2022-10-12, 16:03
  #1117
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Komiskt att se hur gärna pöbeln vill ha en regering som regerar över de...
Hela systemet är barockt, ett tjugotal personer (regeringen) ska alltså med några hundra personers stöd (riksdagen) bestämma över resten av befolkninen.
Hur illa det kan gå såg vi väl under fejkpandemin, där några psykopater i diverse regeringar tilläts härja fritt och tvinga folk till diverse vansinnigheter.

Vi behöver ett nytt system istället för denna skendemokrati där ett fåtal individer ges mandat att hitta på vilka jävla dumheter som helst...
Tvinga? Vad fan har någon i regeringen tvingat mig? Mer än att tvinga av mig mina pengar? Jag kommer lämna landet snart.
Citera
2022-10-12, 16:05
  #1118
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror Kristersson får till en regering tills på fredag. Jag hoppas bara att SD inte ger efter för mycket för att rädda hans liberala lite omanliga skinn.
Citera
2022-10-12, 16:05
  #1119
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Noterar att hela ditt resonemang även fungerat bra på Hitler 1933. Inge jämförelser i övrigt. Bara att du saknar vett och Sverige kommer ingenstans med ditt sätt att resonera.

Hitler och hans administration får nog ses som en av de mest effektiva och mest framgångsrika administrationer i senmodern Europeisk politisk historia så ser inte vad din poäng är? Annat än den vanliga "uuuh Hitler dålig för det har TVn sagt åt mig".

Men jag håller med dig, låt idioterna i sjuklövern fortsatt regera ostört. När samhället ligger i spillror kommer det att finnas andra, mycket bättre alternativ, redo att börja städa upp.
Citera
2022-10-12, 16:06
  #1120
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Reinfeldt är nog utesluten för många moderater också. Och KD-politiker. Det vore korkat av M att blanda in den gubben.
Både Reinfeldt och den inkompetenta blottaren Anders Borg borde vara uteslutna. Deras invandringspolitik var helt klart ett landsförräderi av det grövre slaget. Köp nu och betala sen...och betala har vi verkligen fått göra efter dem.
Citera
2022-10-12, 16:07
  #1121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Anders Borg?
Borg, inte omöjligt, han har väl inte stämplad som landsförrädare på samma sätt som Reinfeldt,
men låt oss för fan också slippa Bildt, denne skitviktige sprätt (citat Ulf Lundell) i regeringen.
Citera
2022-10-12, 16:09
  #1122
Medlem
Madagascars avatar
Vad är det som återstår för att Turbo ska få ihop en regering?
Citera
2022-10-12, 16:11
  #1123
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad är det som återstår för att Turbo ska få ihop en regering?

Turbo? mer lik toker eller möjligen trötter!
Citera
2022-10-12, 16:13
  #1124
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror Kristersson får till en regering tills på fredag. Jag hoppas bara att SD inte ger efter för mycket för att rädda hans liberala lite omanliga skinn.

Folkpartiet är det nya Miljöpartiet.... Identitetsvänstern inom Folkpartiet kommer krascha förhandlingarna o tvinga fram att Folkpartiet ska stödja en vänsterregim.

Nytt januari avtal?

Finns inte en chans att vänsterfalangen inom Folkpartiet vill ge upp den oansvariga migrationspolitiken så hur skulle Kristersson kunna lösa den knuten? Eftersom Folkpartiet inte har fungerande partipiska så är de helt omöjliga att förhandla med.
Citera
2022-10-12, 16:14
  #1125
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad är det som återstår för att Turbo ska få ihop en regering?

Knäpptyst så vem vet? Men måste väl handla om L och SD. L vill sitta med i regering men det vill inte SD.

Men kan ju förstå SD där. Blir ju konstigt att de ensamma ska stå utanför. Sedan litar man inte heller på L.

En annan gissning är att det kan röra sig om namn. M har ju som vana att slänga in äldre ledare på fina poster. Att man vill ha både Bildt och Reinfeldt med. Något som SD totalvägrar.
Citera
2022-10-12, 16:15
  #1126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är vi på väg att få en regering som ägnar mer tid åt sina interna problemen än att lösa landets problem..?

Var otroligt länge sedan vi hade en regering som ägnade sig åt Sveriges problem. De senaste två perioderna har vi haft en regering styrd av ett parti med en enda bärande idé: Att behålla makten. Till varje pris. Så vad vi än får nu så blir det bättre

Och det lär gå väsentligt snabbare att få till en regering än vad det gjorde förra gången. Så sitt lugnt i båten du, snart blir det bättre!
Citera
2022-10-12, 16:19
  #1127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Otur att du kommenterade någon som är kunnig. Här statsskulden 1975-2019, hittar inget nyare diagram med den steg en del under corona 2020:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_statsskuld#/media/Fil:2017_Sweden_government_debt_1975-2017-sv.png

Sverige har västvärldens tredje minsta statsskuld, tack vare Alliansen + S, och det är ju bra inför de kommande dåliga åren.

Extrem tur att inte staten sålt bort Vattenfall, som kommer att ticka hem vinster i storleksordningen 50 miljarder per år ett tag.

Extrem otur att inte staten och (s) sålde hela Telia när de ändå höll på, hade suttit fint med de pengarna.

Klart den steg endel under corona. Säg det land som inte ökade sin skuld då. Sverige va dock ett av länderna som klarade sig näst rent ekonomiskt sett då. Anders borg har själv sagt att sveriges ekonomi nu är
Tack vare göran persons regering som sanerade ekonomin ordentligt.
Vänta bara till kristersson regering o vattenfall. Sossarna tog telia till börsen men moderaterna sålde hela skiten.
Moderaterna sålde bolag för ca 160 miljarder inklusive telia.
Dom sålde även vin o sprit, nordea och vasakronan.
Moderaterna säljer ut sverige för att ha råd med sin ekonomi. Alltid gjort och kommer alltid göra.
Citera
2022-10-12, 16:19
  #1128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Komiskt att se hur gärna pöbeln vill ha en regering som regerar över de...
Hela systemet är barockt, ett tjugotal personer (regeringen) ska alltså med några hundra personers stöd (riksdagen) bestämma över resten av befolkninen.
Hur illa det kan gå såg vi väl under fejkpandemin, där några psykopater i diverse regeringar tilläts härja fritt och tvinga folk till diverse vansinnigheter.

Vi behöver ett nytt system istället för denna skendemokrati där ett fåtal individer ges mandat att hitta på vilka jävla dumheter som helst...

Hur tyckte du vårt svenska tillvägagångssätt under pandemin var att bestämma över folk? Det fanns för det första inget tvång i Sverige och ingen blev av med något jobb för att de ej ville vaccinera sig.

Kom åtminstone med riktiga argument för att det svenska systemet suger istället för något inbillat trams.

Mellanmjölkslandet gjorde åtminstone något rätt för en gångs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in