2022-10-12, 15:25
  #1093
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Bildt verkar vara i bra form, så det kan nog hända - om nu Krille förmår att sama sig nog för att bilda regering...

Det vore kronan på verket i SD:s väljarsvek om man låter den där landsförrädaren göra comeback.
Citera
2022-10-12, 15:25
  #1094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klutbruden
Han tackade inte absolut nej till det i morse men tyckte han kunde hjälpa regeringen på annat sätt.
Jo, jag hörde det.
Citera
2022-10-12, 15:25
  #1095
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
73 års ålder är ingenting i de här sammanhangen. Naturligtvis blir Bildt statsråd i den nya regeringen.

Tror jag med! Dessutom har han fortfarande goda relationer med många länder och kan säkerligen vara till hjälp med Sveriges NATO-ansökan.
Citera
2022-10-12, 15:28
  #1096
Bannlyst
https://www.svt.se/nyheter/regeringsbildningen-da-rostar-riksdagen-om-kristersson-som-statsminister



Tuffe Uffe är sur. Grova bortförklaringar. Det kommer inte gå. Sossarna kommer styra i 4 år till. Det lovar jag.
Citera
2022-10-12, 15:31
  #1097
Medlem
Darkwinds avatar
Ulf Kristersson har blivit offentligt förödmjukad och utskämd. Det kommer pågå några dagar till. Det värsta som kunde hända att ge rödgröna vatten på sin kvarn. Just därför borde SD och L skämmas å det grövsta. De har ställt till det. Kommer inget gott ur när anledningen nu dragits fram i offentlighet. Det bådar inte gott för en sån regering. De är värsta sortens barnungar, både SD och L.
Jag tycker otroligt synd om Kristersson fast jag inte gillar honom nåt vidare. Hans "lag" dras i långbänk.
Jag har viss förståelse för SD, men L skulle inte ens vara där. De är fan inte ens eniga i att tillhöra Uffes lag. Hela regeringen blir svajig om de är med, så pass förstår jag. Hur fan ska detta lösas?
__________________
Senast redigerad av Darkwind 2022-10-12 kl. 15:36.
Citera
2022-10-12, 15:35
  #1098
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jaha??? Vad fan menar du med det då? Klappmongo.

Nej precis du är så jvla svagbegåvad så du klarar inte att se det enkla sambandet.
Citera
2022-10-12, 15:36
  #1099
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det vore kronan på verket i SD:s väljarsvek om man låter den där landsförrädaren göra comeback.

Det är statsministern som fördelar ministerposterna. SD har ingen vetorätt i den frågan, då dom antagligen inte kommer att sitta med i regeringen.
Citera
2022-10-12, 15:39
  #1100
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Ulf Kristersson har blivit offentligt förödmjukad och utskämd. Det kommer pågå några dagar till. Det värsta som kunde hända att ge rödgröna vatten på sin kvarn. Just därför borde SD och L skämmas å det grövsta. De har ställt till det. Kommer inget gott ur när anledningen nu dragits fram i offentlighet. Det bådar inte gott för en sån regering. De är värsta sortens barnungar, både SD och L.
Jag tycker otroligt synd om Kristersson fast jag inte gillar honom nåt vidare. Hans "lag" dras i långbänk.
Jag har viss förståelse för SD, men L skulle inte ens vara där. De är fan inte ens eniga i att tillhöra Uffes lag. Hela regeringen blir svajig om de är med, så pass förstår jag. Hur fan ska detta lösas?
Kan man hoppas på ett omval där L åker ur?
Citera
2022-10-12, 15:39
  #1101
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
SD FÖRBÄTTRA A-KASSAN????!!!!!!

SD vill förstatliga A-kassan för att försvaga LO. En annan rolig "reform" är att dem vill ta bort regionala skyddsombud och ersätta dem med Arbetsmiljöverket. Återigen är syftet att försvaga fackföreningarna.

A-kassan är väl redan statlig?
Citera
2022-10-12, 15:43
  #1102
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon


Fredag läggs nya regeringen fram.

Och på måndag väljs Uffe till statsminister.

Citera
2022-10-12, 15:43
  #1103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det vore kronan på verket i SD:s väljarsvek om man låter den där landsförrädaren göra comeback.

Hörde Bildt på radio som inte uteslöt ministerpost men ville hellre "hjälpa på annat sätt"

Tror SD skulle släppa igenom vad som helst, Reinfeldt inkluderat.
Det är Moderaternas vilja som räknas.
Citera
2022-10-12, 15:46
  #1104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
A-kassan är väl redan statlig?
Nej Förstatliga a-kassan är ett SD förslag.

Inför valet 2006 lovade alliansen ett liknande reform, ”en obligatorisk a-kassa”
__________________
Senast redigerad av klutbruden 2022-10-12 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in