Citat:
Ursprungligen postat av
The13
Kanske dags att ändra på det?
Men ja, köttet är vad som blivit mest dyrt, även Willys märke Garant.
*vad beträffar kvitton, du har väl Willys Plus? Allt digitalt.
Nej varför skulle jag göra det?
Det går inte att undkomma att äta mycket mat ifall man lyfter skrot och jobbar tungt fysiskt.
Du menar att jag inte får
kvitton längre ifall jag väljer digitala
kvitton, förstår du?
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
1,1 KG kött per dag!? Då är det nog jag som måste fråga dig vad det är för fel på dig människa

Det är en sjukt stor mängd. Jag äter kanske 400 gram, resten grönsaker,pasta, potatis osv.
Men ja jag brukar inte direkt spara kvitton och jämföra, men tycker i alla fall att där jag bor, så verkar inte Willys billigare än Ica Maxi generellt sett.
Alla säger också hur billigt det är på Lidl och visst, de har en del billiga varor, men andra varor kan vara dyrare. Bara för att ta ett litet exempel. Jag brukar köpa multivitamin brustabletter. De kostar typ 35 kr på Ica Maxi. Skulle köpa det på Lidl och det var ju inte samma märke, men de skulle ha 53 kr!
Bröd var de inte heller billiga på, men vissa saker som kött kan de vara billigare på eftersom de kommer från alla möjliga ställen på jorden förutom Sverige.
Kan fråga dig detsamma, vad är fel på dig? 400gram kött ger ju knappt 600kcal på en dag, var får du de andra 3000kcal ifrån?
Hur orkar du lyfta 300kg i marklyft och jobba tungt fysiskt, kan det vara så att du faktiskt inte behöver äta mycket kött för att du är svag och inte har någon muskelmassa och saknar förmågan att sätta sig in i andras situationer?
Så du sparar inte kvitton och jämför, men du
känner att Willys inte är billigare än Ica Maxi?
Då ska jag ge dig en läxa.
Jämför kilopris mellan följande produkter mellan Willys och Ica;
Lövbiff
Högrev
Oxfilé
Fransyska
Nötrulle
Fläskfilé
Färsk kyckling (både lår & bröstfilé)