Citat:
Ursprungligen postat av
MitchRapp
Så sant men Jörgen var ju på marknaden när Pennan forfavarande var kvar. Men nu har ju Färjestad Mitell och Jörgen har ju ingen direkt koppling till Färjestad som tränare så förutom att han bor i karlstad så känns det son jörgen har starkare koppling till Växjö idag. Som spelare kommer han förknippas med Färjestad men som tränare är det något annat. För min del spelar det ingen roll men Färjestadfans måste ju förstå att jörgen har gått vidare i sin utveckling och lämnat färjestad bakom sig just nu. Ni har ju Mitell och ny sportchefen som gjort succe efter många tråkiga år.
Färjestad kommer ju alltid vara en viktig del av Jörgens liv, jag tror alltid han kommer tycka bra om FBK, oavsett hur resten av hans karriär ser ut. Han har mycket historia och 5 guld där osv, han går vidare i sin professionella karriär, men tror absolut han tycker bra om FBK. Sedan är JJ född i Ängelholm och han fostrades och började sin karriär i Rögle (som hans bror är enorm supporter för), så kanske till och med JJs hjärta tillhör RBK mer än FBK, det vet bara han.
Jag kommer dock alltid gilla JJ och jag stör mig inte på att han är i Växjö. Jag skulle till och med acceptera honom om han tränade HV71 eller Djurgården.