2022-10-09, 20:14
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. Feminism handlar inte om kvinnomakt. Kvinnomakt = matriarkism.

Nope feminism är en kvinnokamp för kvinnomakt och alla manshatare kallar sig också feminister sen om det är Gudrun Schyman, Von Wachenfeldt, Lööf, Sveland, Zara Larsson eller lady Dahmer spelar ingen roll så nu sitter du bara och hittar på helt irrelevanta egna definitioner.
Citera
2022-10-09, 20:14
Medlem
Citat:
Jag har aldrig röstat på moderaterna och "öppna era hjärtan"-moderaten (de är för skattesänkningar och något sådant parti eller deras "stödpartier" skulle jag aldrig få för mig att rösta på). Jag inte inte röstat på de andra partierna i riksdagen heller. Jag har som sagt röstat blankt flertalet riksdagsval. Något år röstade jag på Piratpartiet.

Då har du alltså inte gjort något för att stoppa massinvandringen och omvandlingen av Sverige till en krigszon. Det gör dig till en landsförrädare i mina ögon.
Citera
2022-10-09, 20:15
Medlem
Citat:

Hur många kön finns i namnet "feminism"?
Citera
2022-10-09, 20:16
Medlem
Citat:
Du menar att det är manshat att inte vilja leva som en livegen?
För feminism handlar om att kvinnor vill ha mänskliga rättigheter, precis som män har mänskliga rättigheter. Varken mer eller minde.

Matriarkism kan nog snarare innebära det du syftar på: att män ska vara underkuvade under kvinnor. Och eventuellt lite manshat på det också. Precis som patriarkism innebär att kvinnor ska vara underkuvade under män. Och eventuellt lite kvinnohat också.

Varken Matriarkism eller patriarkism är bra eller önskvärt. Finns absolut inget positivt med att det ena könet är underkuvat under det andra könet. Feminism är faktiskt till delar en kamp mot sådant: mot att kvinnor ska vara underkuvade män. Och för att kvinnor ska ha samma mänskliga rättigheter som män har.

Jag tror att om du sätter dig in i saker och ting, kommer komma fram till att fienden inte är feministerna, utan fienden är snarare matriark-isterna. Feministerna vill egentligen bara att kvinnor ska ha lite jädra sund jämställdhet och slippa leva som livegna varelser/boskap. Feministerna vill bara att kvinnor ska ha samma mänskliga rättigheter som männen har, eftersom kvinnor också är människor precis som männen är.

Matriark-isterna har kapat begreppet feminism för sin egen lilla verksamhet.

Men hur som helst spelar detta ingen roll. För ni antifeminister är inte bara mot Matriark-isterna, utan ni är även mot kvinnors mänskliga rättigheter. Ni vill ta bort kvinnors demokratiska rättighet (kvinnlig rösträtt). Som bara ett exempel. Ni vill alltså ha ett patriarkat och är därmed samma skrot och korn som Matriark-isterna som ni så innerligt hatar, så att ni vill se alla svenska kvinnor bli våldtagna och torterade till döds av ryska soldater. Det är förmodligen därför ni möts av ilska från feministerna. Och när ni möter denna ilska, så fattar ni inte att det är ni själva som drivit upp denna ilska. Feministerna vill för i helvete bara ha lite vanliga hederliga mänskliga rättigheter. Det vill väl ändå alla människor ha. Varför vara så sur och hatisk för detta?

Du kan inte hänvisa till en ordboksdefinition fattar du väl. Feminismens företrädare kräver betydligt mer än bara mänskliga rättigheter, oavsett vad det står i ordboken.

En feminist kan idag säga "kastrera alla män!" och möts hon av protester från män så räcker det att säga typ "vadå, vi vill ju bara ha mänskliga rättigheter och lika lön för lika arbete!! ".

Överdrivet exempel för att göra en poäng men liknande har man sett tusentals gånger genom åren och nu gör du precis samma sak. Mycket låg nivå.
Citera
2022-10-09, 20:18
Medlem
Kvinnorna ska stå i fronten med männen och försvara Sverige. Annars skjuts dom i ryggen när dom försöker fly. Svenska kvinnor är inte värda att försvara aldrig. I Sverige är det jämnställdhet inget annat.
Citera
2022-10-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ja det är många som drivit landet till en krigszon, helt korrekt.
Självklart är ni landsförrädare som jag hatar.

Men du. Det är makthavarnas ansvar att föra en politik som gör att folk hinner integreras. Och föra en politik som gör att en person som inte är infödd svensk utvisas på livstid om denna begår allvarligt brott.

Det är kriminella utländska män (och även kriminella utländska kvinnor, om vi ser till påsk-kravallerna) som har drivit landet till en "krigszon". Dessa ska givetvis utvisas på livstid, om de inte är svenska medborgare. Och är de svenska medborgare, men inte är födda här, så hoppas jag innerligt på att detta medborgarskap dras in och att de utvisas. På livstid.
Citera
2022-10-09, 20:22
Medlem
Citat:
Men du. Det är makthavarnas ansvar att föra en politik som gör att folk hinner integreras. Och föra en politik som gör att en person som inte är infödd svensk utvisas på livstid om denna begår allvarligt brott.

Det är kriminella utländska män (och även kriminella utländska kvinnor, om vi ser till påsk-kravallerna) som har drivit landet till en "krigszon". Dessa ska givetvis utvisas på livstid, om de inte är svenska medborgare. Och är de svenska medborgare, men inte är födda här, så hoppas jag innerligt på att detta medborgarskap dras in och att de utvisas. På livstid.

Det är folkets ansvar att välja vilken politik som ska föras.
Citera
2022-10-09, 20:24
Medlem
Citat:

Feminism handlar om att fördela om mäns resurser och istället ge dem till kvinnor.

Traditionellt har detta i alla tider skett genom sex, men feminismen anser att kvinnor numera ska få del av mäns resurser utan att erbjuda sex i utbyte.

Ungefär som att jobba och få lön men sen plötsligt sluta jobba och ändå kräva fortsatt lön. Det är vad feminismen är och går ut på i grova drag.

En överlevnadsstrategi för fula kvinnor som inte kan komma åt mäns resurser via sex eftersom män inte vill ha sex med dem (iaf inte högkvalitativa män med mycket resurser), vilket är anledningen till att de flesta feminister är fula. Men på senare år har även allt fler icke fula kvinnor blivit feminister eftersom de inser de bekväma i att få betalt utan att behöva jobba, och också till stor del för att det är hippt och de är korkade och lättpåverkade.

Kallar du feminism för "mänskliga rättigheter" så är du bara dum i huvudet och har fattat noll. Varje vettig människa protesterar mot en såpass sjuk och skadlig ideologi/rörelse som feminismen är.

Jämställdhet (äkta sådan, såklart) är de flesta för. Feminism är allt annat än jämställdhet. Faktiskt snarare raka motsatsen.
Senast redigerad av Dameon 2022-10-09 kl. 20:29.
Citera
2022-10-09, 20:28
Medlem
Eftersom samhällskontraktet mellan könen tack vare feminismen är brutet så blir svaret på TS fråga enkelt:

Nej.

Vi har fått lära oss att kvinnor inte behöver män och att kvinnor kan själva.
Citera
2022-10-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nope feminism är en kvinnokamp för kvinnomakt och alla manshatare kallar sig också feminister sen om det är Gudrun Schyman, Von Wachenfeldt, Lööf, Sveland, Zara Larsson eller lady Dahmer spelar ingen roll så nu sitter du bara och hittar på helt irrelevanta egna definitioner.

Och du anser alltså att kända kvinnor och okända kvinnor lever samma liv, med samma värderingar och samma drivkrafter i livet etc.?

Menar du även att okända män är som Aschberg, Zlatan, Alexander Bard?

Du fattar väl ändå någonstans att kända människorär av annat skrot och korn än okända människor? Ska man basera sin syn på människor utifrån hur kända människor är, så får man en totalt snedvriden bild av mänskligheten. Kända människor har sitt levebröd i att fortsätta vara just: kända. Och kan mycket väl vara provokativa etc. för att få sitt levebröd eller tvärtom: får sitt levebröd och kändisskap just för att de är provokativa och har en viss stil.

Vanliga, okända kvinnliga feminister har inte mycket gemensamt med de kända kvinnor du nämner. Det kan jag lova dig. Jag känner ju ganska många sådana. Till skillnad från dig. Reko och bra kvinnor,
Citera
2022-10-09, 20:38
Avstängd
Citat:
Hur många kön finns i namnet "feminism"?

Är du autist? Tar du allt bokstavligt? Tror du att en cowboy är en bojstavlig ko-pojke?

Namnet togs för att det användes som ett skällsord i frankrike back in the days mot både kvinnor och män som inte till punkt och pricka följde könsnormerna.
Citera
2022-10-09, 20:39
Medlem
Citat:
Då har du alltså inte gjort något för att stoppa massinvandringen och omvandlingen av Sverige till en krigszon. Det gör dig till en landsförrädare i mina ögon.

Jaså? Du anser alltså att JordenIsPlatt är en landsförrädare? Han röstar inte alls. Så honom anser du att Putins anhang ska våldta och tortera till döds, om de kommer hit och börjar kriga?

Du menar att jag skulle ha röstat på SD och därigenom indirekt röstat på högersidan vars politik jag verkligen avskyr när det kommer till välfärdsfrågor?

Jag hade gärna röstat på ett röd-gult parti som för en mycket restriktiv migrationspolitik/bra integrationspolitik/förebyggande arbete mot kriminalitet/bra välfärdspolitik/hård politik mot kriminella och andra grova brottslingar. Något sådant parti har aldrig funnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in