2022-10-08, 15:24
Medlem
Revolteras avatar
Många ultrakonservativa gillar Putin för att han är motsatsen till det moderna, progressiva och toleranta väst som förespråkar etnisk mångfald, normalisering av HBTQ-personer, kamp för feminism och jämställdhet, åtgärder mot klimathotet, lagar mot diskriminering, kraftiga åtgärder mot strukturell rasism, sätta globalism framför nationalism osv osv eftersom ultrakonservativa anser att allt sånt bidrar till västvärldens förfall.

Men varför tror dessa människor att Putin överhuvudtaget skulle bry sig om att västvärlden förfaller?

Ryssland och forna Sovjetunionen tillhör öst och dessa områden är allt som betyder något för Putin. Väst betyder inte ett skvatt för honom.

Västvärlden är snarare ett hinder för honom och hans ambitioner att återupprätta det ryska imperiet och dess ställning i världen som stormakt.

Så kan någon vänligen förklara hur så många ultrakonservativa fått såna vanföreställningar om Putin som västvärldens räddning?
Citera
2022-10-08, 15:28
Medlem
Tror de flesta ultrakonservativa i väst gillar Putin för att han exemplifierar deras ideal av en "stark man"
De flesta ultrakonservativa är även för auktoritarism.
Citera
2022-10-08, 15:35
Medlem
991ESSs avatar
Västvärldens hat mot Putin startade kring OS iryssland, när Putin förbjöd globohomopedo propaganda riktad mot barn. Att hålla psyksjuka efterblivna perversa idioter borta från nästa generation är oerhört viktigt om man vill undvika undergång.
Citera
2022-10-08, 15:47
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Västvärldens hat mot Putin startade kring OS iryssland, när Putin förbjöd globohomopedo propaganda riktad mot barn. Att hålla psyksjuka efterblivna perversa idioter borta från nästa generation är oerhört viktigt om man vill undvika undergång.
Sen handlar det väl mycket om att folk är så jävla bortskämda så de tror vi är på väg mot en undergång som existerar endast i ens fantasier. Man tar också för givet att man själv kommer tillhöra den priviligierade klassen i det auktoritära samhället. I krig dör ju folk, det vet man, men det är ju andra, man själv kommer bara läsa om sådant i tidningarna.

Sen är dessa nationalister ofta emot globaliseringen som enligt mig är det som skapar vår välfärd. Jag är livrädd för nationalister och partier som SD. Nu lever vi lyckligtvis i en demokrati där alla åsikter ska respekteras. Men demokratin är hotad. Förhoppnings är den så stark att den överlever alla hot. Därför är Putin ett hot som bara måste besegras.
Citera
2022-10-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror de flesta ultrakonservativa i väst gillar Putin för att han exemplifierar deras ideal av en "stark man"

Nej, det beror på att Putin är den enda som har styrkan att stå upp mot vår tids stora ondska, den västerländska oligarkin, den som ni kallar liberal "demokrati".
Om det nu inte visar sig att invasionen av Ukraina verkligen var befogad så har han dock petat ned sig från min lista. Dock föredrar jag fortfarande Putin framför vilken liberalkommunist som helst.

Ska tilläggas att jag själv kallar mig direktdemokrat, och egentligen inte ultrakonservativ.
Citera
2022-10-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Sen är dessa nationalister ofta emot globaliseringen som enligt mig är det som skapar vår välfärd. Jag är livrädd för nationalister och partier som SD. Nu lever vi lyckligtvis i en demokrati där alla åsikter ska respekteras. Men demokratin är hotad. Förhoppnings är den så stark att den överlever alla hot. Därför är Putin ett hot som bara måste besegras.

Global handel är det som i mångt och mycket skapar vår välfärd, och den ska vi ha kvar. Men vi behöver väl inte utrota folken och kulturerna för den sakens skull?

Om du tror att vi lever i en demokrati där allas åsikter respekteras så betyder det att du saknar empati för dina meningsmotståndare. Det är nämligen endast vänsteråsikter som respekteras. Trots att högern består av halva befolkningen så är det ytterst få av dessa som vågar uttrycka sina åsikter offentligt. Än värre är det för SD-sympatisörer. Demokratin har ni på vänsterkanten (i det närmaste) förgjort för länge sedan, det är bara det att ni tror att vänstern=demokrati. Det är det inte, demokrati = folkets vilja.
Citera
2022-10-08, 15:59
Bannlyst
Och du tror att Klaus-schwab och Joe Biden m.fl. vill väst bästa genom att påtvinga GMO & Insekter som föda? Psykopater som Bill Gates säger öppet att jordens befolkning måste minska till under 500 miljoner. Då är t.om. putin bättre
Citera
2022-10-08, 16:12
Medlem
Endevils avatar
Den korrekta analysen är att globohomoimperiet USA måste krossas till varje pris. Det finns inga åtgärder som kan vidtas på nationell nivå för att bli kvitt globalism och kulturmarxism. Minsta försök så dyker USA upp med utpressning och hot. Ryssland och Kina är de enda som kan sätta USA på plats och därmed ge oss frihetsgraderna att genomföra förändringar i rätt riktning.
Citera
2022-10-08, 16:17
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Global handel är det som i mångt och mycket skapar vår välfärd, och den ska vi ha kvar. Men vi behöver väl inte utrota folken och kulturerna för den sakens skull?

Om du tror att vi lever i en demokrati där allas åsikter respekteras så betyder det att du saknar empati för dina meningsmotståndare. Det är nämligen endast vänsteråsikter som respekteras. Trots att högern består av halva befolkningen så är det ytterst få av dessa som vågar uttrycka sina åsikter offentligt. Än värre är det för SD-sympatisörer. Demokratin har ni på vänsterkanten (i det närmaste) förgjort för länge sedan, det är bara det att ni tror att vänstern=demokrati. Det är det inte, demokrati = folkets vilja.
Det är där ju bara löjligt att påstå i ett land där högern precis vunnit ett val och där vänstern accepterat förlusten utan krussiduller. Självklart respekteras allas åsikter i Sverige. För det är ju inte bara SD och framför allt partier som är ännu mer högerextrema än SD. Vi har ju också partier som tex Nyans som respekteras. Jag gillar inte extrempartier (inte vänsterpartiet heller) men jag respekterar och lyssnar på deras åsikter.
Citera
2022-10-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är där ju bara löjligt att påstå i ett land där högern precis vunnit ett val och där vänstern accepterat förlusten utan krussiduller. Självklart respekteras allas åsikter i Sverige. För det är ju inte bara SD och framför allt partier som är ännu mer högerextrema än SD. Vi har ju också partier som tex Nyans som respekteras. Jag gillar inte extrempartier (inte vänsterpartiet heller) men jag respekterar och lyssnar på deras åsikter.

Det är lättare idag än för 10-15 år sedan, helt klart, men det beror inte på vänstern, utan på att högern vuxit sig starkare. När vi hade liberalextremism i detta land så kunde man få sparken från sitt jobb om man hade fel åsikter. Vilket många också fick. Så kom inte och säg att liberalextremisterna respekterar andras åsikter.
Citera
2022-10-08, 23:39
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Många ultrakonservativa gillar Putin för att han är motsatsen till det moderna, progressiva och toleranta väst som förespråkar etnisk mångfald, normalisering av HBTQ-personer, kamp för feminism och jämställdhet, åtgärder mot klimathotet, lagar mot diskriminering, kraftiga åtgärder mot strukturell rasism, sätta globalism framför nationalism osv osv eftersom ultrakonservativa anser att allt sånt bidrar till västvärldens förfall.

Men varför tror dessa människor att Putin överhuvudtaget skulle bry sig om att västvärlden förfaller?

Ryssland och forna Sovjetunionen tillhör öst och dessa områden är allt som betyder något för Putin. Väst betyder inte ett skvatt för honom.

Västvärlden är snarare ett hinder för honom och hans ambitioner att återupprätta det ryska imperiet och dess ställning i världen som stormakt.

Så kan någon vänligen förklara hur så många ultrakonservativa fått såna vanföreställningar om Putin som västvärldens räddning?

Man är sannerligen lite sjuk i huvudet om man tror på det fetstilta.
Citera
2022-10-08, 23:44
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Båda sidor (de antivita och folk på min sida) verkar drivas av rädsla.

Folk på min sida verkar främst vara rädda för konsekvenserna av att bruna människor tar över våra civilisationer, för att då kommer våld, våldtäkter, mord och allmän kriminalitet att öka som resultat.

De flesta antivita är främst rädd för ”vit makt”, att ”fascister” ska ta makten och börja förtrycka ”minoriteter” och alla som inte är vita och män.

Det är de underliggande starka känslorna i båda lägren (rädsla) och så försöker man hitta andra argument som styrker sin sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in