2022-10-10, 06:42
  #96097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Heleren er ikke bedre enn kveleren. Rettsmedisinerne mener aeh ble kvalt. Kan legen være sjåfør og mannen kvelern? Det er imidlertid spørsmål i tilknytning til spor på åstedet, oppgjør og tidspunkt. GM ventet fra 8.56 til 9.30 med å angripe aeh, spor og manglende spor etter th, vasking, plassering av aehs tlf på bordet. Videre har vi ths forklaring om detaljer, aehs bekledning, at intet skjedde oppe, letingen etter aeh, badevannet, telefonbruk, reiserute til og fra jobb, trusselbrev og hvorfor th la igjen tlf. Hvordan aksjonen ellers ble planlagt, koordinert og kommunisert. Th var hjemme både ved bil 7.56 og 8 56. Det er en missing link her. Sannsynligvis er en person x fremdeles ikke er siktet. Dette er ingen kidnapping. Kidnappere vil ha penger straks, th betalte for livsbevis sent, men dette kan være oppgjør. Saken er absolutt ikke klar for påtale. Dødstidspunktet er uavklart og aeh ikke funnet.
Hva om det ble bestilt en kidnapping og da GM som skulle kidnappe AE kom til huset så lå AE livløs (død eller bevisstløs) på gulvet i entreen (og den egentlige angriperen befant seg i 2. etasje (eller bare ute en stund for deretter å skulle komme tilbake) uten at kidnapper-GM visste dette)? Kidnapperen ville kanskje valgt å utføre bestilt oppdrag (fjerne AE fra huset, og eventuelt legge smykker og brev på stol osv) selv om det ikke var slik han hadde sett for seg?
Og deretter vasker og stager den egentlige angriperen huset og vedkommende legger en ekstra ring på stolen (som kidnapper-GM ikke vet noe om, ettersom kidnapper-GM/motparten beskrev ring i entall)?

Fetad: Det er ikke sikkert at kidnapper-GM visste alle detaljene i hele oppdraget og det er ikke sikkert at han var den som la smykker og brev på stol. Motparten (som skrev eposter) kan være en annen enn kidnapper-GM.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-10 kl. 07:02.
Citera
2022-10-10, 07:08
  #96098
Medlem
Ny teori:
GM2 som kom med bil, trodde at han skulle hente et uskadet og bevisstløst menneske.
GM2 visste ikke at :
AE enten var utsatt for dødelig vold før han hentet henne eller at noen hadde planlagt å drepe henne etter at han hadde fraktet henne bort i bil.

GM2 kan kanskje ha blitt presset av noen til å gjøre dette?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-10 kl. 07:12.
Citera
2022-10-10, 09:35
  #96099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det var MPU som var bindeleddet mellom RU og TEH, i følge boken Lørenskogmysteriet.
Takk! Vil det si at MPU kjente TEH (og eventuelt at de to kjente hverandre godt?) før RU ble kjent med TEH, og at MPU og TEH eventuelt var i samme omgangskrets?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-10 kl. 09:44.
Citera
2022-10-10, 12:17
  #96100
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
LOL bildet der hun poserer i legefrakk og stetoskop foren et skilt det står universitetet i lublinie (medisin-studiet i polen) er PHOTOSHOPPA (av PSS)?:

JPEG APP13: Photoshop 3.0
0x00000235:
6Photoshop 3.0

bildet:
https://imgur.com/a/DZPWQy9

Hun er rett og slett redigert inn i bildet.

Bildet har vært redigert i photoshop appen til iPhone. Det er svært begrenset hva man kan gjøre av troverdige manipulasjoner i appen av typen klippe folk inn og ut f.eks.
Citera
2022-10-10, 12:22
  #96101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Bildet har vært redigert i photoshop appen til iPhone. Det er svært begrenset hva man kan gjøre av troverdige manipulasjoner i appen av typen klippe folk inn og ut f.eks.

Sikkert kun beskjæring eller fargejustering
Citera
2022-10-10, 12:44
  #96102
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg fant det på helseregisteret som Ronsagel delte. Søk på 10.02.1990.

Hun er ansatt som LIS1 (lege i spesialisering) ved Kalnes.
Hun blir ikke HPR registrert før hun har fått godkjent alle læremålene under LIS1:

Citat:
Hvem kan ansettes i stilling som lege i spesialisering (LIS)?
For ansettelse i LIS-stilling gjelder følgende regler:
Arbeidsgiver skal forsikre seg om at alle læringsmålene i utdanningens første del (LIS1) er oppnådd før ansettelse i del 2/3. Når LIS1 har har fått godkjent alle læringsmålene i første del vil dette være registrert i Helsepersonellregisteret (HPR). Gjennomført tjenestetid skal dokumenteres på Helsedirektoratets standardskjema for bekreftelse på gjennomført tjenestetid i utdanningens første del (PDF).
https://www.helsedirektoratet.no/tema/autorisasjon-og-spesialistutdanning/spesialistutdanning-for-leger/artikler/ansettelseskrav-og-overgangsregler

Dette betyr at hun ikke er helt ferdig med utdannelsen sin enda. Derfor ingen registrering i med autorisasjon i HPR.
Citera
2022-10-10, 12:50
  #96103
Medlem
Så hun er aktiv på K*lnes Sykehus? Det gjør henne mindre mistenkelig i min bok. Da har hun god nok inntekt til vesker og tjohei i så fall.
Citera
2022-10-10, 12:59
  #96104
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Så hun er aktiv på K*lnes Sykehus? Det gjør henne mindre mistenkelig i min bok. Da har hun god nok inntekt til vesker og tjohei i så fall.

Ja hun er ansatt ved Nevrologi poliklinikk - Sykehuset Østfold som siste del av den praksisen man må i gjennom før å fullføre utdannelsen og deretter få full autorisasjon i HPR-registeret.

Selv om hun fullfører praksisen sin, så er det ikke sikkert nemda gir henne autorisasjon. Det vil tiden vise. Det kan jo være derfor hun har skilt seg fra PSS også. For at det ikke skal henge igjen ved vurderingen.

Litt rart hun da velger å ta over firmaet hans. Trolig er det dette firmaet som eier boligen hun bor i.
__________________
Senast redigerad av first.spring 2022-10-10 kl. 13:01.
Citera
2022-10-10, 13:00
  #96105
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Hun er ansatt som LIS1 (lege i spesialisering) ved Kalnes.
Hun blir ikke HPR registrert før hun har fått godkjent alle læremålene under LIS1:

Står LIS2 på facebookprofilen. Hun oppgir merkelig nok ikke den offisielle profilen til
Sykehuset Østfold, men en konstruert profil under navnet Østfold Sykehus.
Så lenge hun har kjørt vitnefalsk i retten og blitt dømt for det, har hun ikke et fnugg av kredibilitet i min bok.
Citera
2022-10-10, 13:03
  #96106
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Står LIS2 på facebookprofilen. Hun oppgir merkelig nok ikke den offisielle profilen til
Sykehuset Østfold, men en konstruert profil under navnet Østfold Sykehus.
Så lenge hun har kjørt vitnefalsk i retten og blitt dømt for det, har hun ikke et fnugg av kredibilitet i min bok.


Det kan fort være at hun han rykket opp til LIS2 nå. Eller at hun har skrevet feil på facebook.
Citera
2022-10-10, 13:08
  #96107
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det kan fort være at hun han rykket opp til LIS2 nå. Eller at hun har skrevet feil på facebook.

Mulig det. Ellers merkelig at hun ikke kan navnet på sin egen arbeidsplass.
Citera
2022-10-10, 13:33
  #96108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det kan fort være at hun han rykket opp til LIS2 nå. Eller at hun har skrevet feil på facebook.

Er det bekreftet av hu er skilt fra PSS? Det var en her i går som som skreiv at han hadde "innrømmet at hu hadde jobba 7 mnd" på dette sykehuset, men det var lenge siden. Forsto det som det var fra Linkedin opplysningene kom fra, men jeg har ikke sett etter. Ble nevnt at hu bare jobbet med "fillers" nå. men det kan jo bare være vrøvl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in