Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-29, 17:09
  #95209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men politiet mener AEH forsvant en gang mellom kl 09.14 og 10.07. De har rekonstruert hennes telefonbevegelser med "raske skritt", "telefonen ned trappen" og telefonen hennes ble lagt på TH's side av bordet kl 10.07.
Hvorfor så sur og hva mener du er feil med spørsmålet?


Les siste linje i svaret mitt en gang til.
Citera
2022-09-29, 17:10
  #95210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De kan ikke bare overse den biten, hvis jeg tolker deg dithen at du mener de kan fremme en
tiltale uten å ta med kryptovilledningen. At de har vært på ny befaring i huset er selvsagt et
godt tegn, men jeg er av den oppfatning av at de må kunne bevise utover enhver rimelig tvil
at kryptosporet er en villedning. Med mindre de finner AE, eller får en tilståelse.


Nailer de TH til drapet på henne og enkeltelementer i denne saken så går vel resten litt av seg selv?
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-29 kl. 17:15. Anledning: Tillegger
Citera
2022-09-29, 17:16
  #95211
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nailer de TH til drapet på henne går vel resten litt av seg selv?

Ikke uten videre, tror jeg. Hvis de står uten lik, vil kanskje åstedsbevisene fremdeles
kunne trekkes i tvil av et kompetent forsvar. De må nok vite helt sikkert hvem som står
bak kryptorigget, og hensikten med det, for å overbevise retten.
Citera
2022-09-29, 17:24
  #95212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke uten videre, tror jeg. Hvis de står uten lik, vil kanskje åstedsbevisene fremdeles
kunne trekkes i tvil av et kompetent forsvar. De må nok vite helt sikkert hvem som står
bak kryptorigget, og hensikten med det, for å overbevise retten.


Selv tenker jeg det holder med å knytte TH til trusselbrevet for eksempel. Da har man hovedpersonen, kveler’n og forfatter’n. Og resten går kanskje av seg selv? Eller vil han ta støyten alene?
Citera
2022-09-29, 17:25
  #95213
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Les siste linje i svaret mitt en gang til.
Spørsmålet gikk på hva du tror skjedde i S4 før kl 10.07 hvis du tror hun var i livet da, men ikke i livet kl 10.38. Løp og falt hun på egenhånd og lot være å ta telefonen for så å legge telefonen på bordet kl 10.07? Var ment som et godt oppfølgings-spørsmål til teorien din fordi det var en del jeg ikke forsto, men det er hemmelig - ok👍
Citera
2022-09-29, 17:35
  #95214
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Selv tenker jeg det holder med å knytte TH til trusselbrevet for eksempel. Da har man hovedpersonen, kveler’n og forfatter’n. Og resten går kanskje av seg selv? Eller vil han ta støyten alene?

Klart, hvis de kan bevise at han har forfattet og printet det ut, er løpet kjørt.
Men som media meldte i vår - politiet vet alt om trusselbrevet, unntatt hvem
som står bak det. Hva skal til for at de finner ut det? Jeg tror ikke han har
slurvet med denne biten.
Citera
2022-09-29, 17:37
  #95215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
I media og i bevismaterialet.
Jeg finner det ikke. Har du eller noen andre link til avisartikkel om den sms-en fra THs mobil?
Citera
2022-09-29, 17:41
  #95216
Medlem
TH kan jo lure litt på hva mer det er RU etterhvert har fortalt i avhørene.
Monero og anonymiseringen det gir, er neppe det eneste som er fortalt.
Citera
2022-09-29, 17:51
  #95217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nei jeg tenker på sms’en sendt fra THs mobil til noen som var blant bevismateriale og ble betegnet av politiet som mystisk.

Kan det være denne SMS-en som er hemmelig?

Nekter å svare om mystisk SMS

SMS-en var blant bevisene politiet la fram for retten da de ville fengsle den drapssiktede milliardæren Tom Hagen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/nek...k-sms/72418904
Citera
2022-09-29, 17:51
  #95218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Klart, hvis de kan bevise at han har forfattet og printet det ut, er løpet kjørt.
Men som media meldte i vår - politiet vet alt om trusselbrevet, unntatt hvem
som står bak det. Hva skal til for at de finner ut det? Jeg tror ikke han har
slurvet med denne biten.


Noen tanker rundt hvorfor de meldte dette?
Var det for å gi noe tilbake til media som forer dem med klikk? Var det for å fortelle publikum at vi har kommet langt og det forsvarer tidsbruken i saken? Se hva vi har funnet ut av da? Håpet de på tips fra noen som kunne hjelpe dem med å finne ut hvem som står bak?

Om ikke annet forteller dette kanskje noe om at de har fokus på denne delen av rigget, da i og med at de går til media med det. Og at de tror det er muligheter for å finne ut av hvem som forfattet og printet brevet.

Klarer de det, ja da er løpet kjørt som du sier.
Citera
2022-09-29, 17:52
  #95219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg finner det ikke. Har du eller noen andre link til avisartikkel om den sms-en fra THs mobil?

Braskamin58 har kommet deg til unnsetning.
Citera
2022-09-29, 17:54
  #95220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH kan jo lure litt på hva mer det er RU etterhvert har fortalt i avhørene.
Monero og anonymiseringen det gir, er neppe det eneste som er fortalt.

Hvorfor løy RU om dette helt til han selv ble siktet i saken? Eller løy han kanskje etter han ble siktet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback