2022-10-06, 21:14
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Det är intressant för någon som mig (som har både fru och barn) att när man kritiserar kvinnor och/eller invandringen så insinueras det ofta att man inte är omtyckt av kvinnor utan en avart som inte får knulla. Ett tecken i tiden.
Jo men utrycker man sig som du blir ju den slutsatsen ganska självklar eller hur. Har man en gång levt med en kvinna så har man tvättat av sån skit som du står för.
Citera
2022-10-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Att inte andra feminister tar avstånd från dessa manshatande feminazis gör att jag tar avstånd från all feminism på 2020-talet. Samtidigt som jag nog tillhör de som vill ha mest rättvisa mellan könen så avskyr jag nutidens feminism.

Vad år det du syftar på, specifikt?
Citera
2022-10-06, 22:09
Medlem
Som nån sa tidigare i tråden så består militären av 22% kvinnor och totalförsvaret gäller alla invånare mellan 16-70 så vi försvarar oss alla tillsammans.

Rysstroll försöker sprida draksådd och efterblivna socialkonservativa nappar på betet utan minsta kritik.

Skäms ni inte över att vara Putins knähundar?
Citera
2022-10-06, 22:18
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerDiscipline
Jag håller med. Men vad du räknar upp är bara symboliska ideal. Vad vi skulle försvara, om vi drog ut i krig, är bara elitens fortsatta makt över folket. Vi skulle försvara Anderssons och Kristerssons positioner på internationella möten, vi skulle försvara den respekt de tror sig få av den globala finanseliten, vi skulle försvara möjligheten för dem att fortsätta sälja ut landet, vi skulle försvara deras framtida näringslivskarriärer, kort sagt skulle vi försvara korruption, överstatlighet och det svenska folkets moraliska och fysiska undergång.

Det är sant. Jag vill inte vare sig ge eller spilla en droppe blod för den saken och jag vet att fler och fler svenskar är av den uppfattningen så jag undrar egentligen hur det skulle gå för Sverige i ett krig om vi var tvungna att försvara oss? Kanske den svenska djupa staten insett att det skulle bli kaoz och att man därför är så ivriga att få med oss i NATO?
Citera
2022-10-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Att inte andra feminister tar avstånd från dessa manshatande feminazis gör att jag tar avstånd från all feminism på 2020-talet. Samtidigt som jag nog tillhör de som vill ha mest rättvisa mellan könen så avskyr jag nutidens feminism.
Jag vet inte vilken feminism du pratar. Du kan utveckla.

Men vad folk inte vill förstå är att jag själv t.ex kämpat hårt i ett decennium för att normalisera avstånd inför invandrarmän och allmän syn på behovet av minskning rörande invandring hit. Jag anser mig absolut inte vara rasist utan att män inte ska ta hit de egna ländernas "seder" jag ser ständigt nu (bor bland invandrare) att det nu gäller kvinnor också och särskilt de med svarta slöjor. Det går att avläsa beteenden som "inte här före 2015" människor. Verkar vara fler som vill ha hit andra länders beteenden på många håll såsom att tro att man är bättre med slöja och står över vett och etikett. Eftersom jag aldrig har haft problem med muslimer utan tvärtom kommit väl överens med dem och inte känner igen dessa nya beteenden, förstår jag att det är folk som saknar anknytning till landet och sannolikt medborgarskap.

Men jag har ett nästa mål och det är att kräva att svenska män ställs till svars för det mentala fördärvet ni ådragit er. Jag är rätt säker på framgång i det området också.

Jag hatar inte invandrare. Jag hatar inte män. Jag har krav. Och jag har aldrig förlorat de mål jag haft i något som väckt enorm viljestyrka. Sedan så är inte alla slagfält värda att dö i men jag garanterar att jag inte kommer låtsas att jag är stolt över er heller.

Funderar ni någonsin på det? Är den svenska mannen en stolthet för den svenska kvinnan?

Jag vill ha rättvisa mellan alla, mön som kvinnor, olika grupper. Jämlika villkor och förutsättningar men även krav på uppträdanden. Det är inte en som är skyldig alla andra något de själva inte levererar. Det är alla som ska följa riktlinjerna.
Senast redigerad av SkrivSuddan 2022-10-06 kl. 22:23.
Citera
2022-10-06, 22:24
Medlem
Citat:
Det är sant. Jag vill inte vare sig ge eller spilla en droppe blod för den saken och jag vet att fler och fler svenskar är av den uppfattningen så jag undrar egentligen hur det skulle gå för Sverige i ett krig om vi var tvungna att försvara oss? Kanske den svenska djupa staten insett att det skulle bli kaoz och att man därför är så ivriga att få med oss i NATO?

Bortsett från socialkonservativa qvisslingar här på flashback så hade resten av befolkningen vågat försvara landet och gett ryssen en motsvarande strid som de möter i Ukraina just nu.

Sluta springa främmande makters ärenden.
Citera
2022-10-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Som nån sa tidigare i tråden så består militären av 22% kvinnor och totalförsvaret gäller alla invånare mellan 16-70 så vi försvarar oss alla tillsammans.

Rysstroll försöker sprida draksådd och efterblivna socialkonservativa nappar på betet utan minsta kritik.

Jag tillhör nog de mest ryzzhatande på flashback, kolla gärna min historik, men jag undrar ändå vad du menar? Putin = Stalin, Ryzzland = Zovjet. Flashback kryllar av äckliga ryzztroll, som naturligtvis alla också hatar vaccinet.

Men varför är det inte OK att innerligt hata feminazis? Är man då ett rysstroll i dina ögon??
Citera
2022-10-06, 22:28
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:

Och varför flydde då ukrainska kvinnor från Ukraina medans det blev förbjudet för män att fly? Det är ju inte demokratiskt eller feministiskt. Var de ukrainska kvinnorna Putins knähundar också?

För en man kan krig vara något lockande men jag har svårt att se hur Victoria, 27, nyutexaminerade jurist, Julia, 36, florist, Elisabet, 52, rektor på lågstadieskola, Eva-Lena, 48, socionom skulle ta till vapen, ligga i fält och skita och pissa utomhus samtidigt som det förväntas att de ska skjuta fienden och eventuellt, i värsta fall, bli dödade och eventuellt våldtagna på kuppen.

Framtiden blir onekligen intressant i landet Sverige som bara för några årtionden sedan var väldigt lugnt, produktivt och andra länder kunde inte förstå hur hur vi i Norden kunde ha det så bra - inga inbördeskrig, inga klankrig mellan släkterna Gustavsson och Nilsson, inga ghetton och folk fick sjukvård och de absolut flesta hade både mat och husrum.

Kan man förvänta sig att svenska män ska försvara den som pissar en i ansiktet år efter år? Lite som att man förväntar sig att en hund som man gått och sparkat och varit elak emot inte kommer bita tillbaka en dag. Nej, försvara ni det jävla skitlandet Sverige idag har blivit bäst ni vill.
Citera
2022-10-06, 22:28
Medlem
Citat:
Bortsett från socialkonservativa qvisslingar här på flashback så hade resten av befolkningen vågat försvara landet och gett ryssen en motsvarande strid som de möter i Ukraina just nu.

Återigen, jag håller med dig helt och hållet. Jag hade kämpat till döden, mot ryssen. Förklara ändå varför man inte får avsky feminazister?
Citera
2022-10-06, 22:29
Medlem
Citat:
Och varför flydde då ukrainska kvinnor från Ukraina medans det blev förbjudet för män att fly? Det är ju inte demokratiskt eller feministiskt. Var de ukrainska kvinnorna Putins knähundar också?

För en man kan krig vara något lockande men jag har svårt att se hur Victoria, 27, nyutexaminerade jurist, Julia, 36, florist, Elisabet, 52, rektor på lågstadieskola, Eva-Lena, 48, socionom skulle ta till vapen, ligga i fält och skita och pissa utomhus samtidigt som det förväntas att de ska skjuta fienden och eventuellt, i värsta fall, bli dödade och eventuellt våldtagna på kuppen.

Framtiden blir onekligen intressant i landet Sverige som bara för några årtionden sedan var väldigt lugnt, produktivt och andra länder kunde inte förstå hur hur vi i Norden kunde ha det så bra - inga inbördeskrig, inga klankrig mellan släkterna Gustavsson och Nilsson, inga ghetton och folk fick sjukvård och de absolut flesta hade både mat och husrum.

Kan man förvänta sig att svenska män ska försvara den som pissar en i ansiktet år efter år? Lite som att man förväntar sig att en hund som man gått och sparkat och varit elak emot inte kommer bita tillbaka en dag. Nej, försvara ni det jävla skitlandet Sverige idag har blivit bäst ni vill.
En snabb sammanfattning: Apa!!
Citera
2022-10-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Jag vet inte vilken feminism du pratar. Du kan utveckla.

Men vad folk inte vill förstå är att jag själv t.ex kämpat hårt i ett decennium för att normalisera avstånd inför invandrarmän och allmän syn på behovet av minskning rörande invandring hit. Jag anser mig absolut inte vara rasist utan att män inte ska ta hit de egna ländernas "seder" jag ser ständigt nu (bor bland invandrare) att det nu gäller kvinnor också och särskilt de med svarta slöjor. Det går att avläsa beteenden som "inte här före 2015" människor. Verkar vara fler som vill ha hit andra länders beteenden på många håll såsom att tro att man är bättre med slöja och står över vett och etikett. Eftersom jag aldrig har haft problem med muslimer utan tvärtom kommit väl överens med dem och inte känner igen dessa nya beteenden, förstår jag att det är folk som saknar anknytning till landet och sannolikt medborgarskap.

Men jag har ett nästa mål och det är att kräva att svenska män ställs till svars för det mentala fördärvet ni ådragit er. Jag är rätt säker på framgång i det området också.

Jag hatar inte invandrare. Jag hatar inte män. Jag har krav. Och jag har aldrig förlorat de mål jag haft i något som väckt enorm viljestyrka. Sedan så är inte alla slagfält värda att dö i men jag garanterar att jag inte kommer låtsas att jag är stolt över er heller.

Funderar ni någonsin på det? Är den svenska mannen en stolthet för den svenska kvinnan?

Jag vill ha rättvisa mellan alla, mön som kvinnor, olika grupper. Jämlika villkor och förutsättningar men även krav på uppträdanden. Det är inte en som är skyldig alla andra något de själva inte levererar. Det är alla som ska följa riktlinjerna.
Vill du ha ett längre svar får jag återkomma. Ett kort svar är att hänvisa till alla offentligt kommunicerande feminister som de tidigare nämnda Kakan och Jonna, som verkligen hatar män i djupet av sina hjärtan.
Citera
2022-10-06, 22:33
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:

Du inser det nog inte men du springer USAs ärenden. Jag är ingen fan av Putin och vad han gör i Ukraina är inte upp till mig att orda om.

Men som du sett så är USA ivriga att få med oss i NATO och enda anledningen är för att USA ska kunna använda vårt territorium som bas om det blir krig mot Ryssland eller iaf ha oss som eventuellt avskräckande exempel. Som du kanske känner till så är USA världspolisen. Bara för någon dag sedan sköt de raketer tillsammans med Sydkorea för att avskräcka Nordkorea.

För några år sedan, under Obamas styre, så spionerade USA på SAAB från Danmark, men den historien verkar vara glömd nu.

Det kan vara svårt att förstå att USA har idéer och motiv som kanske inte alls ligger i linje med vad som hade varit bra för oss svenskar.

Försvara du att Sverige blir en lydstat åt USA. Kanske möts vi ute på slagfältet på varsin sida en dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in