2022-10-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hoppas de bekräftar eller dementerar efteråt

Absolut viktigt!
Citera
2022-10-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
SVT.

"Tips: Sedd i Sollefteå
Flera tipsare säger sig också ha sett Liselotte tillsammans med en man på Hotell Hallstaberget i Sollefteå under förra helgen.

– Där har vi tillgång till bilder från bevakningskameror som vi just nu håller på att analysera, säger Jonas Holmström."

Känns som herr Patric sitter och skummar Fb och ställer frågor efter det, som alla journalister nu för tiden. Jobba nu Sellen läst tråden nogrant efter uppslag.

Haha helt rätt. Men de är sant, de va så dom Fick mer info om ett mord som hände i Ånge. Eller om issa som flydde till Libanon. Eller är jag ute o cyklar nu?
Citera
2022-10-14, 17:12
Medlem
Men hallstaberget har ju varit uppe på tapeten sen början . Och först nu håller dom på att gå igenom filmerna därifrån.
Skandal om det visar sig att hon varit där
Citera
2022-10-14, 17:13
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Det är det nog. Jag kom också in på sidan utan problem alldeles nyss (med chrome). Och jag har inte facebook.

Jag rensade Cachen och Cookie skiten och startade om.
Nu fungerar det igen

Ser ut så här nu:

Har någon sett 25-åriga Liselotte?
Hon är försvunnen sedan den 8 oktober 2022 då hon senast sågs i Timrå. Iakttagelser kan eventuellt ha skett i området runt Kramfors.
Liselotte har långt ljust hår. Hon är cirka 155 centimeter lång och väger cirka 40 kg. Klädsel vid försvinnandet är okänt, men hon kan sannolikt bära en vit täckjacka med brun- och vitspräcklig pälskrage och ett par vita sneakers med gulddetaljer på hälen.
Har du sett Liselotte eller har du information som kan leda till att hon återfinns, ring polisen på 114 14.
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-14 kl. 17:14. Anledning: Lade till MPS länk
Citera
2022-10-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
SVT.

"Tips: Sedd i Sollefteå
Flera tipsare säger sig också ha sett Liselotte tillsammans med en man på Hotell Hallstaberget i Sollefteå under förra helgen.

– Där har vi tillgång till bilder från bevakningskameror som vi just nu håller på att analysera, säger Jonas Holmström."

Känns som herr Patric sitter och skummar Fb och ställer frågor efter det, som alla journalister nu för tiden. Jobba nu Sellen läst tråden nogrant efter uppslag.

Är detta SVT-inslag första gången som medier och/eller polis öht nämner Hallstaberget?
Citera
2022-10-14, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Absolut viktigt!

Den där gubben verkar iaf rejält eftersök på merinfo.
BG
Knappast en slump eller ?

Polisen kan nog lägga pussel

Frågan är om BG också är missing in action ?
Citera
2022-10-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Är detta SVT-inslag första gången som medier och/eller polis öht nämner Hallstaberget?

Ja jag har inte hört frågan tidigare till polisen där det även kommer uppgifter att hon kan setts så sent som tis-onsdag i Kramfors vilket inte framgår i texten.
Citera
2022-10-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Jag tror att de finns en mast här uppe på björsta berget oxå, men ja vet inte om de heter björsta berget eller kattberget eller ngt annat, är iaf en mast i skogen
Ödsberget?
Citera
2022-10-14, 17:20
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
https://www.st.nu/2022-10-14/timrakvinnan-annu-inte-hittad--polisen-genomfor-sokinsats-i-kramfors

"– Vi håller på att kolla upp det och det är inget som vi kan bekräfta. Vi har pratat med folk som jobbar där och har begärt in filmer därifrån som vi bearbetar nu." Citat från tidningen. Tycker det dementerar det den påstådda anhöriga skrivit i tråden. Handlar om hallstaberget alltså..

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Där ser man.

Det betyder att det någon skrev om att de skickat bilderna till polisen blir ett stort frågetecken

Nja, jag vet inte. Tycker det där låter som typiskt polissnack i sammanhanget. Man vill inte bekräfta något förrän man gjort sin egen kartläggning. Att polisen begärt in filmer betyder inte att de inte också fått filmer från anhöriga. Det de begärt in kan ju vara övervakningsfilmer, filmer från artisterna osv.

Angående inläggen från den anhöriga, tycker jag att de är ganska typiska för sådant som i slutändan brukar visa sig stämma i såna här trådar. Relativt lågmälda, hyfsat välformulerade, men med visst utrymme för missförstånd. Att postaren inte svarar på varenda fråga som ställs av tråden förklaras väl enklast med att hen är upptagen med fallet i verkligheten, men kanske också av att postaren inte normalt är en aktiv flashbackare. Detta är förstås bara min tolkning utifrån mina erfarenheter från många års lusläsande av trådar i ABoK och Försvunna personer, så jag kan lika gärna ha helt fel.
Citera
2022-10-14, 17:21
Medlem
Dom koncentrerar sökandet till Kramfors
Citera
2022-10-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0et
Ödsberget?

Nä inte Öds berget
Citera
2022-10-14, 17:23
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag rensade Cachen och Cookie skiten och startade om.
Nu fungerar det igen

Ser ut så här nu:

Har någon sett 25-åriga Liselotte?
Hon är försvunnen sedan den 8 oktober 2022 då hon senast sågs i Timrå. Iakttagelser kan eventuellt ha skett i området runt Kramfors.
Liselotte har långt ljust hår. Hon är cirka 155 centimeter lång och väger cirka 40 kg. Klädsel vid försvinnandet är okänt, men hon kan sannolikt bära en vit täckjacka med brun- och vitspräcklig pälskrage och ett par vita sneakers med gulddetaljer på hälen.
Har du sett Liselotte eller har du information som kan leda till att hon återfinns, ring polisen på 114 14.

Utmärkt! Hoppas de uppdaterar hemsidan också, så informationen blir känd i alla kanaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in