Citat:
Ursprungligen postat av
fuzzpedal
Det har jag redan blivit efter det här
inlägget och jag har inte ändrat uppfattning i frågan. The Clash tex är milsvida bättre än Led Zep eller Grateful Dead. The Smiths är bättre än Beatles. The Pogues är bättre än Black Sabbath. R.E.M är bättre än Pink Floyd. Hüsker Dü är bättre än Springsteen. Leatherface är bättre än Queen. Morbid Angel är bättre än Metallica.
The Kinks och The Doors däremot håller än.
Thrash och death metal är de bästa sub-genrerna inom metal.
Nog för att jag tycker alla har rätt till sin egen åsikt, men här måste jag verkligen flika in.
Pogues bättre än Black Sabbath?? Herregud, om 50 år kommer folk fortfarande prata om Sabbaths verk. Pogues känns redag idag rätt så bortglömda, visst de får säkert sin lilla tid på radion ibland, men jag tror inte att folk pratar om dem som band längre.
Ang. Beatles så var de världens bästa producenter på sin tid. Det är faktiskt svårt att sätta in Beatles i en viss genre då de sysslade med, ja i princip all typ av musik. Och de förändrade hur musik bör låta. De hade musikalitet på riktigt. Smiths däremot fick sin lilla tid i rampljuset men sen var det över. De har väl fortfarande status i vissa kretsar, men knappast för allmänheten.
The Clash kan förövrigt vara bland den tråkigaste "punken" jag hört. Britterna var inga höjdare på punk direkt, USA var bättre. Dead Kennedys, Ramones, Gorilla Biscuit osv. Där snackar vi!