2022-10-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Nä inte Öds berget
Där har du en mast som sänder mot Bollstabruk. Den på kram sönder emot brunnehållet. Konstigt att hennes telefon inte har kopplat upp mot någon annan mast.
Citera
2022-10-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Nja, jag vet inte. Tycker det där låter som typiskt polissnack i sammanhanget. Man vill inte bekräfta något förrän man gjort sin egen kartläggning. Att polisen begärt in filmer betyder inte att de inte också fått filmer från anhöriga. Det de begärt in kan ju vara övervakningsfilmer, filmer från artisterna osv.

Angående inläggen från den anhöriga, tycker jag att de är ganska typiska för sådant som i slutändan brukar visa sig stämma i såna här trådar. Relativt lågmälda, hyfsat välformulerade, men med visst utrymme för missförstånd. Att postaren inte svarar på varenda fråga som ställs av tråden förklaras väl enklast med att hen är upptagen med fallet i verkligheten, men kanske också av att postaren inte normalt är en aktiv flashbackare. Detta är förstås bara min tolkning utifrån mina erfarenheter från många års lusläsande av trådar i ABoK och Försvunna personer, så jag kan lika gärna ha helt fel.

Ja tack. Det är vad jag skrivit hela tiden. Tänkte att de anhöriga har väl inte gått ut med Hallstaberget utan anledning.
Men ja vi får se vart det landar.
Citera
2022-10-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0et
Där har du en mast som sänder mot Bollstabruk. Den på kram sönder emot brunnehållet. Konstigt att hennes telefon inte har kopplat upp mot någon annan mast.

Kan man inte lägga in bild här?
Ja de va lite. Knepigt
Citera
2022-10-14, 17:32
Medlem
Fick höra nu att en granne till L hade uppmärksammat att det veckan före hennes försvinnande stått en mörk rostig Passat på hennes parkering. Hen trodde att hon flyttat, eftersom det stog en annan bil där.
Citera
2022-10-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ödsberget?

Börstberget, sen den mast som sägs sitta på Firts Hotell Kramm ser jag inte men på andra sidan väg och järnvägen finns en mast, söder om Kramfors finns det en på Kyrkberget och den på Ödberget som du nämner norr om Kramfors.
Citera
2022-10-14, 17:35
Medlem
ksmps avatar
Citat:

Är det en hotellgäst? Om det finns någon gärningsman förstås.
En hotellgäst på Kramm som sedan tar sin dejt till ett annat hotell, det i Sollefteå?
Kan det vara en jaktgäst?
Citera
2022-10-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagle23
Fick höra nu att en granne till L hade uppmärksammat att det veckan före hennes försvinnande stått en mörk rostig Passat på hennes parkering. Hen trodde att hon flyttat, eftersom det stog en annan bil där.

Vem ha nämnt en mörk passat här? Visst är det ngn? El måste man bläddra igenom alla sidor
Citera
2022-10-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Börstberget, sen den mast som sägs sitta på Firts Hotell Kramm ser jag inte men på andra sidan väg och järnvägen finns en mast, söder om Kramfors finns det en på Kyrkberget och den på Ödberget som du nämner norr om Kramfors.

Masten här uppe på björsta kanske inte är i bruk. Men ja tro den ska vara det men man vet ju aldrig
Citera
2022-10-14, 17:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Oj detta är ju högintressant! Hon har alltså lånat ut sin parkering till någon? Någon som sovit över hos henne kanske?
Citera
2022-10-14, 17:40
Moderator
OYs avatar
Citat:

Då kan ju Icktjärn vara en het plats att söka på.
Citera
2022-10-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Vem ha nämnt en mörk passat här? Visst är det ngn? El måste man bläddra igenom alla sidor

Såg också det tidigare tror de var avställda dok men det hindrar inte att de brukas ändå, om jag inte missminner skulle det vara en JD som ägde dem?
Citera
2022-10-14, 17:44
Medlem
Citat:

Okej. Rostig passat.
Jag antar att det inte är samma bil som polisen benämner som pickup?
Från början var det bara en gammal stor grå rostig bil eller ?
Tack för infon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in