2022-10-12, 18:22
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartlindring
Har du något konkret exempel?

Haha, vi tänker så lika 😆
Citera
2022-10-12, 18:56
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartlindring
Har du något konkret exempel?

I Inlägg # 727 gör jag ett påstående.
Lite intressant du inte begriper den formuleringen utan behöver en förklaring.

Känns som du inte är på rätt nivå för kunna ta till dig en förklaring.
Citera
2022-10-12, 18:57
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fckptn
Okej så ge ett exempel på en sån fråga. Du borde ha flera på lager.

Citera
2022-10-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Jag bad inte om en förklaring utan om ett exempel. Förstår du skillnaden mellan ett exempel och en förklaring?
Citera
2022-10-12, 19:19
Medlem
nu kommer folk att kopiera dessa manér lol. Förresten, jag har av misstag en av egenskaperna så jag är ett geni nu?
Citera
2022-10-12, 21:42
Medlem
Man ser i ögonen och kroppspråket på någon som e det. Eller jag gör det. Jag har fått höra det om mig själv blandannat. Sen kan man vara extrovert och introvert…. Jag kan se i folks ögon, sättet dom ser på någon som går förbi dom själv och jag observerar…

Kanske e man psykopat, man ser allt så fort, fortare än andra haha…. Men med åren känner man sig lite slöare då man fått andra livsprioriteringar…
Citera
2022-10-12, 22:40
Medlem
Fckptns avatar
Citat:

Du kan se min FRÅGA som ”mensa-inspirerad” om du vill. Men 2-3 möjliga svar varav ett är en återvändsgränd. Du hittade precis återvändsgränden - grattis.

Få se om du hittar ut igen och kanske lyckas besvara frågan. Det verkar dock osannolikt just nu.

- Kan du ge ett exempel på en ”testballong”?
Citera
2022-10-12, 22:55
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Du kan se min FRÅGA som ”mensa-inspirerad” om du vill. Men 2-3 möjliga svar varav ett är en återvändsgränd. Du hittade precis återvändsgränden - grattis.

Få se om du hittar ut igen och kanske lyckas besvara frågan. Det verkar dock osannolikt just nu.

Begriper du inte påståendet lär du inte begripa resten heller.

Prova fundera lite själv. Eler ta hjälp av någon med lite mer IQ och tankekraft.
Citera
2022-10-12, 23:15
Medlem
Fckptns avatar
Citat:

Citat:
Begriper du inte påståendet lär du inte begripa resten heller.

Prova fundera lite själv. Eler ta hjälp av någon med lite mer IQ och tankekraft.

Jodå. Jag förstår.

Du ville verka smart i tråden men sanningen är att du inte är kapabel att konstruera en sådan fråga eller ett sådant påstående som du själv kallar för ”testballong”.

Nu när vi synade dina kort så blir du bara sur istället och ställer dig i din egen återvändsgränd.

Kul partytrick.
Citera
2022-10-13, 20:58
Medlem
KentOstskogs avatar
Att vara och verka på Flashback är ett tydligt tecken på hög IQ. I stort sett alla här har uppenbart gjort Mensas (fulla) test och fått ett resultat över 120, många över 130 trots att bara 2,2% får det (i verkligheten). Gratulerar! Hoppas ni har lyckats förvalta er höga intelligens i verkliga livet.
Trots att det finns så många överbegåvade här så förs det förvånansvärt många trångsynta resonemang med bristande logik. Vilket brukar vara ett tecken på låg utbildning/låg IQ eller en kombination av båda.
Citera
2022-11-05, 09:38
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Jones
Du menar att man kan lära sig vara smart? Det stämmer icke.

Du kan ändra synsätt på livet men det kommer ej ge dig högre IQ.
Jag anser att det stämmer till viss del. Om man umgås med intelligenta människor så kan detta forma en persons tänkesätt i en viss riktning, detta även om man inte har en naturlig, medfödd anlag till hög intelligensnivå. Men som sagt: till en viss del.
Alla formas vi av vår omgivning och vårt umgänge.
Senast redigerad av Megalit 2022-11-05 kl. 09:41.
Citera
2022-11-05, 10:00
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentOstskog
Att vara och verka på Flashback är ett tydligt tecken på hög IQ. I stort sett alla här har uppenbart gjort Mensas (fulla) test och fått ett resultat över 120, många över 130 trots att bara 2,2% får det (i verkligheten). Gratulerar! Hoppas ni har lyckats förvalta er höga intelligens i verkliga livet.
Trots att det finns så många överbegåvade här så förs det förvånansvärt många trångsynta resonemang med bristande logik. Vilket brukar vara ett tecken på låg utbildning/låg IQ eller en kombination av båda.
Ja, just det. Ungefär på samma sätt som nästan alla fyllon på en stökig fest menar sig vara farliga karate-experter, istället för att inse att det bara handlar om en karatefylla.
En självgod attityd är inte något säkert tecken på hög intelligens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in