2022-10-12, 16:20
  #1129
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Betyder att Kristersson är Bilderbergarnas kandidat. Det ska mycket till innan de har fel som du ser på ovan nämnd resultatlista.

Den var inte så svårt att förstå?

Vad är den exakta kopplingen?
Styrk ditt svar istället för att komma med dynga.
Citera
2022-10-12, 16:20
  #1130
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Blir Jimmie minister eller? Enda jag bryr mig om
Citera
2022-10-12, 16:21
  #1131
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Hur tyckte du vårt svenska tillvägagångssätt under pandemin var att bestämma över folk? Det fanns för det första inget tvång i Sverige och ingen blev av med något jobb för att de ej ville vaccinera sig.

Kom åtminstone med riktiga argument för att det svenska systemet suger istället för något inbillat trams.

Mellanmjölkslandet gjorde åtminstone något rätt för en gångs skull.
Blev inte folk som jobbade inom vården/äldreomsorgen av med jobb? Kommer faktiskt inte ihåg men fick för mig det.
Citera
2022-10-12, 16:21
  #1132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Folk underskattar hur korkade pöbeln är. Att dessa individer är känslomänniskor som röstar på känslomässig instinkt istället för hjärnan. Hela valkampanjen har bara handlat om känslopolitik. Enkla fördummande budskap som inte har något stöd i forskningen. ”Hårdare straff” osv. Vi har fått pöbelns diktatur här i Sverige. Ja, det gäller inte bara SD även om de lyckats fånga upp merparten av dessa väljare. Det var samma sak när alla skulle öppna sina hjärtan 2015. Känslobaserad politik är åt helvete oavsett vem det kommer ifrån. De mest känslomässigt styrda i riksdagen idag är utan tvekan SD dock och de skördar framgångar tack vare det. Det syns bl.a i kommentarerna här på Flashback. Pöbeln är för stor i Sverige. Det behövs mer utbildning, mindre sociala medier och annat som fördummar.
Ja, men då kan vi väl våldta dig då och komma undan med 2 år i finkan, "hårdare straff är ju bara pöbelvälde". så jävla tröttsamt med massa idioter som leker intellektuella och gnäller på andra, typiska NIMBYs.
Citera
2022-10-12, 16:21
  #1133
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Blir Jimmie minister eller? Enda jag bryr mig om
nej det blir han inte.

Ironiskt nog är nog Jimmie den enda som inte får någon ok post efter alla dessa förhandlingar.
Citera
2022-10-12, 16:23
  #1134
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Knäpptyst så vem vet? Men måste väl handla om L och SD. L vill sitta med i regering men det vill inte SD.

Men kan ju förstå SD där. Blir ju konstigt att de ensamma ska stå utanför. Sedan litar man inte heller på L.

En annan gissning är att det kan röra sig om namn. M har ju som vana att slänga in äldre ledare på fina poster. Att man vill ha både Bildt och Reinfeldt med. Något som SD totalvägrar.
Ja jag tycker inte att det är rimligt att ett litet 4% parti som L ska få sitta med i en regering samtidigt som 20% parti som SD får vara utanför. Då kan vi lägga ner det här med val i framtiden för det är bara sandlådefasoner i det här landet.
Citera
2022-10-12, 16:24
  #1135
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Knäpptyst så vem vet? Men måste väl handla om L och SD. L vill sitta med i regering men det vill inte SD.

Men kan ju förstå SD där. Blir ju konstigt att de ensamma ska stå utanför. Sedan litar man inte heller på L.

En annan gissning är att det kan röra sig om namn. M har ju som vana att slänga in äldre ledare på fina poster. Att man vill ha både Bildt och Reinfeldt med. Något som SD totalvägrar.
Jag är faktiskt imponerad av hur tyst de har lyckats hålla under förhandlingen.

Jag tror inte knäckfrågan handlar om L i regeringen. Jag tror det handlar om politikens innehåll - i en fråga där L och SD står långt från varandra.

Att det skulle kunna finnas problem med enskilda ministertillsättningar har jag faktiskt inte funderat på. Men jag kan tänka mig att SD har synpunkter på Bildt som utrikesminister. Bildt skulle ju köra eget självförhärligande rejs. Kristersson har noll koll och trovärdighet i utrikesfrågor och skulle inte kunna styra Bildt. Jag tror det skulle vara bättre för alla att sätta in en mer foglig utrikesminister än Bildt.
Citera
2022-10-12, 16:25
  #1136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
nej det blir han inte.

Ironiskt nog är nog Jimmie den enda som inte får någon ok post efter alla dessa förhandlingar.
Men han kanske får igenom mest politik.
Citera
2022-10-12, 16:26
  #1137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ja jag tycker inte att det är rimligt att ett litet 4% parti som L ska få sitta med i en regering samtidigt som 20% parti som SD får vara utanför. Då kan vi lägga ner det här med val i framtiden för det är bara sandlådefasoner i det här landet.

Vad är det som säger att partiets storlek är relevant när det kommer till att sitta i regering? SD som parti har all rätt i världen att rösta rött på Kristersson om han inkluderar L i regeringen och inte släpper in SD.
Citera
2022-10-12, 16:27
  #1138
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klutbruden
Men han kanske får igenom mest politik.
Sant och det är ju det viktigaste
Citera
2022-10-12, 16:28
  #1139
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Som lite äldre så minns man Palmes raljerande över de borgerliga regeringarna 1976-82. Enligt Palme mer eller mindre kaos, split och kiv, med två spruckna regeringar.
De senaste åtta årens kaos, som du så bra redogör för i ditt inlägg, gör att Fälldin-Ullstenåren framstår som rena lugnet i jämförelse!

Jag tror att kommande Kristerssonministär kommer att bli ganska framgångsrik. Som SD-are vill jag såklart ha så mycket SD-politik som möjligt, men man måste va realistisk och inse att 20% inte är 51%.

Vi får väl se. Mycket beror på de yttre omständigheterna, och förstås om det går att ha Liberalerna i samma rum som övriga - de har stökat förr. Men, kanske har de denna gång insett att om de inte kan spela i laget, så är sannolikheten stor att de åker ut i nästa val.
Citera
2022-10-12, 16:28
  #1140
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ja jag tycker inte att det är rimligt att ett litet 4% parti som L ska få sitta med i en regering samtidigt som 20% parti som SD får vara utanför. Då kan vi lägga ner det här med val i framtiden för det är bara sandlådefasoner i det här landet.
L, Kd och M är större än Sd och kan således bestämma villkoren för hur en regering ska se ut. Är Sd inte nöjda med de villkoren har de all rätt att rösta rött på Ulf som statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in