Citat:
Nope.
Landsförrädare är den som är illojal mot staten, även kallat för fosterlandssvek.
En regering som för en politik som inte faller dig i smaken är inte landsförräderi.
Det är bara vanlig politik som baseras mycket på tycke och smak.
Citat:
Hur tror du samhället fungerar när det blivit invaderat av ryssen, tror du det fungerar som vanligt då?
Sedan när Sverige har förlorat finns det heller ingen polis som kan lagföra folk.
Sedan när Sverige har förlorat finns det heller ingen polis som kan lagföra folk.
Vi har rutiner för hur man ska kalla in folk vid både kris så väl som krig.
Annars är det bara att studera Ukraina och Ryssland.
Dessa länder klarar uppenbarligen av att mobilisera folk mitt under brinnande krig.
Det du beskriver är mera av en total samhällskollaps, eller "shit hits the fan" (shtf).
Det är någonting som aldrig har hänt i närtid.
Somalia är möjligtvis det närmaste exemplet då dess stat har splittrat sönder fullständigt.
Vi Sverige är inte där än, på långa vägar.
Citat:
För min personliga del så befinner jag mig även långt borta från Sverige så polisen kan inte söka upp mig, varken när kriget pågår eller senare. Och nej, jag kommer aldrig krypa tillbaks till Sverige.
Det kan jag tro om dig faktiskt.
Många så kallade "Svärjevänner" är i själva verket utländska trollkonton som inte bor i Sverige.
Citat:
Jag kommer heller inte ens nås av någon inkallelseorder och kommer därför inte ens bryta mot lagen när jag inte infinner mig. Tveksamt om jag ens skulle kunna infinna mig då det knappast går flyg till Sverige när det är angripet. Du kan väl inte flyga till Ukraina nu.
Det spelar ingen roll om du bortrest om du får en inkallelseorder i postlåda där du är skattskriven.
Du bryter likt förbannat mot lagen!
Ungefär som en pappersfaktura faktiskt.