2022-10-09, 16:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jahaja, NU så pratar vi om den goda majoriteten av kvinnor med gott hjärta som absolut är på männen och pojkarnas sida??

Jag skrev (ungefär): Majoriteten av svenska kvinnor lever i familjekonstellation med svenska män, majoriteten av svenska kvinnor hatar inte män.

Hur fan vill du att jag ska veta hur alla dessa individer tänker och tycker? Om de är "goda eller onda"?

Du låter som ett litet barn som delar in människor i "dum" och "snäll". Har du inte större tankeförmåga än så?

Citat:
..tänk att NU så passar det att distansera sig från de få men högljudda feminazisterna..??

Svårt att veta vem eller vad du syftar på. Om du menar fåtalet kändiskåta idioter under #metoo så har jag tagit avstånd från dem hela tiden.

Citat:
..kan det möjligen ligga till så att innan så lät ni dem gå i bräschen och ni 'vanliga' (nåja) kvinnor med gott hjärta (nåja) låg i kölvattnet och njöt av de oförtjänta fördelar som de galningarna gapade sig igenom? NU när det kan skönjas en ev. orolig framtid med lidande så kastar ni alltså dem under bussen?

Har de gagnat någon? Vilka gagnade de och hur? Jag och andra har inte fått några extra fördelar, men du får gärna tala om för mig vilka de är.

Citat:
..precis som ni nu gör med bokstavsfolket när de börjar knapra in på era medaljer och uppmärksamhet i sporter.. Innan var ni minsann deras 'allierade' men när det började tullas på ER uppmärksamhet så skulle det skapas specialregler för kvinnosporter..

Vem syftar du på? Vem har varit allierade med bokstavsfolket? Menar du att kvinnliga elitidrottare förr var allierade med bokstavsfolket men förskjuter bokstavsfolket nu pga att bokstavsfolket nu börjat konkurrera om medaljerna med de kvinnliga elitidrottarna? Är det inte ganska naturligt att kvinnliga elitidrottare inte vill tävla mot män inom sina grenar som de offrar så mycket tid och engagemang i?

Citat:
Ni har;
Ingen Anständighet
Ingen Moral
Inget Egetansvar
Inget Konsekvenstänk

Återigen, vem syftar du på? De kvinnliga elitidrottarna?

Citat:
..och så undrar ni varför männen lämnar er i drivor?? OCH nu då dessutom försöker ni shamea dem till att ställa sig framför ryssen för er.

Cirka 50% av alla äktenskap slutar i skilsmässa, ca 70% av dessa är initierade av kvinnan.

Vem försöker ställa vem framför ryssen?

Citat:
#InteErMan

Skönt, du framstår som totalt förvirrad och hysterisk.

Dessutom, jag är varken kungen eller drottningen så du kan kalla mig för "du" hädanefter, det går bra. Här i Sverige skedde du-reformen på 60-talet, alltså ett bra tag sen.
Citera
2022-10-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja, jag anser att du är det eftersom du specifikt uttryckt att du betraktar en stor del av befolkningen so dina fiender för att de inte röstar på samma parti som du.

Ja, vissa grupper hatar Sverige men de är få och efterblivna. Däremot går de ryssens ärenden och på det har du faktiska, betalda rysstroll som skapar trådar. Rätt självklart i tider som dessa.

Precis men då borde du ha insikt om den extrema polarisering som råder bland svenskar och inte söka skruvade förklaringar som att Putin har betalat mig och andra att bedriva kampanj. Det är så skruvade tankar att det är helt absurt, men å andra sidan är hjärntvättade idioter i Sverige så skruvade att de inbillar sig det. Helt sjuka i huvudet är ni.
Citera
2022-10-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
3 kap. 3 § brottsbalken

3 § Dödar kvinna sitt barn vid födelsen eller eljest å tid då hon på grund av nedkomsten befinner sig i upprivet sinnestillstånd eller i svårt trångmål, dömes för barnadråp till fängelse i högst sex år.

Tex kan en kvinna lägga sitt nyfödda levande barn i flera påsar och lägga det i en garderob och dömas till det klart mildare brottet barndråp.

https://lagen.nu/dom/rh/2004:63

en man kan inte det.

Som Ipsi skrev: det handlar om nedkomsten och jag tolkar det som att man här åsyftar förlossningspsykos eller mycket svår förlossningsdepression hos kvinnan som har lett till att kvinnan mördar sitt barn. Jag tolkar det även som att man har den här lagen, eftersom detta händer oftare än att pappor har ihjäl sina barn till följd av förlossningsdepression (som även kan drabba män). Man skulle faktiskt kunna se som att lagen är till kvinnors nackdel, eftersom man anser att det behövs en särskilt lag för att sätta åt just kvinnor som dräper sina barn. Men du väljer alltså att se denna lag till männens nackdel? Märkligt.

Om en mamma eller pappa däremot mördar sina barn utan att ha förlossningspsykos eller mycket svår förlossningsdepression, så kommer de båda dömas för mord eller dråp. Beroende på omständigheterna, inte beroende på könstillhörigheten.

Så nej. Jag ser faktiskt inte att kvinnor har mer rättigheter i denna lag. Snarare har de mer nackdelar med att det finns en barndråpslag. Då det ser ut som kvinnor är mer benägna än män att mörda sina nyfödda barn...

Citat:
Brottsbalk (1962:700) 4 a § Om brott mot frihet och frid: Har gärningar som anges i första stycket begåtts av en man mot en kvinna som han är eller har varit gift med eller som han bor eller har bott tillsammans med under äktenskapsliknande förhållanden, ska han i stället dömas för grov kvinnofridskränkning till samma straff. Lag (2013:367).

Ja, denna lag är snedvriden. Givetvis ska detta gälla även män som utsätts för systematiskt våld i nära relation. Förövaren (oavsett om det är en man eller kvinna) ska givetvis dömas för alla brott som kan bevisas. Men finns det inte en lag som bara heter "fridskränkning" som innebär just detta?

Citat:
Föräldrabalk (1949:381) Summering: En nybliven moder blir ensam vårdnadshavare om hon är ogift. Män måste faställa att de är fadern samtidigt som en bekräftelsen ska skriftligen vara godkänd av modern.

Ja, hur skulle det annars gå till? Tänk om det är 8 män som vill vara pappa åt kvinnans nyfödda barn. Men det givetvis bara är en av dessa som är det, då behöver ju detta givetvis styrkas, antingen från kvinnan eller från ett faderskapstest. Så att den biologiska pappan får vara pappa till sitt barn och inte någon annan tok-Jöns kommer och påstår sig vara pappan. Vem som är mamma vet ju alla. Så hennes moderskap behöver ju inte bevisas. På vilket vis menar du att denna lag är mer rättvis mot kvinnor än mot män? Obegripligt.

Citat:
Förordning (2005:1089) 1 § Syftet med statsbidraget är att stödja kvinnors organisering i egna sammanslutningar. Bidraget skall främja kvinnors deltagande i den demokratiska processen och i samhällslivet. Bidraget skall också möjliggöra för kvinnor att bevaka sina rättigheter och driva sina krav.

Ja, detta låter onekligen snedvridet. Och orättvist mot män som kanske också vill ha denna möjlighet.

Citat:
I Socialtjänstlagen Brottsoffer (5 kap. 11 §) Socialnämnden ska särskilt beakta att kvinnor som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående kan vara i behov av stöd och hjälp för att förändra sin situation.

Givetvis kommer även män som utsätts för våld kunna ta sådant stöd. Inte skulle tex. en Relationsvåldsenhet etc. neka en svårt våldsutsatt man hjälp och stöd att förändra sin situation, om han utsätts för detta i en nära relation. I synnerhet om det finns barn med i bilden som behöver skyddas från förövaren (kvinnan i detta fallet). Barnfridsbrottslagen slår högt. Och en pappa som behöver skydda sig själv och sina barn, skulle givetvis inte nekas hjälp i det läget.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-09 kl. 17:00.
Citera
2022-10-09, 16:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Precis men då borde du ha insikt om den extrema polarisering som råder bland svenskar och inte söka skruvade förklaringar som att Putin har betalat mig och andra att bedriva kampanj. Det är så skruvade tankar att det är helt absurt, men å andra sidan är hjärntvättade idioter i Sverige så skruvade att de inbillar sig det. Helt sjuka i huvudet är ni.

Polarisering är knappast extrem när det kommer till kritan. Det är en projektion från din sida för att du är en liten ryggradslösa quisling. Har inte påstått att Putin har betalat dig. Vad ska han betala dig för när du redan är en gratis, nyttig idiot?

Klart som korvspad dock att Ryssland bedriver påverkanskampanjer i Sverige. Det är deras paradgren och har varit så länge.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-09 kl. 16:45.
Citera
2022-10-09, 16:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ditt. Vad är det annars för majoritet som varit emot feminism som du ens pratar om?

Du svarade mig ditt korkade våp, varför ens skriva om du direkt missförstår kontexten. Grälsjuk?

I vilket inlägg har jag skrivit att en majoritet är emot feminism? Vad är det jag har förnekat? Vänligen citera.

Du anklagar mig för att ha påstått en massa som jag inte påstått, påståenden som du inte ens kan härleda till i något av mina inlägg.

Du uttalar dig osammanhängande och förvirrat.
Citera
2022-10-09, 16:47
Medlem
Citat:
Polarisering är knappast extrem när det kommer till kritan. Det är en projektion från din sida för att du är en liten ryggradslösa quisling. Har inte påstått att Putin har betalat dig. Vad ska han betala dig för nör du redan är en gratis, nyttig idiot?

Klart som korvspad dock att Ryssland bedriver påverkanskampanjer i Sverige. Det är deras paradgren och har varit så länge.

Polariseringen är uppenbarligen långt större än du förstår. Jag skulle inte lyfta ett finger om jag såg dig gruppvåldtas av ett gäng negrer, jag skulle bara låta naturen ha sin gång.

Woke-idioterna är så hjärntvättade att de inbillar sig att detta drivs av Putin, helt jäkla extremt roligt och patetiskt på samma gång. Hur skulle ryssen ens kunna betala folk för detta, har ni verkligen totalt noll koll på verkligheten idag? Ja förstås, ni har noll koll.
Citera
2022-10-09, 16:47
Medlem
Citat:
Nej bättre av många olika skäl att vara medborgare i ett tredje land och det fixar man lätt utan att bo där om man har pengar,

Jösses, du drömmer dig tillbaks till en idyll som bara finns i fantasin nu. Nu är det dödskjutningar, sprängningar och en massa annan skit hela tiden och det är kvinnornas fel huvudsakligen. Låt skiten brinna.

I vilka länder då? Om du nu anser att Sverige är ett "skitland" där det är lätt at få medborgarskap, så undrar jag verkligen vilka "extrema skitländer" man kan köpa sig till ett medborgarskap?

Det är inte svenska kvinnor som skjuter. Det är kriminella utländska män som skjuter. Och det är "öppna våra hjärtan"-Reinfelt (som är en man) och hans högerblock samt vänsterblocket dessförinnan (också lett av män), som förde en naiv politik. Som har lett till den situation vi ser nu. Jag förstår inte hur du kan få det till att den är svenska kvinnors fel, att manliga politiker fattar fel politiska beslut och att utländska kriminella män skjuter.

Du får allt lov att skylla samhällets förfall på de manliga makthavarna och de kriminella utländska manliga skjutgalningarna istället. Börja tänk för i helvete!
Citera
2022-10-09, 16:50
Avstängd
Citat:
Polariseringen är uppenbarligen långt större än du förstår. Jag skulle inte lyfta ett finger om jag såg dig gruppvåldtas av ett gäng negrer, jag skulle bara låta naturen ha sin gång.

Woke-idioterna är så hjärntvättade att de inbillar sig att detta drivs av Putin, helt jäkla extremt roligt och patetiskt på samma gång. Hur skulle ryssen ens kunna betala folk för detta, har ni verkligen totalt noll koll på verkligheten idag? Ja förstås, ni har noll koll.

Nej, du hänger bara för mycket på internet. Dessutom befinner du dig inte ens i landet. Och angående att du skulle titta på om du såg mig bli våldtagen. Jag vet. Det hade du gjort oavsett vem du såg, eftersom du är en liten ryggradslös quisling.

Du frågar hur en främmande makt skulle klara av att betala någon utomlands och sen anklagar du andra för att ha noll koll. Du är inte bara liten, ryggradslös och en Quisling. Du är dum också.
Citera
2022-10-09, 16:53
Avstängd
Citat:
Eftersom det är ett såpass ovanligt brott och så få transpersoner i landet så har jag inget konkret fall att hänvisa till men du vet att jag har rätt. Förr eller senare borde det dyka upp.

Mm , vi lägger det till den långa listan av femenistiska dumheter som "förr eller senare" borde dyka upp.

låter som "andra sidan" av , -vänta bara och se" alla kvinnor är horor ligan.
Citera
2022-10-09, 17:02
Avstängd
Citat:
Mm , vi lägger det till den långa listan av femenistiska dumheter som "förr eller senare" borde dyka upp.

låter som "andra sidan" av , -vänta bara och se" alla kvinnor är horor ligan.

Ja, gör du det.

Både du, jag och resten av folket i tråden vet att en transman hade fått utföra en abort på sitt foster och att samma lagar hade gällt honom som kvinnor om han drabbades av en postnatal psykos och dödat ungen han precis hade fött.
Citera
2022-10-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
I vilka länder då? Om du nu anser att Sverige är ett "skitland" där det är lätt at få medborgarskap, så undrar jag verkligen vilka "extrema skitländer" man kan köpa sig till ett medborgarskap?

Det är inte svenska kvinnor som skjuter. Det är kriminella utländska män som skjuter. Och det är "öppna våra hjärtan"-Reinfelt (som är en man) och hans högerblock samt vänsterblocket dessförinnan (också lett av män), som förde en naiv politik. Som har lett till den situation vi ser nu. Jag förstår inte hur du kan få det till att den är svenska kvinnors fel, att manliga politiker fattar fel politiska beslut och att utländska kriminella män skjuter.

Du får allt lov att skylla samhällets förfall på de manliga makthavarna och de kriminella utländska manliga skjutgalningarna istället. Börja tänk för i helvete!

De länder man köper sig medborgarskap i är inte länder man vill bo i, det är länder som ger skattefördelar och bra möjlighet till att resa till andra länder, att det har ett bra pass alltså.

Sedan bor man där man trivs.

Sina pengar kan man sedan ha i ytterligare ett eller flera andra länder .

Det är så folk med kapital gör då det maximerar fördelarna.

Kvinnorna har drivit fram woke i Sverige till en sådan nivå att landet helt gått ner sig och det finns ingen återvändo, Kommer bara bli värre så njut nu för det kommer aldrig bli så här "bra" igen.
Citera
2022-10-09, 17:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Som Ipsi skrev: det handlar om nedkomsten och jag tolkar det som att man här åsyftar förlossningspsykos eller mycket svår förlossningsdepression hos kvinnan som har lett till att kvinnan mördar sitt barn.

jaha. nej.

Citat:
Jag tolkar det även som att man har den här lagen, eftersom detta händer oftare än att pappor har ihjäl sina barn till följd av förlossningsdepression (som även kan drabba män). Man skulle faktiskt kunna se som att lagen är till kvinnors nackdel, eftersom man anser att det behövs en särskilt lag för att sätta åt just kvinnor som dräper sina barn. Men du väljer alltså att se denna lag till männens nackdel? Märkligt.

dråp och mord räcker aldeles utmärkt, är man psykiskt sjuk ska man få behandling inte fängelse (även det är ju formulerat i lag)

Jag tror du är långt mer efterbliven och okunig för att jag någonsin ska kunna förstå dig eller var du kommer ifrån, men sjuka människor är ju oftast så.

Citat:
Om en mamma eller pappa däremot mördar sina barn utan att ha förlossningspsykos eller mycket svår förlossningsdepression, så kommer de båda dömas för mord eller dråp. Beroende på omständigheterna, inte beroende på könstillhörigheten.

Nej.

Citat:
Så nej. Jag ser faktiskt inte att kvinnor har mer rättigheter i denna lag. Snarare har de mer nackdelar med att det finns en barndråpslag. Då det ser ut som kvinnor är mer benägna än män att mörda sina nyfödda barn...

Men du är ju efterbliven på en aldeles egen och speciell nivå, och inte heller förändrar det objektiv verklighet.

Citat:
Ja, denna lag är snedvriden. Givetvis ska detta gälla även män som utsätts för systematiskt våld i nära relation. Förövaren (oavsett om det är en man eller kvinna) ska givetvis dömas för alla brott som kan bevisas. Men finns det inte en lag som bara heter "fridskränkning" som innebär just detta?

Jag vet inte riktigt vad din påäng är, att du har ännu mer fel? rätt och fel är inte en gradering där man vid en viss uppnåd av fel, plötsligt har rätt.

Jag skrev redan i första posten att du hade fel, nästa gång istället för att bete dig långt värre en en fullt fungerande men obstinat 3åring, tacka för information och gå vidare. det är vad vuxna gör.

Citat:
Ja, hur skulle det annars gå till? Tänk om det är 8 män som vill vara pappa åt kvinnans nyfödda barn. Men det givetvis bara är en av dessa som är det, då behöver ju detta givetvis styrkas, antingen från kvinnan eller från ett faderskapstest. Så att den biologiska pappan får vara pappa till sitt barn och inte någon annan tok-Jöns kommer och påstår sig vara pappan. Vem som är mamma vet ju alla. Så hennes moderskap behöver ju inte bevisas. På vilket vis menar du att denna lag är mer rättvis mot kvinnor än mot män? Obegripligt.

Jo, självklart är alla dess kukaruseel och spermhinks vänner du har i stort behov av "lite extra rättigheter".

prova att istälelt aplicera lagen på "normala" situationer....

Citat:
Ja, detta låter onekligen snedvridet. Och orättvist mot män som kanske också vill ha denna möjlighet.

så du hade "mega dubbel superdupermycket" fel. ser som sagt inte påängen?

Citat:
Givetvis kommer även män som utsätts för våld kunna ta sådant stöd. Inte skulle tex. en Relationsvåldsenhet etc. neka en svårt våldsutsatt man hjälp och stöd att förändra sin situation, om han utsätts för detta i en nära relation. I synnerhet om det finns barn med i bilden som behöver skyddas från förövaren (kvinnan i detta fallet). Barnfridsbrottslagen slår högt. Och en pappa som behöver skydda sig själv och sina barn, skulle givetvis inte nekas hjälp i det läget.

Jaha. nä så är inte lagen formulerad, du har ju fått den länkad, så låtsas inte vara förvånad utav utfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in