2022-10-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det vedkommende som er omtalt her?
Ikke sikkert. VE hadde møte og forklarte seg forskjellig om tidspunkt for tur til kvitfjell. TEH er sentral denne dagen. Begge gir th alibier som vanskeliggjør å fastslå drapstidspunktet.
Citera
2022-10-07, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Du får vente å se, som alle oss andre, så kan du jo på sedvanlig vis bortforklare virkeligheten for å tilpasse informasjonen i din egen abnorme virkelighet😳

Jeg venter fortsatt i spenning på pressekonferansen som du annonserte i april, der siste brikke i puslespillet skulle bli presentert.

Citat:
Når politiet utlyser ny pressekonferanse i denne saken neste gang, så er siste brikke i puslespillet på plass, og det dreier seg om hvor Kryptovaluta verdt 10mill. har havnet.
Citera
2022-10-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Ikke sikkert. VE hadde møte og forklarte seg forskjellig om tidspunkt for tur til kvitfjell. TEH er sentral denne dagen. Begge gir th alibier som vanskeliggjør å fastslå drapstidspunktet.
Jeg forstår.
TH ble pågrepet den 28.04. 2020.
Nettavisen skrev den 30.04.2020: "Mann i Tom Hagens nære krets etterforskes som mulig medvirker".
RU ble pågrepet den 07.05.2020.

Senere fikk vi vite at politiet hadde vurdert å pågripe enda en person på den tiden da TH ble pågrepet. Det kan kanskje ha vært den personen i THs nære krets politiet vurderte å pågripe?

Hva kan ha vært grunnen til at RU endret forklaring?

Bilrispingen ("Vær stille") den 30.(?) mai 2020. Hvem kan ha vært GM bak bilrispingen?

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tilbake til VGs artikkel i går, 09. juni 2020.

Biler beslaglagt i Lørenskog-saken: «Vær stille» risset i lakken

Bilene til THs forretningspartner, som er blitt beslaglagt, sannsynligvis skjedde dette 30. mai.
"VG har sett video av at de to aktuelle bilene blir kjørt bort av to bergingsbiler fra Viking. På den ene bilen står det «Vær stille» risset i lakken. VG får opplyst at også den andre bilen skal ha blitt utsatt for hærverk."
Hvem er det som har kontaktet VG om bilene? Hvem eier videoopptaket? Er videoopptaket blitt forsøkt solgt til VG?

Ingen andre medier har skrevet om bilene heller.

Det var en annen her som stilte de samme spørsmålene, husker ikke hvem, men løfter spm frem en gang til.

Er det noen i lokalmiljøet som vet hvem forretningspartneren er?
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-07 kl. 10:44.
Citera
2022-10-07, 10:24
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Men her tror jeg alibi har en knute på tråden
Citera
2022-10-07, 11:20
Medlem
Citat:
Tydeligvis viktig at tlf ikke kunne spores. Tlf bytte var et skalkeskjul.

Ja, THs begrunnelse for bytte var at han ble "syk av å bruke smarttelefon". Særdeles lite troverdig.

Og da blir spørsmålet i så fall hvilke bevegelser han ønsket å holde skjult
Citera
2022-10-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår.
TH ble pågrepet den 28.04. 2020.
Nettavisen skrev den 30.04.2020: "Mann i Tom Hagens nære krets etterforskes som mulig medvirker".
RU ble pågrepet den 07.05.2020.

Senere fikk vi vite at politiet hadde vurdert å pågripe enda en person på den tiden da TH ble pågrepet. Det kan kanskje ha vært den personen i THs nære krets politiet vurderte å pågripe?

Hva kan ha vært grunnen til at RU endret forklaring?

Bilrispingen ("Vær stille") den 30.(?) mai 2020. Hvem kan ha vært GM bak bilrispingen?

TH ser ut til å ha et anstrengt forhold til forretningspartner MN
Citera
2022-10-07, 11:45
Medlem
Citat:
Jeg lar meg ikke provosere av TT og deres til tider absurde teorier og påstander, det gir meg faktisk positiv energi til fortsatt å delta på forumet. Jeg er trygg på min egen viten og troverdighet, og ja, det er selvsagt politiet som kommer til å løse saken. Jeg tror allikevel at små drypp utenifra kan være vel så viktig for å utfylle det totale bildet. Det er derfor interessant og lærerikt å delta på dette forumet, og selv vil jeg være aktiv i denne saken, både på og utenfor dette forumet, til TH er plassert der han hører hjemme, nemlig bak lås og slå🧐

Ser det på samme måte. Og er enig i at forumet er både lærerikt og interessant etter å ha lest tråden nå fra «perm til perm». Mange bidrag som bidrar med sitt til det på ulike vis.
Citera
2022-10-07, 11:51
Medlem
For meg er det nærliggende å tro at GHH kan ha vært interessant for politiet. Basert da på da at han har lagt igjen DNA i boligen. Men nå er ikke vi tildelt alt av informasjon i saken, så det kan være at politiet har funnet andre personer i THs nære krets interessante selvfølgelig.
Citera
2022-10-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
For meg er det nærliggende å tro at GHH kan ha vært interessant for politiet. Basert da på da at han har lagt igjen DNA i boligen. Men nå er ikke vi tildelt alt av informasjon i saken, så det kan være at politiet har funnet andre personer i THs nære krets interessante selvfølgelig.

Ja, TEH eller VH. Og GHH.
Citera
2022-10-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Lurer på hvem det kan være?

Politiet jakter på flere medhjelpere og vurderte flere pågripelser da Tom Hagen ble pågrepet og siktet

Politiet vurderte å pågripe minst to personer til samme dag som Tom Hagen ble pågrepet. Det får Aftenposten opplyst av kilder tett på etterforskningen.

https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/politiet-jakter-paa-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da-tom-hagen-ble-paagrepet-og-s iktet
Citera
2022-10-07, 13:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, TEH eller VH. Og GHH.

Du mener kanskje VE? VH er jo lillebroren til TH. Han ble riktignok anmeldt for trusler.

Men altså, disse du nevner er jo alle vevd inn i historien på godt eller vondt, og politiet
bør ha rimelig grei oversikt over disse personene, deres gjøremål på forsvinningsdagen etc.
Hvis det var noe å hente, ville det være en smal sak å sikte dem, om så bare for å gå dypere
i materien og evt. få dem sjekket ut av saken.

Det at de ikke tok ut ekstra siktelser i 2020, får etter mitt syn siktelsen av PSS til å fremstå
enda mer spesiell. Som jeg tidligere skrev, så har etterforskningen nå pågått så lenge at
det begynner å bli i seneste laget å ta ut rent "taktiske" siktelser. Jeg mener at enten har
de noe vesentlig på ham, eller så har de ingenting.

Synes ellers det er litt interessant at flere brukere her tydeligvis har fått brukeren Troverdig
i vrangstrupen. Det er jo ingen som tvinges til å lese andres innlegg.
Citera
2022-10-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Men her tror jeg alibi har en knute på tråden
Jeg har egentlig bilbytteteorien som et sannsynlig opplegg. Kamera uten skarpe bilder på ft for å identifisere bilen, ingen kamera i sv. Th la igjen mobil med kodeinnriss til bruk for andre og ingen sporing. Husker ikke egen reisevei, men nedskrev alt annet. Ve og pas må da være involvert i alibijukset. Vær stille risset inn på bil. Kryptorigget er kjøpt og th skrev brevet som han hadde med i lomma til politiet. La det i konvolutt uten hansken for å avsette dna. Badevannet kan ha rent fra etter drapet og teh fikk ryddejobben, men selvsagt usikker på dette. Th løy om letingen i huset. Kan ha gått inn med sprox for å ringe og ikke ødelegge åstedet. Teh vet nok hva som er skjedd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in