2022-10-15, 01:16
Medlem
Groove moves on and up and up..David Joseph..you cant hide your looove!

Dax snöra på them rollerskates Ni inte använt sedan 1982 next!
Citera
2022-10-15, 01:17
Medlem
..för här kommer George Benson gimme the night som ingenting annat någonsin inträffat!
Citera
2022-10-15, 01:26
Medlem
Elekensas avatar
U2 är otroligt överskattade och tråkiga på alla sätt.

Stairway to heaven är inte bra någonstans. Att den av många anses vara den bästa låten genom tiderna är ofattbart.

Red Hot Chili Peppars är helt värdelösa. Hatar deras sound. Hatar AK sångröst. Hatar deras texter. Fy fan vad dåliga dom är.

Slipknot, Korn och all annan liknande skit är bara pinsamma med hur dom för sig på scen, deras texter och musik och inte minst hur dom ser ut.
Citera
2022-10-15, 01:32
Medlem
På andra sidan dansgolvet tidigt 83 trycker New Order på med sin Arthur Baker produkt till låååångsingel..Blue Monday..men vi motstår och kör istället en lite tryckare i form av Phil Fearon and Galaxy..Dancing Tight!
Citera
2022-10-15, 01:39
Medlem
I samband med detta så avslutar vi med en Englandsetta Ni aldrig hört innan.
Baby D..Let Me Be Your Fantasy.
Nu orkar jag inte med er fåntrattar något mera.
Jag är för gammal och Ni är kollektivt för dumma i huvudet.
God Natt!
Citera
2022-10-15, 01:43
Medlem
Eller..Äh vad fan..man måste ju alltid avsluta ,med Massive Attacks Unfinished Symphaty.

Det är som att duscha efter en våldtäkt..always,det är bara så.

So long suckers...to Da Bristol beat.
Senast redigerad av Lookalike 2022-10-15 kl. 01:45.
Citera
2022-10-15, 01:51
Medlem
Frixys avatar
HATAR Mestloafs musik. Han hade ett speciellt irriterande sound som också förpestade låtar som han skrev åt andra artister.
Citera
2022-10-15, 10:45
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Nog för att jag tycker alla har rätt till sin egen åsikt, men här måste jag verkligen flika in.

Pogues bättre än Black Sabbath?? Herregud, om 50 år kommer folk fortfarande prata om Sabbaths verk. Pogues känns redag idag rätt så bortglömda, visst de får säkert sin lilla tid på radion ibland, men jag tror inte att folk pratar om dem som band längre.

Ang. Beatles så var de världens bästa producenter på sin tid. Det är faktiskt svårt att sätta in Beatles i en viss genre då de sysslade med, ja i princip all typ av musik. Och de förändrade hur musik bör låta. De hade musikalitet på riktigt. Smiths däremot fick sin lilla tid i rampljuset men sen var det över. De har väl fortfarande status i vissa kretsar, men knappast för allmänheten.

The Clash kan förövrigt vara bland den tråkigaste "punken" jag hört. Britterna var inga höjdare på punk direkt, USA var bättre. Dead Kennedys, Ramones, Gorilla Biscuit osv. Där snackar vi!
Ja alltså jag driver ju lite med idén "kontroversiella musikåsikter" eftersom det ju bara är åsikter och det går ju inte att jämföra band som Sabbath och Pogues för det är helt olika stilar under olika epoker till olika publiker. Och ja du har helt rätt att Sabbath nog lär leva längre.

Britterna var okej men de hade färre band som levererade kvalitet. Däremot höll de banden högst kvalitet i mitt tycke. The Clash och Stiff Little Fingers tex spöar det mesta i mitt tycke. Däremot hade amerikanerna fler bra band, helt klart. Jag lägger till Bad Brains och Misfits till din lista.
Senast redigerad av fuzzpedal 2022-10-15 kl. 10:52.
Citera
2022-10-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Om det inte vore för alla jävla texter om hundar tycker jag gott man hade kunnat ge Pär Hulkoff Nobelpriset i litteratur.

Jag har inga starka varken positiva eller negativa åsikter om Håkan Hellström, han är okej helt enkelt.

Svensk punk var som bäst under 2010-talet och ligger fortfarande på topp.

Göteborg är numera en överskattad stad ur metal-synpunkt.
Jag ser inget kontroversiellt med det här faktiskt. True story.

Iom Beastie Boys skapades och dog genren "hiphop" och jag hoppas den får fortsätta ligga stolt begravd som 80 talets finest.
Citera
2022-10-15, 15:56
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Panteras tidiga skivor är kanonbra… På riktigt!
Citera
2022-10-16, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Bold statement, men det ligger något i det du säger. Det tidiga 90-talet var fruktansvärt bra och jag håller en del av de punkplattor från den tiden väldigt högt, men det var bara en handfull band som levererade på den tiden. Nu är de flesta av de banden fortfarande igång på ett eller annat sätt och har fått sällskap av de som inspirerats av dem. Det lär fortsätta uppåt under kommande mandatperiod nu när punkband har fått en anledning att vara arga.
Jag önskar verkligen inte att förminska den tidiga punken; det var en stilbildande epok som lade grunden för allt. DLK, KSMB och Dia Psalma började på den tiden, Kompisarna spelar fortfarande regelbundet jäkligt stabilt och när KSMB faktiskt får tummen ur röven blir det jävligt bra. Sen har vi nyare band som Mimikry (väldigt stabila) och speciellt Lastkaj 14 (åt det mer punkiga hållet) som jag personligen håller som bästa någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag ser inget kontroversiellt med det här faktiskt. True story.

Iom Beastie Boys skapades och dog genren "hiphop" och jag hoppas den får fortsätta ligga stolt begravd som 80 talets finest.
Fattar inte riktigt vad du svarade på.
Citera
2022-10-17, 02:43
Medlem
Adelaides avatar
Iron Maiden är dötrist arbetarmusik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem