
08.10.2022
Ca 14.00 (ej exakt tid)
Sågs hoppa in i en större rostig bil. Eventuellt Ford. Benämns först som en suv eller pickup men senare endast som en grå pickup med rost av polisen.

Kvällen 8/10
Ska synts till av en servitris på Hallstaberget (hotell) i Sollefteå av en servitris där hon sågs äta med en man.
Mannens utseende beskrivs som gråhårig, mycket äldre än Liselotte, normalt byggd, lite sliskig och hillbilly stil.
Uppgifterna är inte bekräftade offentligt av polis men en skribent i tråden skriver att Liselotte är identifierad på bild/film från Hallstaberget.
Har kontakt med någon vid 21.00 tiden. Efter det finns det inga observationer eller kontakt

Mobilen
Efter anmälan om försvinnandet pejlade polisen hennes telefon till Kramfors (ca 4 mil från Sollefteå)
Signaler gick fram till hennes telefon i ett par dagar. Sedan dog telefonen av någon anledning.
Hon varken läste eller svarade på meddelanden från anhöriga

Observation
Polisen gick ut med en observation av Liselotte i Sollefteå (stadsparken) men det är oklart när i tiden. Poliser skickades till platsen men hittade inte henne

Brottsrubricering
En förundersökning om människorov är startad. Polisen kan inte utesluta brott i nuläget
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2022-10-14 kl. 08:42.
Citera
2022-10-14, 09:20
Medlem
Vad är oddset på att man först se en vit pickup köra upp emot icktjärn sen 5min senare så möter jag han med vit pickup dock inte så rostig, med svarta stripes bak, teg plåtarna va för skitiga för att se, satt en gråhårig skäggig man med mustasch, såg smal ut o allmänt sliten ut. Man är för insnöad i tråden för mitt hjärta började att dunka 🙄 skulle vara fint att veta med 1000% säkerhet vilken slags bil det va hon hoppade in i. Int för att vara den, men jag ha aldrig sett den bilen förut. Men kanske ngn från Kramfors har det?
Citera
2022-10-14, 09:25
Medlem
Ett klargörande av all missvisande information kring insatsen kontaktperson som florerar här...

Kontaktperson är inte endast en LSS-insats. Man kan bli beviljad kontaktperson enligt SoL och då är det behovet som styr och inte en specifik diagnos. Således kan man få en kontaktperson utan att tillhöra LSS-personkrets. Med det sagt vet jag inte med vilket lagrum insatsen är beviljad i enlighet med i detta specifika fall.
Citera
2022-10-14, 09:32
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Vad är oddset på att man först se en vit pickup köra upp emot icktjärn sen 5min senare så möter jag han med vit pickup dock inte så rostig, med svarta stripes bak, teg plåtarna va för skitiga för att se, satt en gråhårig skäggig man med mustasch, såg smal ut o allmänt sliten ut. Man är för insnöad i tråden för mitt hjärta började att dunka 🙄 skulle vara fint att veta med 1000% säkerhet vilken slags bil det va hon hoppade in i. Int för att vara den, men jag ha aldrig sett den bilen förut. Men kanske ngn från Kramfors har det?

Kanske värt att ta en promenad runt det där tjärnet?
Citera
2022-10-14, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoblomma
Ett klargörande av all missvisande information kring insatsen kontaktperson som florerar här...

Kontaktperson är inte endast en LSS-insats. Man kan bli beviljad kontaktperson enligt SoL och då är det behovet som styr och inte en specifik diagnos. Således kan man få en kontaktperson utan att tillhöra LSS-personkrets. Med det sagt vet jag inte med vilket lagrum insatsen är beviljad i enlighet med i detta specifika fall.

Jag ska inte säga att du har fel . Men jag har för mig att sol och kontaktperson gäller barn under 18 och över 18 är det LSS

https://www.socialstyrelsen.se/mininsats/vad-kan-jag-gora/kontaktperson/
Citera
2022-10-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davokan46
Enligt tidningen Ångermanland så har polisen fått tips om att hon har setts till i Sollefteå igår vid lunchtid men dom hittade inte henne

Är hon ute bland folk är det frivilligt försvinnande och inget människorov, synas till ute 5 dagar efter försvinnande skulle va märkligt om de är människorov.

Är väl som med 13 åringen från kil som rymde till Gbg och kastade mobilen men dök upp efter några där.
Citera
2022-10-14, 10:10
Medlem
Uppgifter som jag fått tagit del av är att inte ens hennes närmsta vet huruvida hallstaberget är rykte eller inte. Då är ju foton skitsnack isf!
Citera
2022-10-14, 10:12
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:

Har du tipsat polisen om denna iakttagelse?

Icktjärn:

https://www.google.com/maps/place/Icktj%C3%A4rn/@62.9115329,17.7349483,6088m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4664bf6ecf828259:0x66f1e bc2dcc93f26!8m2!3d62.9095535!4d17.7232406
Citera
2022-10-14, 10:17
Medlem
Citat:
Då tar jag för givet att du fotade bilen och om du känner att det kan vara något skickar du tips till polisen så får de avgöra om det är av intresse eller ej.
Citera
2022-10-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Uppgifter som jag fått tagit del av är att inte ens hennes närmsta vet huruvida hallstaberget är rykte eller inte. Då är ju foton skitsnack isf!
Då kan man fundera på vem det är som sitter i tråden och utger sig för att vara anhörig/nära.
Citera
2022-10-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14

Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Då kan man fundera på vem det är som sitter i tråden och utger sig för att vara anhörig/nära.

Ja, jag har också funderat över denna ”anhöriga”. Verkar skum.
Citera
2022-10-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Då tar jag för givet att du fotade bilen och om du känner att det kan vara något skickar du tips till polisen så får de avgöra om det är av intresse eller ej.

Nä, är man ute o går med sin hund i skogen så har man inte telefonen med kameran redo dessvärre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in