2022-10-14, 16:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Vittnesuppgiften lördag vid 14-tiden känns vag.
Likaså de florerande uppgifterna om Hallstaberget är vaga.
Mobiltelefonens historik kanske är det bästa som framkommit hittills?

st.nu;

Citat:
Masten som fångat upp kvinnans mobil sitter på Hotell Kramm.

Kanske någon har koll på Kramfors mobilmaster och kan dra någon slutsats av informationen?
Citera
2022-10-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Vittnesuppgiften lördag vid 14-tiden känns vag.
Likaså de florerande uppgifterna om Hallstaberget är vaga.
Mobiltelefonens historik kanske är det bästa som framkommit hittills?

Just nu känns alla uppgifter tveksamma. Jag väljer ändå att tro lite på alla uppgifter anhöriga lägger ut. Så man inte låser sig vid polisens uttalanden helt.
Citera
2022-10-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kan absolut vara polisens hundar
Vet inte hur ett ståndskall låter men vet hur en polishund låter.

Vart hör du det någonstans ungefär?

Jag bor centralt, jättenära polisstationen, skogtomt, jag se kramm masten härifrån o bakom skogen ja ha vid huset så kommer man ner till Icktjärns vägen, men de ekar bra här, är de drag på stan så låter det alltid hemskt nära oxå. Ja dom låter lite som jämthundar tro jag men ja vet oxå hur schäfrar låter. Ståndskall, dom skäller hela tiden
Citera
2022-10-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
st.nu;

Kanske någon har koll på Kramfors mobilmaster och kan dra någon slutsats av informationen?

Jag tror att de finns en mast här uppe på björsta berget oxå, men ja vet inte om de heter björsta berget eller kattberget eller ngt annat, är iaf en mast i skogen
Citera
2022-10-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tycker det är synd att de inte går ut med fler uppkopplingar angående resväg,Timrå-Kramfors E4-RV90 eller mindre såsom 331-718-738-747-748-RV90. Det går även att åka 331-ta av vid Neavita (Viksjön) mindre grusväg? som kommer fram i Mjövattnet till väg 767 till Kramfors.

Beroende på mobiloperatör/nät är det inte säkert alla har täckning, Telia brukar vara bäst i skogsbyggd jmr med tex Tele2. Om vi tänker oss GM är där på jakt och har stuga i tex Habborn så är resväg rimlig, att dumpa mobil i Kramfors som pingar där gör det svårt att söka om hon är bragd om livet, helt enkelt vill vara oanträffbar eller utsatt för någon som håller henne mot sin vilja.

Men de vill väl inte påverka ev tips med dessa uppgifter och att ev GM känner att de är hack i häl.

OM siktet var inställt på Hallstaberget är E4/R90, Timrå-Härnösand-Kramfors-Sollefteå det självklara valet.
Citera
2022-10-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Jag bor centralt, jättenära polisstationen, skogtomt, jag se kramm masten härifrån o bakom skogen ja ha vid huset så kommer man ner till Icktjärns vägen, men de ekar bra här, är de drag på stan så låter det alltid hemskt nära oxå. Ja dom låter lite som jämthundar tro jag men ja vet oxå hur schäfrar låter. Ståndskall, dom skäller hela tiden

Jag förstår. Måste vara en speciell känsla
att bo där de eventuellt tror att hon finns.

Pågår det inte jakt fortfarande då? Kan ingenting om det alls. Vet bara att älgjakten startade nyligen
Citera
2022-10-14, 16:41
Medlem
Citat:
Jag förstår. Måste vara en speciell känsla
att bo där de eventuellt tror att hon finns.

Pågår det inte jakt fortfarande då? Kan ingenting om det alls. Vet bara att älgjakten startade nyligen

Jakt pågår nu. Sen tror jag inte att polishundar markerar med att skälla konstant. Men jag vet inte säkert..
Citera
2022-10-14, 16:44
Medlem
https://www.st.nu/2022-10-14/timrakvinnan-annu-inte-hittad--polisen-genomfor-sokinsats-i-kramfors

"– Vi håller på att kolla upp det och det är inget som vi kan bekräfta. Vi har pratat med folk som jobbar där och har begärt in filmer därifrån som vi bearbetar nu." Citat från tidningen. Tycker det dementerar det den påstådda anhöriga skrivit i tråden. Handlar om hallstaberget alltså..
Citera
2022-10-14, 16:46
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Konstigt jag kommer in om jag går in på deras hemsida och skrollar ner och trycker på f-et och jag har inte FB, hoppas det ordnar sig tydligen viktigt att kolla även där för fullständig info.

Edit kom även in med din länk.

Nepp. Funkar inte. Kan vara min Telenor lina som strular...
Citera
2022-10-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
https://www.st.nu/2022-10-14/timrakvinnan-annu-inte-hittad--polisen-genomfor-sokinsats-i-kramfors

"– Vi håller på att kolla upp det och det är inget som vi kan bekräfta. Vi har pratat med folk som jobbar där och har begärt in filmer därifrån som vi bearbetar nu." Citat från tidningen. Tycker det dementerar det den påstådda anhöriga skrivit i tråden. Handlar om hallstaberget alltså..

Där ser man.

Det betyder att det någon skrev om att de skickat bilderna till polisen blir ett stort frågetecken
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2022-10-14 kl. 16:53.
Citera
2022-10-14, 16:52
Medlem
Citat:
Där ser man.
Man får försöka fokusera på Timrå och Kramfors istället.. Så länge.
Citera
2022-10-14, 16:55
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/inga-nya-spar-efter-25-ariga-liselotte-sokandet-koncentrerat-till-kramfors

De undersöker bilder/filmer från Hallstaberget nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in