Citat:
Ursprungligen postat av
Lasbond3000
Se där.
En kuklös landsförrädare.
Det är en bra beskrivning av alla som låtit landet förfalla så djupt att det inte längre finns något av värde att försvara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lasbond3000
Polisen kommer givetvis att söka upp personer som är inkallade (behöver inte nödvändigtvis vara värnplikt) och med våld köra iväg er till ställen där ni är förpliktigade att närvara.
Alternativt så döms ni till fängelse.
Visst.
Du KAN fly undan och gömma dig...ett tag.
Men förr eller senare måste du krypa tillbaka och då kommer "farbror blå" och tar dig.
Särskilt om det finns människor i din närhet som gladeligen anmäler pliktvägrare som dig.

Hur tror du samhället fungerar när det blivit invaderat av ryssen, tror du det fungerar som vanligt då?
Sedan när Sverige har förlorat finns det heller ingen polis som kan lagföra folk.
För min personliga del så befinner jag mig även långt borta från Sverige så polisen kan inte söka upp mig, varken när kriget pågår eller senare. Och nej, jag kommer aldrig krypa tillbaks till Sverige.
Jag kommer heller inte ens nås av någon inkallelseorder och kommer därför inte ens bryta mot lagen när jag inte infinner mig. Tveksamt om jag ens skulle kunna infinna mig då det knappast går flyg till Sverige när det är angripet. Du kan väl inte flyga till Ukraina nu.