2022-10-15, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tycker området Alaska verkar intressant efter detta inlägg.
(FB) Ung kvinna anmäld försvunnen i Timrå (2022-10-08)

Att hon skulle varit i Alaska Kramfors ???
Kanske på någon efterfest ?
Eller var det killen som filmade som var där ?
jag förstår inte inlägget eftersom det är massa svammel.

Ja svammel från dig kanske. Kolla kartan så ser du vart alaska ligger...
Citera
2022-10-15, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Ja svammel från dig kanske. Kolla kartan så ser du vart alaska ligger...

Vart Alaska ligger vet jag, efter OK macken.

Men jag förstod inte om hon varit där, eller om det var killen som filmade som påstod sig vara där.

Masten på hotell Kramm når nog bort till Alaska, men kanske inte mot Högsta.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-10-15 kl. 08:30.
Citera
2022-10-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Vart Alaska ligger vet jag, efter OK macken.

Men jag förstod inte om hon varit där, eller om det var killen som filmade som påstod sig vara där.

Masten på hotell Kramm når nog bort till Alaska, men kanske inte mot Högsta.

Hennes telefon har kopplat upp till den masten.kan likaväl vara en driveby.

En tanke om hennes telefon har haft uppkoppling i flera dagar så bör polisen ha hittat telefonen? Tänkte Tinder eller andra dejtningverktyg som används idag kan undersökas.

Tänkte personen som hon har varit med till hallstaberget bör vara identifierad. Nån som vet vem det är ?
Citera
2022-10-15, 08:50
Medlem
MatseKestaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vad menar du? Utveckla gärna. Jag har kollat alla bilder samt vilka som gillat bilderna och hittade inget skumt.
Intressant att ingen av dom som gillade bilden har officiellt delat att hon är eftersökt, jag tänker att en jämnårig tjej skulle delat något sånt. Fast å andra sidan är dom kanske inte vänner öht.
Citera
2022-10-15, 08:58
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corey1337
Hennes telefon har kopplat upp till den masten.kan likaväl vara en driveby.

En tanke om hennes telefon har haft uppkoppling i flera dagar så bör polisen ha hittat telefonen? Tänkte Tinder eller andra dejtningverktyg som används idag kan undersökas.

Tänkte personen som hon har varit med till hallstaberget bör vara identifierad. Nån som vet vem det är ?

Jag tror faktiskt att polisen är honom på spåren och att det är därför det är tyst. Hennes syster har inte uppdaterat heller på ett tag. De har nog både filmer och bilder och datatrafik på mannen. Han hade ju skett inte planerat att mörda henne, så han har lämnat spår överallt. Kanske till och med tagit bilder under kvällen som han delat på sociala medier, kanske berättat för vänner att han skulle på konsert med en tjej osv. Och i alla fall har han ju använt sitt kort under kvällen.

Snart tror jag de går ut med att de gripit någon.
Citera
2022-10-15, 09:24
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt att polisen är honom på spåren och att det är därför det är tyst. Hennes syster har inte uppdaterat heller på ett tag. De har nog både filmer och bilder och datatrafik på mannen. Han hade ju skett inte planerat att mörda henne, så han har lämnat spår överallt. Kanske till och med tagit bilder under kvällen som han delat på sociala medier, kanske berättat för vänner att han skulle på konsert med en tjej osv. Och i alla fall har han ju använt sitt kort under kvällen.

Tror och hoppas också på det. De hade ju andra uppgifter om bilen de inte ville delge offentligt. Vilket jag ser som ett gott tecken.
De kanske vet vem mannen är men eftersom de inte vet vart Liselotte finns så jobbar de på i det tysta. Kanske får se ett gripande i den närmaste tiden till och med
Citera
2022-10-15, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tror och hoppas också på det. De hade ju andra uppgifter om bilen de inte ville delge offentligt. Vilket jag ser som ett gott tecken.
De kanske vet vem mannen är men eftersom de inte vet vart Liselotte finns så jobbar de på i det tysta. Kanske får se ett gripande i den närmaste tiden till och med

Borde vara snabbt kollat med den som åt middag med L på Hallstaberget.
Om familjen känner igen mannen eller inte.
Känner dom igen mannen kan dom söka på hans bilregister och på närmaste vänner.
Håller mannen sig undan är väl saken biff.
Dom kan ju även spåra mannens mobil i såna fall.
Jag tänker mig att han kanske kommer från Kramfors och har någon stuga där han håller sig undan. Han kanske inte har besökt sin lägenhet i Timrå sedan förra helgen.
Citera
2022-10-15, 10:43
Medlem
b00b00s avatar
"Uppdatering lördag 15 oktober klockan 10:28:

Kvinnan är ännu inte påträffad. Sökarbetet fortsätter med oförminskad kraft.

En person är anhållen, skäligen misstänkt för människorov alternativt olaga frihetsberövande. "

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/oktober/14/14-oktober-1700-uppdatering-timra/
Citera
2022-10-15, 10:48
Medlem
En anhållen
Det va precis det vi skrev ju
Citat:
En person har anhållits skäligen misstänkt för människorov alternativt olaga frihetsberövande i samband med att 25-åriga Liselotte försvunnit från Timrå.
Hon är försvunnen sedan en vecka.
Hon sågs senast den 8 oktober i centrala Timrå.
Citera
2022-10-15, 10:49
Medlem
Citat:

En anhållen nu!!
Citera
2022-10-15, 10:51
Medlem
Scamps avatar
Förhoppningsvis blir hon hittad nu när den misstänkta är anhållen.
Citera
2022-10-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagle23
Såhär skriver hennes syster

mellan 13-14:00 tiden i lördags sågs hon hoppa in i en grå stor bil med rost fläckar överallt på bilen, kanske av märket äldre Ford eller Toyota

Hennes syster verkar skriva en hel del junk.

Med tanke pp att hon även skrivit att hin senast sett sin syster vid Hallstaberget hoppa in i en grå pickup på natten. Hur fan ska hon ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in