2022-10-15, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Men vi vet väl inte vem som körde bilen? Vittnesuppgiften om en äldre, gråhårig man kommer - om jag minns rätt - från servitrisen på Hallstaberget och denna info har polisen inte bekräftat än.

Vittnesuppgiften om att hon var full gör mig lite orolig OM den stämmer. På fyllan brukar man inte ta så bra beslut.
Nej det stämmer, inte mer än det polisen sagt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8JJQr2/liselott-25-fran-timra-kan-ha-blivit-kidnappad
Citera
2022-10-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Helt rätt. Och med det sagt menar jag också att det är av stor vikt att veta hur trovärdig dessa uppgifter är. Det nämns i detta fall som en iakttagelse - något för resten av allmänheten att ha i åtanke, så det måste ju ändå av polis bedömas som en korrekt iakttagelse från vittnet. Därför menar jag att uppgifterna till allmänheten gällande dess uppgifter borde vara tydligare.

En grå pickup med mycket rostfläckar kan lätt förvandlas till en dalmatiner i hörsägen

Det där sista va lite kul...
Såhär: jag tror polisen är professionell i inhämtandet av vittnesuppgift OCH vad man utifrån detta kan kommunicera till allmänheten. Inte för mycket, inte för lite.
Så uppgiften om bilen vid 14-tiden i Timrå är nog så bra eller dålig som förutsättningarna gav.
Sedan har folk kritiserat vittnet för att inte minnas klädsel, men minnesforskare säger att vi generellt är dåliga på att komma ihåg klädsel.
Citera
2022-10-15, 00:32
Medlem
Mune Sangss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Först ska jag be om ursäkt för mina tidigare inlägg då jag trodde att hon hade problem med droger!

Jag ifrågasatte även varför hon hade en kontaktperson!

Nu har jag ”läst” på och det är så att tjejen har ett lättare funktionshandikapp. Så hon har körkort, jobb,

Det är ju bedrövligt om någon utnyttjat hennes tillstånd, Så vidrigt !!!

Vilken typ av funktionsnedsättning har Liselotte ?
Citera
2022-10-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Hennes syster ha sett bilden med vet jag.

Måste vara riktigt dåliga bilder/filmer eftersom varken systern eller Polisen kan bekräfta att det är hon på dom bilderna/filmerna.
Citera
2022-10-15, 00:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag vill veta mer om hennes funktionshandikapp.

Förmodligen mentalt.

Vad är det för något som hon inte klarar av?

Hon jobbar ju och har körkort och annat.
Är det socialt eller?

Är hon lättlurad? Lågt IQ eller vad handlar det om?
Citera
2022-10-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Sudda ansiktet på killen och dela bilden med oss. Då kan vi ju sluta spekulera om det.. En tanke bara.

Med risk för att bli patetisk... men du har en poäng där.
Citera
2022-10-15, 00:40
Avslutad
Vad finns det för bakgrundsinformation om Liselotte. Vem är hon? fritidsintressen jobb osv. Haft förhållande tidigare? vilket umgänge hade hon. Ber om ursäkt om detta redan behandlats i tråden men ser gärna att jag får svar.
Citera
2022-10-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Med risk för att bli patetisk... men du har en poäng där.
Ja men vem vet.. Jag kanske var där.. Jag kanske känner igen henne efter att ha fått se bild. Eller så kanske du var där? Eller någon annan i tråden.. Vill man ha fram tjejen så visa en bild. Bevisa att det stämmer och sätt punkt på diskussionen. Helt plötsligt så kanske någon inser att man sett henne, men förstod inte det enbart på bilden som visas i media.
Citera
2022-10-15, 00:55
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Ja men vem vet.. Jag kanske var där.. Jag kanske känner igen henne efter att ha fått se bild. Eller så kanske du var där? Eller någon annan i tråden.. Vill man ha fram tjejen så visa en bild. Bevisa att det stämmer och sätt punkt på diskussionen. Helt plötsligt så kanske någon inser att man sett henne, men förstod inte det enbart på bilden som visas i media.

Håller med! Sudda ansiktet på personen hon pratar med och lägg ut. Vem skulle kunna ha något emot det? (Förutom MGM om det nu finns nån sån, men han kommer ju inte att vara igenkännlig.)
Citera
2022-10-15, 00:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
(FB) Ung kvinna anmäld försvunnen i Timrå (2022-10-08)
Hon har en funktionsnedsättning, men inte fysiskt.
Intellektuellt alltså?
Citera
2022-10-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Håller med! Sudda ansiktet på personen hon pratar med och lägg ut. Vem skulle kunna ha något emot det? (Förutom MGM om det nu finns nån sån, men han kommer ju inte att vara igenkännlig.)
Precis. Jag tycker inte om att skriva de, men lite känner jag att kom inte och grina sen ifall det hänt något. Jag skulle aldrig förlåta mig själv för att inte ha visat upp bild på henne, förmodligen även MGM. Genom att ge människor chansen att berätta det dom vet, kan jag även kanske förhindra att något händer mina nära. Visar jag tex en bild på min dotter tillsammans med din morbror som är psykopat, som jag inte har en aning om vem det är och inte polisen heller, så skulle ju du direkt bekräfta vem det är och varna för honom och även meddela polisen. Då äntligen finns ju chansen till räddning!
Citera
2022-10-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Det där sista va lite kul...
Såhär: jag tror polisen är professionell i inhämtandet av vittnesuppgift OCH vad man utifrån detta kan kommunicera till allmänheten. Inte för mycket, inte för lite.
Så uppgiften om bilen vid 14-tiden i Timrå är nog så bra eller dålig som förutsättningarna gav.
Sedan har folk kritiserat vittnet för att inte minnas klädsel, men minnesforskare säger att vi generellt är dåliga på att komma ihåg klädsel.
👍 Nej vittnet ska inte ha kritik. Tvärtom.

Jag menar att den informationen som allmänheten fått är lite tvetydig.

T.ex. ”grå pickup med mycket rost”, ska vi hålla utkik efter den, visa oss ett exempel på vilken sorts bil det kan röra sig om (så slipper de en massa onödiga tips på alla bilar folk uppfattar som pickup, som rullar runt med rost). Ska vi inte hålla utkik efter en sådan bil, skriv då bara ”sågs hoppa in i en bil..”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in