2022-10-14, 20:00
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är en bra beskrivning av alla som låtit landet förfalla så djupt att det inte längre finns något av värde att försvara.

Nope.
Landsförrädare är den som är illojal mot staten, även kallat för fosterlandssvek.

En regering som för en politik som inte faller dig i smaken är inte landsförräderi.
Det är bara vanlig politik som baseras mycket på tycke och smak.

Citat:
Hur tror du samhället fungerar när det blivit invaderat av ryssen, tror du det fungerar som vanligt då?
Sedan när Sverige har förlorat finns det heller ingen polis som kan lagföra folk.

Vi har rutiner för hur man ska kalla in folk vid både kris så väl som krig.
Annars är det bara att studera Ukraina och Ryssland.
Dessa länder klarar uppenbarligen av att mobilisera folk mitt under brinnande krig.
Det du beskriver är mera av en total samhällskollaps, eller "shit hits the fan" (shtf).
Det är någonting som aldrig har hänt i närtid.
Somalia är möjligtvis det närmaste exemplet då dess stat har splittrat sönder fullständigt.
Vi Sverige är inte där än, på långa vägar.

Citat:
För min personliga del så befinner jag mig även långt borta från Sverige så polisen kan inte söka upp mig, varken när kriget pågår eller senare. Och nej, jag kommer aldrig krypa tillbaks till Sverige.

Det kan jag tro om dig faktiskt.
Många så kallade "Svärjevänner" är i själva verket utländska trollkonton som inte bor i Sverige.

Citat:
Jag kommer heller inte ens nås av någon inkallelseorder och kommer därför inte ens bryta mot lagen när jag inte infinner mig. Tveksamt om jag ens skulle kunna infinna mig då det knappast går flyg till Sverige när det är angripet. Du kan väl inte flyga till Ukraina nu.

Det spelar ingen roll om du bortrest om du får en inkallelseorder i postlåda där du är skattskriven.
Du bryter likt förbannat mot lagen!
Ungefär som en pappersfaktura faktiskt.
Citera
2022-10-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Kan du komma med ett bra argument på varför man skulle vilja försvara svenska kvinnor som aktivt röstat för att göra Sverige till en blandning av Kabul, Mogadishu, Teheran och Kosovo? Vart ligger kvinnors lojalitet sett mot den bakgrunden?

Två muslimska terrordåd i Stockholm, otaliga våldtäkter, förnedringsrån och allmänt hat mot svenskar och sedan förväntas man att försvara kaozet? Vad är det för fantasivärld egentligen?

Jag kan då direkt avfärda att jag skulle ha röstat grön/rött någon gång. Sist jag kollade räknas jag som kvinna, men det vet man ju inte heller riktigt längre..
Citera
2022-10-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk-studenten
Jag kan då direkt avfärda att jag skulle ha röstat grön/rött någon gång. Sist jag kollade räknas jag som kvinna, men det vet man ju inte heller riktigt längre..

Finns hjälp att få om du känner dig osäker på din könsidentitet.
Citera
2022-10-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det krävs nån så efterbliven som du själv för att tro att det är en slump att 1000 trådar som handlar om varför vi inte bör försvara oss dyker upp i krigstid.

Du är för övrigt en liten ryggradslösa quisling. Värt att påpeka igen.
//; Ånej är jag ej har varit..soldat både här och där tom elitsoldat mes på sig själv pillutan dig
Senast redigerad av pilsnerlord 2022-10-14 kl. 22:34.
Citera
2022-10-14, 23:24
Medlem
Citat:
Vad sägs om källor på dina påståenden för en gångs skull? Länka dessa undersökningar då en massa människor säger att de vill ha en ny flyktingvåg med tillhörande massinvandring. Är det måhända amerikanska krigshökar man har intervjuat? Moderater? Fram med de!

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nå. Vart har du din källhänvisning kring att kvinnor vill ha massinvandring? Kom igen nu och sluta dribbla bort frågan.

Du har redan fått SVT VALU 2022 som källa, vill du ha fler får du googla själv din latmask.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Att endast 5 procent döms är fakta, resten är dina påståenden rakt av. Du borde väl ändå kunna dra slutsatser av dina egna påståenden.

Det finns inget stöd för att dra de slutsatser du drog och nu tror du det är mitt jobb att hjälpa dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Många av det fåtal som faktiskt döms är ju också falskanmälningar så många utlänningar torde ju dömas helt utan bevisning. Så jag undrar om det ens finns några kvinnor som våldtagits och det dessutom på grund av hur de röstat.

Flyktingars våldtäkter är i regel av en helt annan karaktär med fysiskt våld inblandat och då finns det i regel riktig bevisning.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Nope.
Landsförrädare är den som är illojal mot staten, även kallat för fosterlandssvek.

En regering som för en politik som inte faller dig i smaken är inte landsförräderi.
Det är bara vanlig politik som baseras mycket på tycke och smak.

Landsförräderiet har redan skett av er som har förstört landet och den stat som nu råder väljer jag att inte vara en del av.

Citat:
Vi har rutiner för hur man ska kalla in folk vid både kris så väl som krig.
Annars är det bara att studera Ukraina och Ryssland.
Dessa länder klarar uppenbarligen av att mobilisera folk mitt under brinnande krig.
Det du beskriver är mera av en total samhällskollaps, eller "shit hits the fan" (shtf).
Det är någonting som aldrig har hänt i närtid.
Somalia är möjligtvis det närmaste exemplet då dess stat har splittrat sönder fullständigt.
Vi Sverige är inte där än, på långa vägar.

Hahaha, Sverige klarar inte ens av att utvisa flyktingar som fått utvisningsbeslut och nu tror du staten ska klara detta!

Citat:
Det kan jag tro om dig faktiskt.
Många så kallade "Svärjevänner" är i själva verket utländska trollkonton som inte bor i Sverige.

Det blir inte ett utländskt trollkonto för att man har lämnat landet pucko.

Citat:
Det spelar ingen roll om du bortrest om du får en inkallelseorder i postlåda där du är skattskriven.
Du bryter likt förbannat mot lagen!
Ungefär som en pappersfaktura faktiskt.

Varför tror du jag är skattskriven i Sverige?
Jag är inte bortrest utan utflyttad och har ingen svensk adress.
Och nej, jag bryter inte mot lagen om jag inte nås av en inkallelseorder och det blir extremt svårt att bevisa detta.
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2022-10-14 kl. 23:27.
Citera
2022-10-14, 23:27
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Nepp de får fan försvara sig själva.
Citera
2022-10-14, 23:40
Medlem
Citat:
Du har redan fått SVT VALU 2022 som källa, vill du ha fler får du googla själv din latmask.

Det finns inget stöd för att dra de slutsatser du drog och nu tror du det är mitt jobb att hjälpa dig?

Flyktingars våldtäkter är i regel av en helt annan karaktär med fysiskt våld inblandat och då finns det i regel riktig bevisning.

Landsförräderiet har redan skett av er som har förstört landet och den stat som nu råder väljer jag att inte vara en del av.

Hahaha, Sverige klarar inte ens av att utvisa flyktingar som fått utvisningsbeslut och nu tror du staten ska klara detta!

Det blir inte ett utländskt trollkonto för att man har lämnat landet pucko.

Varför tror du jag är skattskriven i Sverige?
Jag är inte bortrest utan utflyttad och har ingen svensk adress.
Och nej, jag bryter inte mot lagen om jag inte nås av en inkallelseorder och det blir extremt svårt att bevisa detta.

Stod ingenting där om att partierna gick till val på massinvandring, dvs det du påstår.
Citera
2022-10-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Rakt svar? Nej. Självklart är kvinnors förhållning mot män i Sverige knappast något som går att hitta någon motivation till att ge sig ut i krig för att försvara.
Citera
2022-10-14, 23:42
Medlem
Citat:
Stod ingenting där om att partierna gick till val på massinvandring, dvs det du påstår.

Källan visade vad väljarna ansåg, inte vad partierna ansåg.
Klarade du inte ens av att ta till dig det enkla?
Citera
2022-10-14, 23:43
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Rakt svar? Nej. Självklart är kvinnors förhållning mot män i Sverige knappast något som går att hitta någon motivation till att ge sig ut i krig för att försvara.

Jag gillar cheddar. Nu gav du mig ännu en anledning...
Citera
2022-10-14, 23:46
Medlem
Citat:
Källan visade vad väljarna ansåg, inte vad partierna ansåg.
Klarade du inte ens av att ta till dig det enkla?

"Faktum är att sossarna gick till val på massinvandring"

(FB) Är svenska kvinnor värda att försvara i krig?
Citera
2022-10-14, 23:48
Medlem
Citat:
"Faktum är att sossarna gick till val på massinvandring"

(FB) Är svenska kvinnor värda att försvara i krig?

Ja det finns det massor av andra källor på, t.ex. Löfvens mantra: "Mitt Europa bygger inga murar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in