2023-02-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Så du tycker att domarna är bra och håller en jämn bra nivå i varje match?

Ja, FBK spelar piss rätt ofta nuförtiden som jag även erkände och skrev igår! Men du måste kunna ha två tankar i huvudet samtidigt! Dvs att ett lag kan vara mindre bra i en match men även domarna kan göra dåliga bedömningar i samma match!

Domare är ojämna, lika för alla. Det handlar om enstaka lägen under en match. Att ett lag inte hittar målet på 60 minuter är INTE domarens fel. 1987 i Canada cup i Kanada med amerikanska domare lyckades Sovjet göra mål ändå. De fokuserade på matchen, inte på domaren. Det är så med millenials, sköra psyken.
Citera
2023-02-06, 06:18
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Var är beviset att han är en bra tränare?
Spelet och poängskörden är sämre i år trots på pappret en bättre trupp.

Att Finland gått bra är inte enbart pga hans bidrag som assisterande.
Jag vill att han ska lyckas men börjar tappa tron nu

Klubben tror på honom. Han är en vinnare.
Citera
2023-02-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Men skärp er för fan!
Hatar Växjö p.g.a. en efterbliven.
För mig är Växjö totalt intetsägande precis som Linköping och Oskarshamn.
Givetvis så finns det flera lag för mig som t.ex. Timrå som jag inte bryr mig om ett skvatt men det är ju ändå en klubb som har historia och har sina fejder med Modo.
Men att hata ett lag bara för att en efterbliven försöker skämta om hur bra dem är (Ibland får han kanske in nån rolig poäng men väldigt sällan)
Ni vet inte ens vem det är och ni hatar den klubben?!

Tja du har en poäng.... absolut.
Jag hade som resten av Sverige inte brytt mig speciellt mycket om historielösa Växjö ändå, de som är de mest klassiska lagen är ju de som varit med länge.
Syftade mer på att han/hen som väldigt aktiv i tråden lyckas väldigt bra med att få folk att ogilla hens poster, och jag undrade vad målet var.

Nåja, själv är jag djurgårdare, så jag är härdad, men håller trots allt på ett lag som väckt lite känslor under åren.
Citera
2023-02-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Domare är ojämna, lika för alla. Det handlar om enstaka lägen under en match. Att ett lag inte hittar målet på 60 minuter är INTE domarens fel. 1987 i Canada cup i Kanada med amerikanska domare lyckades Sovjet göra mål ändå. De fokuserade på matchen, inte på domaren. Det är så med millenials, sköra psyken.

Du läser inte tråden så noga märker jag! I matchen jag skriver om handlade det inte om enstaka lägen. Att ett lag får FYRA tvåor emot sig på TIO minuter i första perioden blir en mental och fysisk uppförsbacke för att kunna ha styrkan att producera framåt! Men jag kan leva med att du inte läser och begriper. Det är inte mitt problem!
Citera
2023-02-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Du läser inte tråden så noga märker jag! I matchen jag skriver om handlade det inte om enstaka lägen. Att ett lag får FYRA tvåor emot sig på TIO minuter i första perioden blir en mental och fysisk uppförsbacke för att kunna ha styrkan att producera framåt! Men jag kan leva med att du inte läser och begriper. Det är inte mitt problem!

Förstår ditt problem som Färjestadare, men du kan väl låtsas om att du begriper vanlig svenska och läser vad man skriver. Att du är korkad är ditt problem
Citera
2023-02-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Förstår ditt problem som Färjestadare, men du kan väl låtsas om att du begriper vanlig svenska och läser vad man skriver. Att du är korkad är ditt problem

Jag läser och begriper! DU begriper inte vad jag skriver! 8 minuter av 10 är inte enstaka lägen ditt klappträ!

Jag är inte korkad. Att du är korkad är du för korkad att begripa. Dunning-Kruger.
Citera
2023-02-07, 10:30
Medlem
Krupniks avatar
Och då var det klart att detta var Joels sista säsong, efter 20 år, 4 guld och en rad andra titlar så var det dags. Dock är detta inget oväntat, varit mycket snack om detta sedan höst.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Q7jpAJ/frolundas-joel-lundqvist-slutar-med-hockey

Vet att det finns flera ute i Sverige och definitivt här som ogillar Joel, vilket jag kan förstå. Men han har trots allt också bidragit till att vi har vunnit en rad Vm-guld med landet. Hata eller älska honom, så har han varit en betydelsefull ishockeyspelare och profil.
Citera
2023-02-07, 12:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krupnik
Och då var det klart att detta var Joels sista säsong, efter 20 år, 4 guld och en rad andra titlar så var det dags. Dock är detta inget oväntat, varit mycket snack om detta sedan höst.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Q7jpAJ/frolundas-joel-lundqvist-slutar-med-hockey

Vet att det finns flera ute i Sverige och definitivt här som ogillar Joel, vilket jag kan förstå. Men han har trots allt också bidragit till att vi har vunnit en rad Vm-guld med landet. Hata eller älska honom, så har han varit en betydelsefull ishockeyspelare och profil.
Jaså, sista säsongen för Joel, ja det kanske är nog nu. Skulle vara skönt om Luleå kunde slå Frölunda i slutspelet när det är sista gången för Joel och Roger.
Citera
2023-02-07, 18:25
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Jag kanske inte är rätte mannen att föreslå, men jag känner ändå att stämningen här kräver ett fyrfaldigt leve för allas vår Joel.
Han leve, hurra, hurra, hurra, hurra!
Citera
2023-02-07, 18:38
Medlem
MitchRapps avatar
Lillebror-71 kan sätta Brynäs under press. Hade personligen antagit att Lillebror var klara för kval. Men två segrar gör att hela Gävle skakar av rädsla. Kan sitta på behörigt avstånd och skatta åt eländet som utspelar sig ikväll. Men samtliga kommer vi alla hamna där en vacker dag. Alla från köpgalna kaffeklubbar, till snöskottarna och även de mäktiga klubbarna i södra Sverige kommer få kvala. Men just idag kan vi le…
Citera
2023-02-07, 18:55
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Jag kanske inte är rätte mannen att föreslå, men jag känner ändå att stämningen här kräver ett fyrfaldigt leve för allas vår Joel.
Han leve, hurra, hurra, hurra, hurra!

Äh, han kommer säkert göra en Wessner och dra på sig domartröjan på riktigt nu.
Citera
2023-02-07, 19:35
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krupnik

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jaså, sista säsongen för Joel, ja det kanske är nog nu. Skulle vara skönt om Luleå kunde slå Frölunda i slutspelet när det är sista gången för Joel och Roger.

Joel är en krigare,sen han steg på is i Shl. Hyllad och älskad,hatad av få.

Troligtvis skulle det vara fint att skicka hem Samelaget från Norrbotten. Ni har det man i Sverige kallar för Lillebrors komplex

Sami Niku skulle passa fint i Frölundas powerplay. Det ryktas om en flytt,nu när JYP gått dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in