Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-13, 23:22
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Anders Lindberg kommer gå full retard imorgon. På måndag är han tvångsintagen på psyket.

Han har ju spårat totalt sedan valresultatet tillkännagavs. Kommer väl bli helt knäppa rubriker nu om Uffe blir statsminister, vänta och se bara.
Citera
2022-10-13, 23:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Har väntat så jävla länge sen har jag ett möte mellan 10 och 11. Kuken.

Skjut upp mötet, säg att något mycket viktigt kom upp oväntat. Du ljuger inte ens då.
Citera
2022-10-13, 23:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Nu vill jag tusan med mig höra Åkesson säga imorgon att vi i sd fick utrikesministerposten, inrikesministerposten, kulturministerposten och energiministerposten och vi är överens om noll invandring, utvisa alla som begår brott, riv alla vindkraftverk, förbud mot Prideflaggan på offentliga platser, riva alla moskeer och sänkt bränslepris med 6 kronor, annars kommer jag rasa och aldrig mer rösta sd

Det är ju omöjligt att SD får igenom 100 %, det förstår du väl?
Citera
2022-10-13, 23:23
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Exakt. Skulle det ta nån vecka till har jag svårt att se vad problemet är. Ja, Ulf sa att man var överrens om mycket innan valet men det innebär inte att det är enkelt att förhandla fram en regering. Nu skriker och gapar alla när det dröjer några dagar eller veckor.

Efter förra valet tog det 129 dagar innan man fick fram en regering. Då var det inget gnäll eftersom SR och SVT då tyckte det var spännande att följa förhandlingarna då det handlade om en regering som man själv står väldigt nära och sympatiserar med.
Det var gnäll då med.

Det var tal om att ändra grundlagen som ett exempel.

Fem veckor efter valet finns ännu ingen ny regering i sikte. Och att bilda en ny regering kan i praktiken ta hur lång tid som helst. Nu höjs röster för att grundlagen borde ändras och en maxgräns införas.
– Absolut tycker jag att det ska diskuteras, säger tidigare talmannen Björn von Sydow
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...undlagsandring

Folket verkad också sura den gången.
Efter den rekordlånga regeringsbildningen så straffar väljarna flera av partiledarna. Tre partiledare tappar nämligen i förtroende jämfört med i november, medan bara en får ökat förtroende.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v...eringsbildning
Citera
2022-10-13, 23:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Han har ju spårat totalt sedan valresultatet tillkännagavs. Kommer väl bli helt knäppa rubriker nu om Uffe blir statsminister, vänta och se bara.

Det kommer vara brunskjortor, 30-tal, stöveltramp etc. Han kommer gå full Arnstad.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Nu vill jag tusan med mig höra Åkesson säga imorgon att vi i sd fick utrikesministerposten, inrikesministerposten, kulturministerposten och energiministerposten och vi är överens om noll invandring, utvisa alla som begår brott, riv alla vindkraftverk, förbud mot Prideflaggan på offentliga platser, riva alla moskeer och sänkt bränslepris med 6 kronor, annars kommer jag rasa och aldrig mer rösta sd

Varför riva vindkraftverk? Låter otroligt korkat som förslag tom för en SDare att säga!

Ska vi börja med kol och koks istället?!
Citera
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är ju omöjligt att SD får igenom 100 %, det förstår du väl?

4 ministerposter är väl inte 100%....😏
Citera
2022-10-13, 23:27
Medlem
Citat:

Frågan är väl om han klarar 4 år i opposition utan inläggning och tvångsmedicinering. Och topplocket har redan gått på Lena Melin. Hon verkar tro att det är hon som skall styra nästa mandatperiod...
Citera
2022-10-13, 23:29
Bannlyst
Ett SD som får igenom mycket sakpolitik och håller den liberala fjollan Kristersson i ett hårt koppel är det absolut bästa för partiet inför valet 2026.

Gissar på att Åkesson kanske får en ministerpost i halvtid, dvs efter två år också.

Är ganska övertygad om att SD kommer att kunna öka under mandatperioden då man har en stark bas av kärnväljare. M och KD lär dock sjunka, i alla fall M som redan är tredje störst bara.

Angående dansk folkeparti så är det nämligen så att det är hela tre nya partier som deras fd väljare gått till och det är därför dom tappat sina röster. Det finns alltså hela tre bra partier likt SD i Danmark där man redan har vettig politk, förstår ni hur stor skillnad det är på Sverige och Danmark då?
Citera
2022-10-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Dem var alltså inte så enade som dem ville ge sken av. Någon insyn har vi inte i hemlighetsmakeriet.

Det är bluff och båg som vanligt. Föredrar Magda framför lille Uffe.
Citera
2022-10-13, 23:33
Medlem
Dalulvens avatar
Dags att ta fram champagnen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lla-presstraff

Vad ska alla Aftonbladet-krönikörer skriva nu då, när sursosse-spåkulan visade alldeles fel?
Citera
2022-10-13, 23:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Frågan är väl om han klarar 4 år i opposition utan inläggning och tvångsmedicinering. Och topplocket har redan gått på Lena Melin. Hon verkar tro att det är hon som skall styra nästa mandatperiod...

Lena är och kommer vara som en hök på denna regering och redan innan de ens har tillträtt så har hon antytt att deras vallöften kommer brytas.
Så länge inte ett parti får över 50% så kommer de alltid vara tvungna att jämka och förhandla lite. Så länge vi har åtta större partier som nu så kommer det heller aldrig ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in