2022-10-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
...meningsløse spørsmål og refleksjoner?

rart denne tråden er snart 8000 sider lang, nok med zzz og legokatt
Vi trenger gode spørsmål og refleksjoner for å få løst saken.
Mulig saken blir løst innen vi har skrevet et par tusen sider til, takket være bl.a. gode spørsmål og refleksjoner som er tenkt og skrevet.
Citera
2022-10-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
https://www.domstol.no/no/aktuelt/2022/dette-skjer-i-domstolene-5.--9.-september

Det er ingen småsak som PSS var i retten for nylig. Saken er knyttet tett opp mot "operasjon velferdsstad" - ikke tatt ut tiltale sammen med de andre men fått egen sak.

Saken med Operasjon Velferdsstad er jo saken med de 18,44 bitcoinsa som kripos har offentlig gått ut å advart mot å ha med å gjøre. https://e24.no/naeringsliv/i/kRaaPA/17-millioner-kroner-fra-coronasvindel-staar-paa-kryptokonto-oekokrim-ber-folk-holde-seg-unna

PSS har alt å vinne på å bli politiets informant, både i NAV-saken og i Lørenskogsaken. Det er jo merkelig at han har fått egen rettsak mens de andre ble dømt i en felles sak.

Om man deltar i ett brott och sedan blir anhållen, åtalad och dömd ska man inte klaga eftersom man är skyldig till brottet som man har deltagit i. Visar det sig att man är skyldig i brottet så är man det. Man kan också bli oskyldigt anhållen, åtalad och dömd men det är högst ovanligt att man blir det.

Alltså man kan säga att PSS har haft ett flertal blufföretag med påhittade anställda som inte finns i verkligheten. Det är ju ett klart eller flera klara bedrägerifall och sedan att tvätta pengar.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-10-03 kl. 10:26.
Citera
2022-10-03, 13:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vi trenger gode spørsmål og refleksjoner for å få løst saken.
Mulig saken blir løst innen vi har skrevet et par tusen sider til, takket være bl.a. gode spørsmål og refleksjoner som er tenkt og skrevet.

Saken blir nok ikke løst i denne tråden, hvis det er det du sikter til.
Hvis noe, så bidrar kanskje tråden til at det tar politiet lenger tid å løse saken.
Citera
2022-10-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Motivet politiet har angitt er en blanding av tap av ansikt, sjalusi, penger og ære.
Sjalusi er kanskje den sterkeste drivkraften. Pengene er nok mest et verktøy brukt
for å tvinge henne til å bli.

Tror ikke så mange er "blendet" av formuen hans. Til det er han ikke rik nok, og i tillegg er han altfor gjerrig.

Jeg uttrykte meg litt uklart. Jeg mener ikke blendet i betydningen beundrende. Men jeg synes for mange har trukket inn hvor mange mill. fyren ville tapt i en eventuell skilsmissesak. Som han selv sa i tv-intervjuet, penger betyr ikke noe for ham. Det var det eneste jeg trodde på i løpet av den forestillingen, som for øvrig var så spooky at man måtte grøsse og trekke beina opp i sofaen.
Citera
2022-10-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vi trenger gode spørsmål og refleksjoner

Helt enig med deg.

Men dessverre tror jeg ikke dette forumet vil hjelpe politiet i å få løst saken. Og det skyldes ikke skribentenes bidrag og med det innholdet i denne tråden. For, etter å ha lest hele tråden, vil jeg påstå at her er det nok av greier som faktisk langt på vei peker i retning av hva dette plottet i realiteten gikk ut på og med det hvem som kan ha stått bak.

Men det fordrer følgende å kunne lese dette ut av denne tråden, slik jeg ser det: God innsikt i menneskers adferd/psyke, kunne se veiledning i villedning, evne til å lese mellom linjene, være særs observant, kreativ og ikke minst ha evnen til å tenke selv (sorry til politiet der om de stikker nesa innom her).

Så dersom politiet har vært i denne tråden vil jeg tro innholdet forvirrer dem like mye som avhørene med TH og innholdet i mailene han har sendt dem. Og i stedet for å fatte interesse for han som gjerningsperson og hans da viktige bidrag, har de meget mulig bare parkert alt dette nå i «søppelpost». I tilfelle big, big mistake.

Det politiet burde gjøre er som TH, ta frem notatbøker og penner. Deretter gå gjennom alt materiell de besitter, notere så blekket spruter og voilà.
Senast redigerad av Kokadu 2022-10-03 kl. 15:32. Anledning: Rette
Citera
2022-10-03, 15:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Så dersom politiet har vært i denne tråden vil jeg tro innholdet forvirrer dem like mye som avhørene med TH og innholdet i mailene han har sendt dem. Og i stedet for å fatte interesse for for han som gjerningsperson og hans da viktige bidrag, har de meget mulig bare parkert alt dette nå i «søppelpost». I tilfelle big, big mistake.

Mon tro hva sakens nye siktede mener om innholdet i denne tråden.
Ser ihvertfall at han leser i andre fora som diskuterer saken.
Citera
2022-10-03, 15:35
Medlem
Citat:

Hadde vært kjekt å være tankeleser. Men vedkommende kommer nok neppe til å løse saken for politiet ved å sitte å lese på ulike forum, tror du? Det er ikke forbudt, selv om det er interessant info at han gjør det selvfølgelig. Å følge med på han tar jeg som en selvfølge at noen gjør, i og med siktelsen.
Senast redigerad av Kokadu 2022-10-03 kl. 15:42. Anledning: Rette
Citera
2022-10-03, 15:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Interessant info. Hadde vært kjekt å være tankeleser. Men vedkommende kommer nok neppe til å løse saken for politiet ved å sitte å lese på ulike forum, tror du?

Han ønsker vel bare å holde seg oppdatert på saken slik som oss "vanlige dødelige".
Citera
2022-10-03, 15:48
Medlem
Citat:
Han ønsker vel bare å holde seg oppdatert på saken slik som oss "vanlige dødelige".

Humrer. Ja sånn er det nok.
Citera
2022-10-03, 15:50
Medlem
Citat:

Han sitter godt plassert i Oslo fengsel, så tror ikke han får lest så mye nå om dagen. Men hvem vet. Er ikke første gang noen har gjemt en iphone pro max i safen der før.
Citera
2022-10-03, 16:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Han sitter godt plassert i Oslo fengsel, så tror ikke han får lest så mye nå om dagen. Men hvem vet. Er ikke første gang noen har gjemt en iphone pro max i safen der før.

I safen, eller i "safen"..?

Mener uansett å ha lest at han ikke var fengslet, men med alle sakene han
har på seg fra nyere tid er det ikke godt å si.
Citera
2022-10-03, 16:14
Medlem
Citat:

Interessant. Med tanke på trådens siste «innspill».
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in