2022-10-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Båda sidor (de antivita och folk på min sida) verkar drivas av rädsla.

Folk på min sida verkar främst vara rädda för konsekvenserna av att bruna människor tar över våra civilisationer, för att då kommer våld, våldtäkter, mord och allmän kriminalitet att öka som resultat.

De flesta antivita är främst rädd för ”vit makt”, att ”fascister” ska ta makten och börja förtrycka ”minoriteter” och alla som inte är vita och män.

Det är de underliggande starka känslorna i båda lägren (rädsla) och så försöker man hitta andra argument som styrker sin sak.

grejen är bara den att där finns ingen "antivithet".
Inga vita har blivit eller blir stannade av svart polis, dödade i massor, utnyttjade, diskriminerade, eller förtryckta åt helvete av svarta eller bruna bara för att de är vita.

Antivitheten är bara en fantasi ett retoriskt "hittepå" som vissa gillar att svänga sig med för att låtsas själva vara "offret"

Samma sak med manshat för övrigt. Inga män mördas, våldtas, tvingas, förtrycks etc etc av kvinnor för att de är män. och samma sak med hetreofobi...inga heterosexuell kastas ner för hustak, mördas, våldtas sätts i fängelse etc etc för att de är just heterosexuella.
Citera
2022-10-09, 00:08
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
grejen är bara den att där finns ingen "antivithet".
Inga vita har blivit eller blir stannade av svart polis, dödade i massor, utnyttjade, diskriminerade, eller förtryckta åt helvete av svarta eller bruna bara för att de är vita.

Antivitheten är bara en fantasi ett retoriskt "hittepå" som vissa gillar att svänga sig med för att låtsas själva vara "offret"

Samma sak med manshat för övrigt. Inga män mördas, våldtas, tvingas, förtrycks etc etc av kvinnor för att de är män. och samma sak med hetreofobi...inga heterosexuell kastas ner för hustak, mördas, våldtas sätts i fängelse etc etc för att de är just heterosexuella.

Ja du menar det.

Men har jag rätt i min analys.

Folk på min sida tenderar att vara rädda för att mörka människor ska börja våldta och göra det omöjligt att leva tryggt i det här landet i takt med att de utgör majoriteten av befolkningen.

Medan du och de på din sida är rädda för att ”högerextremister” tar makt, gör sig av med demokratin och börjar förtrycka alla som inte är vita män.

Det är liksom rädsla allt är drivet av verkar det som. Håller du med?
Citera
2022-10-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Ja du menar det.

Men har jag rätt i min analys.

Folk på min sida tenderar att vara rädda för att mörka människor ska börja våldta och göra det omöjligt att leva tryggt i det här landet i takt med att de utgör majoriteten av befolkningen.

Medan du och de på din sida är rädda för att ”högerextremister” tar makt, gör sig av med demokratin och börjar förtrycka alla som inte är vita män.

Det är liksom rädsla allt är drivet av verkar det som. Håller du med?

varför är du/ ni bara rädd för våldtäkt av en människa med mörk hud och inte av en människa med vit hud?
kan lova dig att det känns exakt lika illa bli våldtagen om kuken som gör det är vit, brun eller svart.
liksom ingen skillnad.

Din sidas rädsla är inte befogad alls...det är däremot min sidas rädsla.
Citera
2022-10-09, 00:32
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Många ultrakonservativa gillar Putin för att han är motsatsen till det moderna, progressiva och toleranta väst som förespråkar etnisk mångfald, normalisering av HBTQ-personer, kamp för feminism och jämställdhet, åtgärder mot klimathotet, lagar mot diskriminering, kraftiga åtgärder mot strukturell rasism, sätta globalism framför nationalism osv osv eftersom ultrakonservativa anser att allt sånt bidrar till västvärldens förfall.

Men varför tror dessa människor att Putin överhuvudtaget skulle bry sig om att västvärlden förfaller?

Ryssland och forna Sovjetunionen tillhör öst och dessa områden är allt som betyder något för Putin. Väst betyder inte ett skvatt för honom.

Västvärlden är snarare ett hinder för honom och hans ambitioner att återupprätta det ryska imperiet och dess ställning i världen som stormakt.

Så kan någon vänligen förklara hur så många ultrakonservativa fått såna vanföreställningar om Putin som västvärldens räddning?

Bra fråga!

Såsom varandes värdekonservativ/reaktionär hat jag inget till övers för moskoviten. Ryssland har enbart fört olycka med sig för Sverige och Europa under århundraden. Det som bör vara konservativas viktigaste uppgift är att verka för att Västerlandet skall upprätthålla ett starkt försvar mot fiender österifrån; moskoviter, hunner, orcher...

Tror man på att något värdefullt kommer att komma till oss från Ryssland, då är man missledd och lågbegåvad.
Citera
2022-10-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Bra fråga!

Såsom varandes värdekonservativ/reaktionär hat jag inget till övers för moskoviten. Ryssland har enbart fört olycka med sig för Sverige och Europa under århundraden. Det som bör vara konservativas viktigaste uppgift är att verka för att Västerlandet skall upprätthålla ett starkt försvar mot fiender österifrån; moskoviter, hunner, orcher...

Tror man på att något värdefullt kommer att komma till oss från Ryssland, då är man missledd och lågbegåvad.

Försöker du hävda att rysk rödbetssoppa, rysk yoghurt, svart kaviar, blinier och Jazz på ryska (Jan Johansson) inte skulle vara något värdefullt?
För att nu inte tala om den ryska insatsen vid andra världskriget som räddade hela Europa.
Citera
2022-10-09, 09:29
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
varför är du/ ni bara rädd för våldtäkt av en människa med mörk hud och inte av en människa med vit hud?
kan lova dig att det känns exakt lika illa bli våldtagen om kuken som gör det är vit, brun eller svart.
liksom ingen skillnad.

Din sidas rädsla är inte befogad alls...det är däremot min sidas rädsla.

Jag säger att folk på min sida tenderar att vara rädd för allt våld och kriminalitet som kommer som en konsekvens av att fler och fler mörka människor blir fler i vårt land.

Medan du och folk på din sida är rädd för vita människors våld i form av förtryck och fascism, eftersom det går ihop med intersektionalitetsnarrativet om att vita är förtryckare.

Jag konstaterar att båda sidor är drivs av rädsla, men på olika sätt. Nu vill jag se vad du har att säga om det.
Citera
2022-10-09, 09:39
Medlem
Citat:
Försöker du hävda att rysk rödbetssoppa, rysk yoghurt, svart kaviar, blinier och Jazz på ryska (Jan Johansson) inte skulle vara något värdefullt?
För att nu inte tala om den ryska insatsen vid andra världskriget som räddade hela Europa.

De är bra på soppor ryssarna, det ger jag dem.

Jazz på ryska är väl svenskar som spelar amerikansk jazz och gör ryska folkmusik bra... hur tillfaller det Ryssland?

Andra världskriget... ledde till att halva Europa föll i kommunistiskt mörker under Stalins stövel.
Citera
2022-10-09, 09:41
Medlem
För att ryssarna är duktiga på att knacka bög och slå fruntimmer. "Konservativa" dygder.

Fast sanningen är att de är köpta
Citera
2022-10-09, 11:37
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
För att ryssarna är duktiga på att knacka bög och slå fruntimmer. "Konservativa" dygder.

Fast sanningen är att de är köpta

Av vem eller vilka?
Citera
2022-10-09, 11:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Jan Johansson var väl äktsvensk, som spelade musik i Sverige?

Rysk matkultur är säkert värdefull i Ryssland, men i Sverige har det aldrig slagit igenom stort och får nog sägas ha ett för oss mycket svag/inget värde.

Rysk litteratur, sång, dans har haft tämligen begränsad påverkan på vår kultur.

Minns att Sovjet inledningsvis var på nazitysk sida, och att Sovjet sannolikt varit besegrat runt 1942-43 om det inte vore för den massiva materiella hjälpen från UK och USA. Då hade andra världskriget kanske tagit slut 1947-48 istället, och Sovjet hade inte ockuperat halva Europa för nästan ett halvsekel.
Citera
2022-10-09, 11:58
Medlem
Citat:

Rysk matkultur är säkert värdefull i Ryssland, men i Sverige har det aldrig slagit igenom stort och får nog sägas ha ett för oss mycket svag/inget värde.

Minns att Sovjet inledningsvis var på nazitysk sida, och att Sovjet sannolikt varit besegrat runt 1942-43 om det inte vore för den massiva materiella hjälpen från UK och USA. Då hade andra världskriget kanske tagit slut 1947-48 istället, och Sovjet hade inte ockuperat halva Europa för nästan ett halvsekel.

Jan Johanson tog rysk folkmusik och mixade rysk melankoli med svensk dito med hjälp av jazz.
Det blev storslagen musik.
Och yeah right...rysk litteratur har ju aldrig haft någon inverkan på världens litteratur...ingen har ju brytt sig ett skit om Tolstoj, Dostojevskij , Pasternak eller Aleksijevitj...ohh no!
Inte heller har ju rysk avantgardekonst betytt ett endaste skit för världen...
eller ryska revolutionen

Seriöst, du är så hopplöst okunnig.
Citera
2022-10-09, 12:07
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Gillar du inte biff stroganoff och biff á la lindström?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in