2022-10-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag gillar inte Rögle eftersom ni kör "vi är bästa grönvita laget" :P men jag ogillar HV71 mest av alla, så hoppas ni klämmer dit dem, de ska ner till Allsvenskan igen!

Men ni behöver inte oroa er, det blir garanterat slutspel för RBK, ni har Tambellini och andra superspelare, en trög start bara.

Nog inte dom det beror på. Våra backar är förjävla dåliga rent ut sagt. Du ska bara sen hönsgården runt/i egen zon det är sanslöst. Så fort dom setts under lite press blir det panik och stressade så dom får knappt ut pucken många stunder.

Rögle har nog topp 3 sämsta backar skulle jag tro. Jonsson, kapla och sund är nog dom tre jag skulle vilja få utbyt.
Senast redigerad av pyssen87 2022-10-13 kl. 16:19.
Citera
2022-10-13, 17:15
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Färjestad kommer ju alltid vara en viktig del av Jörgens liv, jag tror alltid han kommer tycka bra om FBK, oavsett hur resten av hans karriär ser ut. Han har mycket historia och 5 guld där osv, han går vidare i sin professionella karriär, men tror absolut han tycker bra om FBK. Sedan är JJ född i Ängelholm och han fostrades och började sin karriär i Rögle (som hans bror är enorm supporter för), så kanske till och med JJs hjärta tillhör RBK mer än FBK, det vet bara han.

Jag kommer dock alltid gilla JJ och jag stör mig inte på att han är i Växjö. Jag skulle till och med acceptera honom om han tränade HV71 eller Djurgården.

Som elitidrottare så tror jag Jörgen mer ser Färjestad som vilken klubb som helst idag som tränare för Växjö. Med stolthet och minne tänker han självklart tillbaka ibland. Som när han ser sin tröja i taket. Men det gäller att vara närvarande så det som Jörgen gör nu är ju troligen mycket viktigare. Har inte svårt med att spelare och tränare byter klubbar. Tycker mer det är roligt när användare här försöker lägga beslag på Jörgen eller hur många egna juniorer klubbar har. För mig är det viktigast att klubben går framåt och att man ser en röd tråd.

Vinner LHC mot Växjö idag är det tidernas skäll och det största som hänt Linköping sedan de var nära att köpa sig ett guld med lite balter. Tänk att de kunde gjort som Växjö men föll på målsnöret.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-10-13 kl. 17:29.
Citera
2022-10-13, 17:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Nog inte dom det beror på. Våra backar är förjävla dåliga rent ut sagt. Du ska bara sen hönsgården runt/i egen zon det är sanslöst. Så fort dom setts under lite press blir det panik och stressade så dom får knappt ut pucken många stunder.

Rögle har nog topp 3 sämsta backar skulle jag tro. Jonsson, kapla och sund är nog dom tre jag skulle vilja få utbyt.

Haha har du sett Timrås backar? Rögle kan vara lugna! på att de inte har top 3 sämsta backarna !

De har bara 2 okej backar de är Laleggia och Svensson... resten ser ju ut att tillhöra någon division 2 klubb.
Citera
2022-10-13, 17:26
Medlem
4608s avatar
Ikväll kommer jag inte vara så trevlig och gemytlig mot er pyssen och perry.

Hade varit trevligt om vi trumfar den senaste matchen där vi möttes. Den matchen slutade 8-7 till HV.
Citera
2022-10-13, 17:28
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Hoppas på att HV tar sin första trepoängare mot ett lika formsvagt Rögle. Men det kommer bli tufft. Rögle är ett av topplagen, de har en jävligt jobbig hemmapublik som lyfter sitt hemmalag och de har individuellt skickliga spelare. HV kommer få det tufft.
HV har ju inte spelat särskilt dåligt, med undantag mot Luleå och Örebro. Men annars har de varit jävligt starka (speciellt mot Malmö), men de har svårt att få in den bara. Senast mot Klubben var det ju bara oturen som gjorde att HV torskade. Vi var klart det bättre laget hela matchen.
Citera
2022-10-13, 17:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Som elitidrottare så tror jag Jörgen mer ser Färjestad som vilken klubb som helst idag som tränare för Växjö. Med stolthet och minne tänker han självklart tillbaka ibland. Som när han ser sin tröja i taket. Men det gäller att vara närvarande så det som Jörgen gör nu är ju troligen mycket viktigare. Har inte svårt med att spelare och tränare byter klubbar. Tycker mer det är roligt när användare här försöker lägga beslag på Jörgen eller hur många egna juniorer klubbar har. För mig är det viktigast att klubben går framåt och att man ser en röd tråd.

Lägga beslag? fakta är inget detsamma som att lägga beslag på spelare!

Men visst fick höra idag på jobbet av en pappa som har sin son nere i Växjö J17 lag... och han talade bara varmt om klubben och utvecklingen på pojken hans som är målvakt där!...
Citera
2022-10-13, 17:30
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha har du sett Timrås backar? Rögle kan vara lugna! på att de inte har top 3 sämsta backarna !

De har bara 2 okej backar de är Laleggia och Svensson... resten ser ju ut att tillhöra någon division 2 klubb.

Jag såg inga backar när Växjö mötte dem.
Citera
2022-10-13, 17:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Jag såg inga backar när Växjö mötte dem.

Per Svensson och Laleggia... resten av backarna är skräp
Citera
2022-10-13, 17:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
HV har ju inte spelat särskilt dåligt, med undantag mot Luleå och Örebro. Men annars har de varit jävligt starka (speciellt mot Malmö), men de har svårt att få in den bara. Senast mot Klubben var det ju bara oturen som gjorde att HV torskade. Vi var klart det bättre laget hela matchen.

I matchen mot LHC senast... var det målvakten och hjälp av högre krafter LHC vann... fy fan vilken jävla press HV71 hade hela 3 perioden.
Citera
2022-10-13, 17:46
Medlem
4608s avatar
Citat:
I matchen mot LHC senast... var det målvakten och hjälp av högre krafter LHC vann... fy fan vilken jävla press HV71 hade hela 3 perioden.
Ja, deras målvakt hade en väldigt bra kväll.
Citera
2022-10-13, 17:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Ja, deras målvakt hade en väldigt bra kväll.

Japp! men det där var ju lätt säsongens bästa match! den hade allt! svårt att se någon match kommer bli lika bra som den där.
Citera
2022-10-13, 17:52
Medlem
4608s avatar
Citat:
Japp! men det där var ju lätt säsongens bästa match! den hade allt! svårt att se någon match kommer bli lika bra som den där.
Hoppas att de känner sig riktigt jävla laddade och att Nättinen bara agerar staty framför Calle Anka i Rögles mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in