Citat:
Ursprungligen postat av
dieseldoris14
https://www.st.nu/2022-10-14/timrakvinnan-annu-inte-hittad--polisen-genomfor-sokinsats-i-kramfors
"– Vi håller på att kolla upp det och det är inget som vi kan bekräfta. Vi har pratat med folk som jobbar där och har begärt in filmer därifrån som vi bearbetar nu." Citat från tidningen. Tycker det dementerar det den påstådda anhöriga skrivit i tråden. Handlar om hallstaberget alltså..
Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Där ser man.
Det betyder att det någon skrev om att de skickat bilderna till polisen blir ett stort frågetecken
Nja, jag vet inte. Tycker det där låter som typiskt polissnack i sammanhanget. Man vill inte bekräfta något förrän man gjort sin egen kartläggning. Att polisen begärt in filmer betyder inte att de inte också fått filmer från anhöriga. Det de begärt in kan ju vara övervakningsfilmer, filmer från artisterna osv.
Angående inläggen från den anhöriga, tycker jag att de är ganska typiska för sådant som i slutändan brukar visa sig stämma i såna här trådar. Relativt lågmälda, hyfsat välformulerade, men med visst utrymme för missförstånd. Att postaren inte svarar på varenda fråga som ställs av tråden förklaras väl enklast med att hen är upptagen med fallet i verkligheten, men kanske också av att postaren inte normalt är en aktiv flashbackare. Detta är förstås bara min tolkning utifrån mina erfarenheter från många års lusläsande av trådar i ABoK och Försvunna personer, så jag kan lika gärna ha helt fel.