2022-10-09, 16:07
Medlem
Konfucius2s avatar
Generellt sätt nej.
Citera
2022-10-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det lär bli svårare med medborgarskap här nu när SD kommer få mer inflytande. Så avvakta och se. Hur ska du kunna få medborgarskap i ett tredje land utan att bo och verka där? Bättre du satsar på det land du nu bor i.

Nej bättre av många olika skäl att vara medborgare i ett tredje land och det fixar man lätt utan att bo där om man har pengar,

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Sverige har mycket positivt. Det har däremot på vissa områden förts en knepig och naiv politik.
Men du får inte glömma: fyra årstider, skogarna, det avlånga landet som erbjuder alla möjliga sorters natur i ett och samma land, fridfullt folk som inte håller på med kaos (dvs. bränner inte polisbilar etc.), bra på musikexport, solidariskt skatte-system (som du tycks ogilla, men som många i tex. USA har fått upp ögonen för och anser är bra), här får man vara introvert (själv är jag extremt extrovert, men det är också ok att vara här), religionsfrihet (man måste inte vara religiös och accepteras ändå), vackert folk, åsiktsfrihet, frisk luft.

Jösses, du drömmer dig tillbaks till en idyll som bara finns i fantasin nu. Nu är det dödskjutningar, sprängningar och en massa annan skit hela tiden och det är kvinnornas fel huvudsakligen. Låt skiten brinna.
Citera
2022-10-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
då ska vi se om du är det 7 (7?) känslomongot med allvarliga psykiska/neurotiska problem men mycket starka men likväl värdelösa åsikter.

Så källa tack?

prejudicerande fall, lagrådsförtydligande, ja, en 5årings åsikt är ju till och med ett "fall i rätt riktning".

"Alla i Sverige har rätt till abort enligt abortlagen."

https://jamstalldhetsmyndigheten.se/fakta-om-jamstalldhet/abortlagen/

Delar av språket i vår lagbok är fortfarande förlegad men oroa dig inte, den kommer att uppdateras och det vet du och det kommer du och många andra snart lipa över i en uppsjö av nya trådar.

Du vet också om att det handlar om graviditeten i sig och att även om en man drabbas av postnatal psykos och stänger av ungen han nyss har klämt ut så kommer det inte förändra domen bara för att han är folkbokförd som man, likväl som att om en man är gravid och vill aborterna fostret så kommer han få göra det.
Citera
2022-10-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Både män och kvinnor kommer strida om något händer. Sådana trådar är bara sorgliga. Sorgliga stackars män som skräms av att kvinnor står på sig. Inte för att jag öht. förespråkar feminismen i väst på något sätt, men sådana trådar luktar kvinnoförakt på långt håll. Luktar män som blir rädda att kvinnor tar plats och makt.

De är inte sorgliga. Det handlar om påverkanskampanjer från inhemska och utländska makter som vill skapa splittring i landet nu när läget är ovanligt spänt. Putin och hans stövelslickande lakejer sysslar med sånt här hela tiden.

Men med det sagt så har du helt rätt. Klart vi skyddar varandra om skiten träffar fläkten.

"Du, låt dit aldrig kuvas. Du stödjer oss, vi stödjer dig, vi ger varandra liv".
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-09 kl. 16:18.
Citera
2022-10-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
De är inte sorgliga. Det handlar om påverkanskampanjer från inhemska och utländska makter som vill skapa splittring i landet nu när läget är ovanligt spänt. Putin och hans stövelslickande lakejer sysslar med sånt här hela tiden.

Men med det sagt så har du helt rätt. Klart vi skyddar varandra om skiten träffar fläkten.

"Du låt dit aldrig kuvas. Du stödjer oss, vi stödjer dig, vi ger varandra liv".

Trams, det är bara något som ni indoktrinerade inbillar er då ni inte kan förstå de verkliga orsakerna till den extrema polarisering som råder i landet. Den är skapad av MSM och 7K under lång tid.
Citera
2022-10-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Självklart svenska kvinnor är det bästa vi har I vårt land . Svenska kvinnan dyrkar jag ända in i döden för wde bär på vår framtid ( barnen) Därför är de värda al respekt och guld som finns ♡♡♡♡♡. Den du !
Friendzoned forever.
Citera
2022-10-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Trams, det är bara något som ni indoktrinerade inbillar er då ni inte kan förstå de verkliga orsakerna till den extrema polarisering som råder i landet. Den är skapad av MSM och 7K under lång tid.

Det krävs nån så efterbliven som du själv för att tro att det är en slump att 1000 trådar som handlar om varför vi inte bör försvara oss dyker upp i krigstid.

Du är för övrigt en liten ryggradslösa quisling. Värt att påpeka igen.
Citera
2022-10-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbanii
Friendzoned forever.

Ja en typisk soja-pojke, ointressant för tjejerna annat än som försörjare.
Citera
2022-10-09, 16:27
Avstängd
Citat:
"Alla i Sverige har rätt till abort enligt abortlagen."

https://jamstalldhetsmyndigheten.se/fakta-om-jamstalldhet/abortlagen/

https://lagen.nu/sosfs/2009:15

Jag hittar inget om det, bara "att kvinnan" "att kvinnan" osv.

Citat:
Delar av språket i vår lagbok är fortfarande förlegad men oroa dig inte, den kommer att uppdateras och det vet du och det kommer du och många andra snart lipa över i en uppsjö av nya trådar.

Så det var bara efterbliven åsikt nr 7 du bidrog med, någon källa finns inte?

det är okej, även efterblivna , psykisk sjuka och ... Neurotiska har rättttigheten att utala sig, inte bara som lagen i vissa fall särskiljer vissa rättigheter endas till tex kvinnor....

Citat:
Du vet också om att det handlar om graviditeten i sig och att även om en man drabbas av postnatal psykos och stänger av ungen han nyss har klämt ut så kommer det inte förändra domen bara för att han är folkbokförd som man, likväl som att om en man är gravid och vill aborterna fostret så kommer han få göra det.

Jag menade inte att kränka din för dagen inbillade sexualitet/kön/färg, utan undrade bara om det handlade om något du tror/tycker eller om där fanns något mer.
Citera
2022-10-09, 16:29
Medlem
Citat:
Det krävs nån så efterbliven som du själv för att tro att det är en slump att 1000 trådar som handlar om varför vi inte bör försvara oss dyker upp i krigstid.

Du är för övrigt en liten ryggradslösa quisling. Värt att påpeka igen.

Det är klart det inte är en slump, det beror på den extrema polarisering som finns i landet, grupper hatar varandra. Det borde du se själv, du anser jag är en landsförrädare och jag anser att du är det. Helt polariserade åsikter om vem som är förrädare. Ingen Putin behövs för att elda på detta och det är patetiskt att tro att han skulle ägna sig åt det, ryssen har viktigare saker att ägna sig åt än Flashback. Hål i huvudet!
Citera
2022-10-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
https://lagen.nu/sosfs/2009:15

Jag hittar inget om det, bara "att kvinnan" "att kvinnan" osv.

Så det var bara efterbliven åsikt nr 7 du bidrog med, någon källa finns inte?

det är okej, även efterblivna , psykisk sjuka och ... Neurotiska har rättttigheten att utala sig, inte bara som lagen i vissa fall särskiljer vissa rättigheter endas till tex kvinnor....

Jag menade inte att kränka din för dagen inbillade sexualitet/kön/färg, utan undrade bara om det handlade om något du tror/tycker eller om där fanns något mer.

Eftersom det är ett såpass ovanligt brott och så få transpersoner i landet så har jag inget konkret fall att hänvisa till men du vet att jag har rätt. Förr eller senare borde det dyka upp.
Citera
2022-10-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är klart det inte är en slump, det beror på den extrema polarisering som finns i landet, grupper hatar varandra. Det borde du se själv, du anser jag är en landsförrädare och jag anser att du är det. Helt polariserade åsikter om vem som är förrädare. Ingen Putin behövs för att elda på detta och det är patetiskt att tro att han skulle ägna sig åt det, ryssen har viktigare saker att ägna sig åt än Flashback. Hål i huvudet!

Ja, jag anser att du är det eftersom du specifikt uttryckt att du betraktar en stor del av befolkningen so dina fiender för att de inte röstar på samma parti som du.

Ja, vissa grupper hatar Sverige men de är få och efterblivna. Däremot går de ryssens ärenden och på det har du faktiska, betalda rysstroll som skapar trådar. Rätt självklart i tider som dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in