2022-10-07, 17:35
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrummelDrummel
Är det bara jag eller är inte patchen väldigt lik Finnarnas Sons Of Odin?
SverigesBrödraElit FB
https://www.facebook.com/groups/3205283466452423
Soldiers of Odin
https://soldiersofodin.fi/
Några intresssanta observationer från Facebook-sidans skapare och antagligen ledaren av gänget;
1. Klubben beskrivs som "Ett helsvenskt ÄKTA brödraskap!", men personen med luvtröjan har en Svensk och en Iransk gaddning på ena armen. Känner vi till nån som är halv-iranier?
2. Är inte graderingarna på västen identiska med G.Ls gamla typsnitt?
3. Gaddningarna på händerna är ju rätt unika, måste ju vara nån här på FB som känner igen dem, skulle man våga gissa på att bilden är tagen i Ingelstad, ser ju rätt idylliskt och Småländskt ut?
Glädjande kvalitetsarbete!
Oom man vill bli stor på Flashback så
räcker inte ett gäng i en småstad.
Men om SverigesBrödraElit (SBE) backar upp att dom är Muslimska Brödraskapets svenska motpol och är Brödraskapets Elit i Sverige, då är dom ju stora.
Citat:
Ursprungligen postat av Jackassretard2
Kan du försöka vara mer tydlig? Förstår inte vad du menar eller syftar på tyvärr och nej jag dummar mig inte är lite trött i huvudet.
Mvh!
Startades SverigesBrödraElit av någon medan?
1. kärnan i G.L, dom som satt på rättpsyk och anstalter?
2. J.F eller P.B.?
3. vanliga medlemmar från OMC/Black White Crew eller GL när dom lades ner?
Ordet Brödra tyder på en allians med Brödraskapet? stämmer det?
Ordet Svenska Brödra(skapet) tyder på att man är Sveriges motpol till Muslimska Brödraskapet? Eller på en allians?
Senast redigerad av becko 2022-10-07 kl. 17:54.
Citera
2022-10-07, 17:53
Medlem
Jackassretard2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Glädjande kvalitetsarbete!
Oom man vill bli stor på Flashback så
räcker inte ett gäng i en småstad.
Men om SverigesBrödraElit (SBE) backar upp att dom är Muslimska Brödraskapets svenska motpol och är Brödraskapets Elit i Sverige, då är dom ju stora.

Startades SverigesBrödraElit av någon medan?
2. J.F eller P.B.?
3. vanliga medlemmar från OMC/Black White Crew eller GL när dom lades ner?
Ordet svenska tyder på att man är Sveriges motpol till Muslimska Brödraskapet? stämmer det?

Startades SvenskaBrödraElit av
Ja kärnan satt inne men Raffa var ute och mellan fängelsestraff och rättpsyk så rekryterade dom andra gjorde samma sak men dom var en del ute med

2. J.F eller P.B.?
Menar du om J.F eller P.B satt inne eller vad menar du?
3. medlemmar från OMC/Black White Crew eller GL när dom lades ner?
Vissa gick tillbaka till G.L andra gick in i andra gäng eller la av iaf syftar du på det eller?
G.L hade ingen allians med brödraskapet är det detta du syftar på?
Ordet svenska tyder på att man är Sveriges motpol till Muslimska Brödraskapet? stämmer det?
?Raffa har inget med muslimska brödraskapet att göra jag har svårt att förstå vad du menar eller vad du syftar på
[/quote]

Hoppas du fick svar på dina frågor du får gärna vara tydlig för jag förstår i princip inget av det du skriver

Mvh!
Senast redigerad av Jackassretard2 2022-10-07 kl. 18:00.
Citera
2022-10-07, 17:58
Medlem
beckos avatar
Citat:
Startades SvenskaBrödraElit av
Ja kärnan satt inne men Raffa var ute och mellan fängelsestraff och rättpsyk så rekryterade dom andra gjorde samma sak men dom var en del ute med

2. J.F eller P.B.? Menar du om J.F eller P.B satt inne eller vad menar du?
3. medlemmar från OMC/Black White Crew eller GL när dom lades ner? Vissa gick tillbaka till G.L andra gick väll in i andra gäng eller la av iaf syftar du på det eller?
Ordet Brödra tyder på en allians med Brödraskapet? stämmer det? G.L hade ingen allians med brödraskapet är det detta du syftar på?
Ordet svenska tyder på att man är Sveriges motpol till Muslimska Brödraskapet? stämmer ?Raffa har inget med muslimska brödraskapet att göra jag har svårt att förstå vad du menar eller vad du syftar på
Frågar inte om G.L. utan SverigesBrödraElit.
Startade J.F. eller P.B. SverigesBrödraElit?

Är SverigesBrödraElit i allians med Brödraskapet eller Muslimska Brödraskapet?

”Vissa gick tillbaka till G.L”
Finns G.L kvar eller gick delar av G.L. till SverigesBrödraElit?
Senast redigerad av becko 2022-10-07 kl. 18:03.
Citera
2022-10-07, 18:02
Medlem
Jackassretard2s avatar
Citat:
Startade J.F eller P.B. SverigesBrödraElit?

Vet inte

”Vissa gick tillbaka till G.L”

G.L är nerlagt sedan flera år tillbaka när Raffa blev vilkorligt frigiven så la han ner G.L och
dom gick inte över till SverigesBrödraElit
Citera
2022-10-07, 18:06
Medlem
Jackassretard2s avatar
Citat:
Frågar inte om G.L. utan SverigesBrödraElit.
Startade J.F. eller P.B. SverigesBrödraElit?

Nej inte vad jag vet

Vet inte

[b]”Vissa gick tillbaka till G.L”

Nej G.L finns inte kvar längre och delar av G.L gick inte över till SvergiesBrödraElit

Vad håller vi på med här? Förklara gärna
Citera
2022-10-07, 18:26
Medlem
beckos avatar
Citat:
Nej G.L finns inte kvar längre och delar av G.L gick inte över till SvergiesBrödraElit
Vad håller vi på med här? Förklara gärna
Förklarar gärna

Inget större intresse längre, vi är väl bara två som undrar lite?

patchen är lik finska Sons Of Odin
SverigesBrödraElit
Soldiers of Odin

personen med luvtröjan har en Svensk och en Iransk gaddning på ena armen och Raffa är halv-iranier

Graderingarna på västen påminner om G.Ls typsnitt

unika gaddningarna på händerna

bild tagen i Ingelstad? Småland?

Så folk undrar om det finns en koppling mellan gamla G.L. och SverigesBrödraElit?

Men du verkar övertygande, så jag antar nu att det du säger stämmer
Citera
2022-10-07, 18:38
Medlem
Jackassretard2s avatar
Citat:
Förklarar gärna

Inget större intresse längre, vi är väl bara två som undrar lite?

patchen är lik finska Sons Of Odin
SverigesBrödraElit
Soldiers of Odin

personen med luvtröjan har en Svensk och en Iransk gaddning på ena armen och Raffa är halv-iranier

Graderingarna på västen påminner om G.Ls typsnitt

unika gaddningarna på händerna

bild tagen i Ingelstad? Småland?

Så folk undrar om det finns en koppling mellan gamla G.L. och SverigesBrödraElit?

Men du verkar övertygande, så jag antar nu att det du säger stämmer

Det jag kan säga är att det finns inget samband mellan G.L och SvergiesbrödraElit och G.L finns inte sen flera år tillbaka sen får folk tycka tänka tro vad dom vill och bilda sig en egen uppfattning försökte hitta bilderna men kunde inte hitta något
Senast redigerad av Jackassretard2 2022-10-07 kl. 18:43.
Citera
2022-10-07, 18:48
Medlem
Citat:
Vill vara tydlig med följande:

Jag har ingen respekt för dom som varit inne och skapat "förvirringstillstånd om Raffa och G.L dom har samma värde som en liten viskande råtta i mina ögon det har hela tiden handlat om att smutskasta och minimera G.L genom olika strategier och det stör mig ganska mycket att vissa bara köper allt som skrivs utan att göra riktig research det las fram medlemlistor och man smutskastade kriminalvården utförde DDOS attacker och en rad olika saker som svar man startade mer eller mindre en stor konflikt med myndigheter och det låg fokuset på i slutet hur som helst du utelämnar vissa saker i ditt svar som jag eventuellt kan kontra men kort sagt så var det en stor hype om G.L och dom etablerade sig i Småland och höll till där jag menar varför skulle dom packa i hop och starta upp i en större stad där det skulle bli problem direkt då var det ett bra drag att vara i Småland istället där det fanns olika typer av verksamheter att satsa på sedan fanns det planer på att expandera men då gick G.L över till Outlaws MC istället och alla som var insatta i detta och allmänt vet OM att G.L blev utsatta för smutskastning och desinformation och massa snorungar som kom med olika kommentarer nu vill jag att du förstår vad jag försöker säga Raffa behövde inte och behöver inte boosta sig på flashback för att få till ett rykte han är inte den farligaste med inte den mesigaste heller han står på sig oavsett vad men nu är saken att han lagt av så varför kommer detta upp i denna tråd helt plötsligt? är tvungen att svara på kritik för Raffas skull och inte min egna jag är skyldig honom det vill även säga bra skrivet du har flera sätt att se det ur olika perspektiv vilket jag tycker är bra men då är min åsikt att du ska ha samma utgångspunkt med allt och alla och dina jämförelser är inte rättvisa men jag bemöter dig inga problem men du bestämmer på vilken nivå du vill mötas finns fler exempel jag kan ta och kan skriva i flera timmar men sätter nog punkt här och hoppas att vi kan diskutera SverigesBrödraElit istället och deras verksamhet.

Mvh "

Jag har läst tråden, i alla fall början av tråden om Raffa och gangland. Fast det var längesedan. Kommer inte riktigt ihåg.
Men minns att jag tyckte den var underhållande.

Det var ju många som skrev i tråden. Jag förstår att många hade ju inte träffat Raffa. Dom flesta hade nog inte gjort det.
Så dom kände ju inte honom. Det som skrevs kanske inte var helt sant heller? Men det var kul att läsa. Bor långt ifrån Småland och hade noll intresse av att göra research på vad som var sant eller inte. Var inte viktigt för mig. Säkert inte för andra heller.

Det var många som gjorde sig lustiga över honom. Vilket dom vissa gånger gjorde med full rätt. Hade HA åkt på en indrivning och fått stryk så hade ingen kommit till deras försvar och sagt att ingen visste att offret haft en hammare. Hade någon gjort det så hade det blivit larvigt.

Så lite får han faktiskt skylla sig själv enligt mig.

Ja, du varför startar man ett gäng/en klubb? Varför skaffar man tröjor med tryck?
Reklam? För att folk ska se vilken tillhörighet man tillhör? Har man en tröja med nån bokklubb på så kanske man kan träffa kompisar som gillar böcker?

Men jag tror att GL gjorde det för att få respekt. Precis som Hells Angels. Kan säkert komma andra förklaringar? Men med min egen erfarenhet så låter det ofta, ta det lugnt nu, han är HA. Jo, jag ser det. Står på hela västen. På tröjan. På skärpet.
Helt säker på att dom vill att man ska tänka så. Därför har dom det synligt.

Och ska man vara ett kriminellt gäng så måste det ge pengar. Vilket jag tror att det är allas syfte? Plus respekten man får.

Jag kan ju bara utgå från mig själv. Ingen aning om vem Raffa är. Bara det som jag läst om honom på Flashback. Vilket naturligtvis inte behöver vara sant. Men jag kan se en film som är påhittad, jag kan läsa en bok som är påhittad, jag kan läsa på Flashback även om det som står inte är sant. Jag behöver ingen fakta just då.

Om jag skulle ha något att göra med Raffa skulle jag vilja ha fakta. Men det har jag inte och kommer med största sannolikhet aldrig ha.

Jag tror inte att Raffa är någon mes. Säkert träffat 100 raffor. Hade nog kunnat passa in inom vilken kriminell gruppering som helst.

Men oavsett vad du skriver så tycker jag inte att han är en lyckad snubbe i den kriminella miljön. Som du skrev. GL nedlagt. Outlaws nedlagt. Kan omöjligtvis gått speciellt bra på något plan. Men han kanske kan göra en revansch? Komma tillbaka och bli herre på toppen?

Men jag släpper detta och återgår till elitgänget. Men de verkar också ha lagt ner? Eller att dom inte syns i deras tröjor? Kanske har torskat?

Tror noll på dom. Påhittat gäng med två medlemmar. Kommer försvinna. Hoppas att dom slipper bli legender på Flashback på ett dåligt sätt som stackars Raffa blev.

Men önskar både dom och Raffa ett fortsatt bra liv.
Citera
2022-10-07, 20:50
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
[b]

Inleder på följande vis: Ska tänka efter här vad du försöker göra här skulle inte kalla det ett strategiskt upplägg vet inte om jag behöver tänka ens men gör det för säkerhets skull för C12 bland annat och Jag har lovat Raffa upprättelse och att sanningen ska fram

Vad garvar du åt? Folk hamnar på sjukhus blir slagna rånade får yxor genom dörrar och fönster
även bombatrapper sattes ut i Oskarshamn för att markera, doping försäljning och alkohol även lite droger i mellan åt men inte i större skalor folk dog ju nästan och det var knivhuggningar och allt möjligt G.L hade GROBO efter dom hela tiden och då kunde dom inte riktigt sköta saker snyggt

Sen att 2 Albaner och 2 Serber slår Raffa med hammare 3-4 gånger i huvudet och slår honom med kofot och metallrör på händerna och benen där Raffa var nära på att mista livet för 3 gången Tycker du det är roligt?

LÄS allt C12H16N2-69 har skrivit då kan vi ha en mer avancerad diskussion

Din ärthjärna du förstår inte att det är desinformation/smutskastning/ryktes spridning som har orsakat dina så kallade utveckling störda garv? Hur låter det kan du spela in det och lägga upp det ska köra tester på det med min åsna.

Jag kan tänka mig att nivån blev låg när nästan allas Raffas EX hade kommit överens med varandra att ställa till det för Raffa och det gjorde dom. Sura EX är jobbigt att ha att göra med och då kom alla bloggar upp om Raffa med just desinformation,smutskastning,ryktesspridning med dom kom samtidigt i princip från både killar och tjejer från rivaliserande gäng och mycket beef sedan tidigare tjejerna sysslade inte med

Först tänkte Raffa jag startar en seriös hemsida och tar in några killar som är duktiga på IT och vi kopplar in C12 , expressen , flashback och så säger vi vad vi har att säga om allt och hur saker och ting låg till på riktigt och helt enkelt ge våran syn på saken men vem vet det kanske kommer det är inte svårt att regga sig och starta en blogg men det lär komma det beror på olika saker och om Raffa vill.¨

Har du som enskild individ ur ett helhets perspektiv så läs kommer några medlemmar jag kan gå i god för och det gäller G.L för det mesta fick gräva lite djupare:SÖK C12H16N2-69 UZI69 DDOSPAYBACK
C12H16N22

Skrattar du åt mig? Tycker du jag är rolig på något sätt eller? Jag är inte Raffa men tänk om? Jag kanske är koimpis till Raffa eller har någon relation till honom eller Raffa wannabe förklara exakt vad du skrattar åt

Vill ni ha kunskap och verkligen veta så sök jag har inget emot om vi startade en tråd om Raffa så löser vi detta en gång för alla varje sten ska vändas

Bemöter er med nöje och lägger fram fakta med referenser som jag kan bevisa så vill ni köra då gör vi det

"Har du som enskild individ ur ett helhetsperspektiv" 🤣😂🤣

Vilka kan du gå i god för i detta gäng? Utveckla gärna vilka!
Citera
2022-10-07, 20:54
Medlem
Jackassretard2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Jag har läst tråden, i alla fall början av tråden om Raffa och gangland. Fast det var längesedan. Kommer inte riktigt ihåg.
Men minns att jag tyckte den var underhållande.

På vilket sätt var det underhållande och vad menar du med att du inte riktigt kommer i håg och varför inte det då? Kommer du i håg vad som skrevs i början av tråden något speciellt? Är helt enkelt nyfiken för jag har följt tråden från start till slut och tycker man borde minnas men man gör tydligen inte det

Det var ju många som skrev i tråden. Jag förstår att många hade ju inte träffat Raffa. Dom flesta hade nog inte gjort det.
Så dom kände ju inte honom. Det som skrevs kanske inte var helt sant heller? Men det var kul att läsa. Bor långt ifrån Småland och hade noll intresse av att göra research på vad som var sant eller inte. Var inte viktigt för mig. Säkert inte för andra heller.

Det som skrevs i tråden till viss mån var sant mestadels problemet är att det var taget ur perspektiv och man hade ändrat på fakta till andras fördel och det var ett strategiskt upplägg att smutskasta honom och sprida en massa rykten det var kul att läsa? på vilket sätt då du får gärna utveckla vill även påpeka att det var massa arga EX-flickvänner som var inne som skrev det var mycket steroider alkohol benzo på den tiden så det blev lite rörigt men kort sagt var det även individer som hade blivit utsatta för olika typer av brott som var inne och skrev

Det var många som gjorde sig lustiga över honom. Vilket dom vissa gånger gjorde med full rätt. Hade HA åkt på en indrivning och fått stryk så hade ingen kommit till deras försvar och sagt att ingen visste att offret haft en hammare. Hade någon gjort det så hade det blivit larvigt.

Okej så du tillhör den gruppen "Raffa har aldrig vunnit en fight han har alltid åkt på stryk och bott i Vimmerby hela livet" Det stämmer helt enkelt inte och man är en idiot om man tror på det men visst alla har sin uppfattning Raffas belastnings register säger något helt annat även hans rykte varför tar du just HA som exempel? Det är väl ingen bra jämförelse eller? Raffa har varit bosatt i olika städer och gjort både det ena och det andra ja inte konstigt att Raffa åkte på stryk brutet ben inga vapen och han mötte 4st som var beväpnade med olika typer av tillhygge däribland hammare men visst man kan inte vinna alla fighter med oddsen och omständigheterna som var emot Raffa men det är dom oftast men Raffa går in oavsett hur det slutar och det är bevisat ser du detta ur ett helhets perspektiv eller tar du bara några enstaka tillfällen och förvränger det och lägger upp det precis som det skulle fungera eller?

Så lite får han faktiskt skylla sig själv enligt mig.

Ja det får han men det fick/får motsatt sida med

Ja, du varför startar man ett gäng/en klubb? Varför skaffar man tröjor med tryck?
Reklam? För att folk ska se vilken tillhörighet man tillhör? Har man en tröja med nån bokklubb på så kanske man kan träffa kompisar som gillar böcker?

Förstår du själv vad du skrev har du ens läst igenom ovanstående? Varför man startar gäng/klubb vad tror du själv? Raffa gjorde det så han kunde få bokkompisar och knulla brudar
Tänker inte avancera för jag tycker det du skrev var helt idiotiskt tyvärr

Men jag tror att GL gjorde det för att få respekt. Precis som Hells Angels. Kan säkert komma andra förklaringar? Men med min egen erfarenhet så låter det ofta, ta det lugnt nu, han är HA. Jo, jag ser det. Står på hela västen. På tröjan. På skärpet.
Helt säker på att dom vill att man ska tänka så. Därför har dom det synligt.

Hänvisar till ovanstående svaret

Och ska man vara ett kriminellt gäng så måste det ge pengar. Vilket jag tror att det är allas syfte? Plus respekten man får.

..... Ovanstående lägg ner nu jag vill vara seriös men då får du anstränga dig

Jag kan ju bara utgå från mig själv. Ingen aning om vem Raffa är. Bara det som jag läst om honom på Flashback. Vilket naturligtvis inte behöver vara sant. Men jag kan se en film som är påhittad, jag kan läsa en bok som är påhittad, jag kan läsa på Flashback även om det som står inte är sant. Jag behöver ingen fakta just då.

Är du kriminalvårds anställd eller tidigare? du råkade väll inte tillhöra något entourage? Jag tycker det luktar snut eller plit kan inte riktigt se skillnaden ni är alla as i mina ögon

Om jag skulle ha något att göra med Raffa skulle jag vilja ha fakta. Men det har jag inte och kommer med största sannolikhet aldrig ha.

Nej det kommer du inte kort och koncist

Jag tror inte att Raffa är någon mes. Säkert träffat 100 raffor. Hade nog kunnat passa in inom vilken kriminell gruppering som helst.

Men jag ser ju vad du gör här och hur du lägger upp det och hur du vill att det ska se ut jag tycker det är uppenbart gäsp snart tar jag i med hårdhandskarna men vi är inte riktigt där ännu men det kommer bara du fortsätter

Men oavsett vad du skriver så tycker jag inte att han är en lyckad snubbe i den kriminella miljön. Som du skrev. GL nedlagt. Outlaws nedlagt. Kan omöjligtvis gått speciellt bra på något plan. Men han kanske kan göra en revansch? Komma tillbaka och bli herre på toppen?

På vilket sätt är han inte en lyckad "snubbe" i den kriminella miljön? han började med utpressningar rån och massa annat vid 15 års åldern haft LVU,LSU,Fängelse,Rättpsyk lång belastnings register har historik med flera andra gäng i ryggraden bott i olika städer bråkat med dom flesta tjänat pengar och varit med om det mesta men inte allt varför skulle Raffa göra revansch? han håller sig på sin kant och sköter sitt och lever hederligt och drogfritt herre på toppen? Det räcker nu

Men jag släpper detta och återgår till elitgänget. Men de verkar också ha lagt ner? Eller att dom inte syns i deras tröjor? Kanske har torskat?

Starta en tråd om Raffa istället så tar vi det där har lust att rock the boat

Tror noll på dom. Påhittat gäng med två medlemmar. Kommer försvinna. Hoppas att dom slipper bli legender på Flashback på ett dåligt sätt som stackars Raffa blev.

Stackars Raffa? Ja det är synd om honom verkligen nu ska vi alla sympatisera och tycka synd om Raffa stackars lille utvecklingsstörda Rafael

Men önskar både dom och Raffa ett fortsatt bra liv.

Detsamma jag gillar dig och är verkligen reko och korrekt du har en speciell stil och jag tycker du gör ett bra jobb och jag uppskattar verkligen det har någon berättat för dig hur smart du är och hur avancerat du tänker? människor runt omkring dig måste vara riktigt stolta bra jobbat klappa dig på huvudet och ge dig själv en kram jag tycker verkligen om dig!

skit i att göra research då bara yra om det ena och det andra och lägg in lite psykologi A och några avancerade meningar så blir det säkert väldigt bra hur snabbt slängde du i hop det du skrev? nyfiken

Mvh!
Senast redigerad av Jackassretard2 2022-10-07 kl. 20:58.
Citera
2022-10-07, 20:54
Medlem
Citat:
Det jag kan säga är att det finns inget samband mellan G.L och SvergiesbrödraElit och G.L finns inte sen flera år tillbaka sen får folk tycka tänka tro vad dom vill och bilda sig en egen uppfattning försökte hitta bilderna men kunde inte hitta något

Vet vi namnet på killen som är i Bad standing/No contact (bilden från SBEs Facebook-grupp)?
Du nämnde även att SBE setts i Sörmland, vart i Sörmland och har de ett "chapter" där ocksa?
Citera
2022-10-07, 21:01
Medlem
Jackassretard2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrummelDrummel
Vet vi namnet på killen som är i Bad standing/No contact (bilden från SBEs Facebook-grupp)?
Du nämnde även att SBE setts i Sörmland, vart i Sörmland och har de ett "chapter" där ocksa?

Jag har inte nämnt att SBE vart i Sörmland och jag har inte skrivit att det finns ett chapter

Vad snackar du om vadå bad standing no contact

Vad i hela jävla helvete yrar du om?

Vad tycker du om min avatar visst är den häftig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in