2022-10-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag var i LA i somras och fyfan vilken dålig smak de har där. Sweet Child O Mine spelas ju fan på varenda jävla krog där. Sure, det är väl pga stolthet förmodligen, men det finns så mycket bättre från LA än just Guns N Roses.
Vilka då? Inom snarlik genre.
Inom sleaze tycker jag inte typ LA Guns eller Faster Pussycat är i närheten.
Inom andra rockgenrer tycker jag det kan va svårt att matcha deras energi.

Jag skulle säga att de är en av de band som man må va totalt less på, men samtidigt skulle jag säga att de är grymma. Sweet Child är en bra låt, bara sönderspelad.
Om det hade blitt nåt annat LA-band som va större skulle vi nog va minst lika less på dom.

Kan ändå tycka att GNR har färre "poser fans" än många andra LA-band, folk kan faktiskt varenda minut av låtarna och diggar - att jämföra med en del som vill göra Doors eller Buffalo Springfield men bara kan en låt och zonar ut under alla solon
Senast redigerad av MarcoBolan 2022-10-10 kl. 22:14.
Citera
2022-10-10, 22:57
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Vilka då? Inom snarlik genre.
Inom sleaze tycker jag inte typ LA Guns eller Faster Pussycat är i närheten.
Inom andra rockgenrer tycker jag det kan va svårt att matcha deras energi.

Jag skulle säga att de är en av de band som man må va totalt less på, men samtidigt skulle jag säga att de är grymma. Sweet Child är en bra låt, bara sönderspelad.
Om det hade blitt nåt annat LA-band som va större skulle vi nog va minst lika less på dom.

Kan ändå tycka att GNR har färre "poser fans" än många andra LA-band, folk kan faktiskt varenda minut av låtarna och diggar - att jämföra med en del som vill göra Doors eller Buffalo Springfield men bara kan en låt och zonar ut under alla solon

The Doors, Electric Prunes och faktiskt även Mötley Crue. Guns är ett skitband i mina ögon. Mötley hade åtminstone attityden och svänget. Guns har ju fan ingenting.
Citera
2022-10-12, 18:46
Medlem
Adelaides avatar
Grateful Dead måste vara historiens tråkigaste band. Det är mer intressant att sitta och se färg torka än att lyssna på Grateful Dead.

KISS är ett band lever på sin image. Musiken är sekundär (och jävligt dålig).
Citera
2022-10-12, 21:15
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Foo Fighters måste vara historiens tråkigaste band. Det är mer intressant att sitta och se färg torka än att lyssna på Foo Fighters.
Du skrev fel. Jag rättade.
Citera
2022-10-12, 21:20
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Iron Maiden och Metallica är de mest överskattade skitbanden som existerat
Jag som växte upp på 80-talet tycker att det är snarare en korkad åsikt.
Men om jag vore född 2010 så hade jag kanske haft samma åsikt av att dra den ur röven.
Det är min kontroversiella åsikt om musik.
Citera
2022-10-12, 21:28
Medlem
orrtupps avatar
Är det bara jag som har insett att det nu för tiden inte finns några kontroversiella musikåsikter?
Citera
2022-10-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Är det bara jag som har insett att det nu för tiden inte finns några kontroversiella musikåsikter?

Nej. Jag menar, folk lyssnar oironiskt på jävla rap/hip hop. Vad kan vara kontroversiellt efter en sådan uppvisning?
Citera
2022-10-12, 21:42
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Du skrev fel. Jag rättade.

Nja, Foo Fighters är okej i små mängder. De har ju trots allt en handfull bra låtar.

Men Grateful Dead. Jag har försökt men det går bara inte.
Citera
2022-10-12, 21:42
Medlem
Om det inte vore för alla jävla texter om hundar tycker jag gott man hade kunnat ge Pär Hulkoff Nobelpriset i litteratur.

Jag har inga starka varken positiva eller negativa åsikter om Håkan Hellström, han är okej helt enkelt.

Svensk punk var som bäst under 2010-talet och ligger fortfarande på topp.

Göteborg är numera en överskattad stad ur metal-synpunkt.
Citera
2022-10-12, 21:47
Medlem
olasvenssons avatar
Jag gillar Dr. Bombay. Hälst låten Safari.
Citera
2022-10-12, 21:51
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Nja, Foo Fighters är okej i små mängder. De har ju trots allt en handfull bra låtar.

Men Grateful Dead. Jag har försökt men det går bara inte.
Det finns massvis med band som är sämre än Foo Fighters, men definitivt inget som är tråkigare. Det är inte dålig musik egentligen, men det ger mig precis ingenting att lyssna på det.

Och det är helt okej, angående Dead. Vissa band fungerar helt enkelt inte trots att de borde det. Jag själv t.ex. har försökt gilla ABBA i femton år utan att ens hitta en bra låt.
Citera
2022-10-12, 22:31
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Jag må gilla deras 80-tal, men ändå... Metallica och deras hjärndöda fans kan fara rakt åt helvete.

Om jag hade magiska krafter skulle jag döda Metallicas popularitet omedelbart. Det finns nog inget föredetting-band som är så oförtjänt sina fortsatta framgångar.
Inbitna rockare fortsätter att acceptera dem pga. några 30-40-åriga skivor, utan att ta hänsyn till all dynga de släppt sedan dess. Och Svensson-folket tror automatiskt att deras konserter och nya skivor är värda att uppmärksamma bara för att det "är Metallica". Ett album som St. Anger hade kunnat döda vilken karriär som helst, men nej... Eftersom det står Metallica på skivan så säljer det miljoner och vinner priser istället.
Ett band som Queensr˙che var storsäljare från början och högt respekterade, men deras karriär gick ner i avgrunden när skivorna bara blev sämre och sämre med tiden. I en bättre värld hade det hänt Metallica också.

Människor är idioter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in