2022-10-06, 22:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag tillhör nog de mest ryzzhatande på flashback, kolla gärna min historik, men jag undrar ändå vad du menar? Putin = Stalin, Ryzzland = Zovjet. Flashback kryllar av äckliga ryzztroll, som naturligtvis alla också hatar vaccinet.

Men varför är det inte OK att innerligt hata feminazis? Är man då ett rysstroll i dina ögon??

Jah kallar inte dig rysstroll. Jag kallar ts det. Är det inte helt jävla uppenbart vad denna trden är till för?
Citera
2022-10-06, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Och varför flydde då ukrainska kvinnor från Ukraina medans det blev förbjudet för män att fly? Det är ju inte demokratiskt eller feministiskt. Var de ukrainska kvinnorna Putins knähundar också?

För en man kan krig vara något lockande men jag har svårt att se hur Victoria, 27, nyutexaminerade jurist, Julia, 36, florist, Elisabet, 52, rektor på lågstadieskola, Eva-Lena, 48, socionom skulle ta till vapen, ligga i fält och skita och pissa utomhus samtidigt som det förväntas att de ska skjuta fienden och eventuellt, i värsta fall, bli dödade och eventuellt våldtagna på kuppen.

Framtiden blir onekligen intressant i landet Sverige som bara för några årtionden sedan var väldigt lugnt, produktivt och andra länder kunde inte förstå hur hur vi i Norden kunde ha det så bra - inga inbördeskrig, inga klankrig mellan släkterna Gustavsson och Nilsson, inga ghetton och folk fick sjukvård och de absolut flesta hade både mat och husrum.

Kan man förvänta sig att svenska män ska försvara den som pissar en i ansiktet år efter år? Lite som att man förväntar sig att en hund som man gått och sparkat och varit elak emot inte kommer bita tillbaka en dag. Nej, försvara ni det jävla skitlandet Sverige idag har blivit bäst ni vill.

För att ukraina har en annan lagstiftning och en annan kultur där män förväntas stanna och kronor förväntas fly. I Sverige består armén av 22% kvinnor och totalförsvaret gäller alla i åldrarna mellan 16-70.
Citera
2022-10-06, 22:37
Avstängd
Citat:
Återigen, jag håller med dig helt och hållet. Jag hade kämpat till döden, mot ryssen. Förklara ändå varför man inte får avsky feminazister?

Det får du.
Citera
2022-10-06, 22:41
Avstängd
Citat:
Du inser det nog inte men du springer USAs ärenden. Jag är ingen fan av Putin och vad han gör i Ukraina är inte upp till mig att orda om.

Men som du sett så är USA ivriga att få med oss i NATO och enda anledningen är för att USA ska kunna använda vårt territorium som bas om det blir krig mot Ryssland eller iaf ha oss som eventuellt avskräckande exempel. Som du kanske känner till så är USA världspolisen. Bara för någon dag sedan sköt de raketer tillsammans med Sydkorea för att avskräcka Nordkorea.

För några år sedan, under Obamas styre, så spionerade USA på SAAB från Danmark, men den historien verkar vara glömd nu.

Det kan vara svårt att förstå att USA har idéer och motiv som kanske inte alls ligger i linje med vad som hade varit bra för oss svenskar.

Försvara du att Sverige blir en lydstat åt USA. Kanske möts vi ute på slagfältet på varsin sida en dag?

Sluta projicera, rysstroll, och läs ts. Tråden handlar om huruvida det är värt att beskydda halva befolkningen vid händelse av krig. Och visst fan är det det.
Citera
2022-10-06, 22:51
Medlem
Citat:
Vill du ha ett längre svar får jag återkomma. Ett kort svar är att hänvisa till alla offentligt kommunicerande feminister som de tidigare nämnda Kakan och Jonna, som verkligen hatar män i djupet av sina hjärtan.
Okej. Nä jag hatar inte någon grupp. Tål inte människor överlag och jag upplever att alla med fungerande hjärna borde förstå varför men finns inga grupper av människor jag känner har för. Vrede kan blosssa upp ibland, absolut. Men den är jämlik mot vilken grupp som helst när det sker. Jag är rätt rättvis när jag dömer andra . Så även min egen etniska grupp, mitt kön, min ålder ja ingenting kan slippa en verbal höger. Finns ingenting i mig att sitta och hata på en enda grupp för hatets skull.

Finns ingen grupp där alla representerar alla. Inte heller någon grupp jag inte tror kan växa och min uppfattning är att majoriteten av människor i världen alltid har en möjlighet att utvecklas.
Citera
2022-10-06, 22:51
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
För att ukraina har en annan lagstiftning och en annan kultur där män förväntas stanna och kronor förväntas fly. I Sverige består armén av 22% kvinnor och totalförsvaret gäller alla i åldrarna mellan 16-70.

"Totalförsvarsplikten är omfattande och kan i stor utsträckning påverka ditt liv. Totalförsvarsplikten handlar om att alla som är totalförsvarspliktiga är skyldiga att stå upp för dem som bor i Sverige, bidra till vår säkerhet och vår frihet."

Svenska nationalister får sina bankkonton hos Nordea spärrade, pensionärer ställs inför rätta för vad de skrivit om situationen i Sverige på Facebook, ungdomar rånas, flickor och kvinnor våldtas samtidigt som vi kommer bli en minoritet.

Den där säkerheten och friheten plus de svenska kvinnor som aktivt röstat för att rasera Sverige får du försvara bäst du vill. Jag kommer göra allt i min makt för att sabotera om det skulle bli krig i Sverige och jag är inte ensam om det.
Citera
2022-10-06, 22:59
Avstängd
Citat:
"Totalförsvarsplikten är omfattande och kan i stor utsträckning påverka ditt liv. Totalförsvarsplikten handlar om att alla som är totalförsvarspliktiga är skyldiga att stå upp för dem som bor i Sverige, bidra till vår säkerhet och vår frihet."

Svenska nationalister får sina bankkonton hos Nordea spärrade, pensionärer ställs inför rätta för vad de skrivit om situationen i Sverige på Facebook, ungdomar rånas, flickor och kvinnor våldtas samtidigt som vi kommer bli en minoritet.

Den där säkerheten och friheten plus de svenska kvinnor som aktivt röstat för att rasera Sverige får du försvara bäst du vill. Jag kommer göra allt i min makt för att sabotera om det skulle bli krig i Sverige och jag är inte ensam om det.

Ja, no shit att quislingar kommer göra vad de kan för att förstöra sitt hemland, så att främmande nationer kan ta över.

Det är det som gör dig till en bokstavlig Quisling. En folkförrädare.

F.ö. det längsta ifrån en nationalist man kan komma.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-06 kl. 23:06.
Citera
2022-10-06, 23:00
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Förvarar både män och kvinnor!
Svenska kvinnor måste också ställa upp förstås enligt totalförsvarslagen. Nordiska kvinnor har en lång historia av att bidra till samhället. En viktig anledning till att Finland ändå klarade sig hyfsat mot en långt mäktigare fiende var att Finlands kvinnor också deltog i krigsansträngningen.

Sen att feminismen gått alldeles för långt i Sverige är en annan sak.
Citera
2022-10-06, 23:39
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja, no shit att quislingar kommer göra vad de kan för att förstöra sitt hemland, så att främmande nationer kan ta över.

Det är det som gör dig till en bokstavlig Quisling. En folkförrädare.

F.ö. det längsta ifrån en nationalist man kan komma.

Försvarar mitt folk. Inte "papperssvenskar" dvs de som inte är svenskar men som råkat fått ett svenskt pass. Ja, jag är nationalist. Du däremot verkar vara något av en globalistlakej som vill försvara feminism, våldtäkter och hatet mot oss svenskar.
Citera
2022-10-06, 23:47
Medlem
F.Hansens avatar
Självklart inte, man försvarar Sverige för våran frihets skull och som tack för att man fått växa upp, bo i och uppleva svensk kultur.

Att vissa sen använder den friheten för att sprida feminism är upp till dem. Dock beklagligt och ingen man tar en kula för.
Senast redigerad av F.Hansen 2022-10-06 kl. 23:51.
Citera
2022-10-06, 23:53
Avslutad
Citat:
Försvarar mitt folk. Inte "papperssvenskar" dvs de som inte är svenskar men som råkat fått ett svenskt pass. Ja, jag är nationalist. Du däremot verkar vara något av en globalistlakej som vill försvara feminism, våldtäkter och hatet mot oss svenskar.
Och ändå kommer du att strida på ”papperssvenskarnas” sida.
Citera
2022-10-07, 00:07
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och ändå kommer du att strida på ”papperssvenskarnas” sida.

Absolut inte. Hur kan du vantolka det jag skrivit något så kopiöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in