2022-10-06, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Och samma villkor är just total kravlöshet och acceptans för vilket beteende som helst.
Du ser inte skillnaden på att överta ett land och att få uppehållstillstånd för att läsa svenska ett år på högskola?
Citera
2022-10-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Nej, verkligen inte... finns kanske en liten grupp som är det, men risken finns ju alltid att du hjälper nån hjärntvättad h*ra som hatar svenskar och alla vita män.
Senast redigerad av Miche040 2022-10-06 kl. 20:02.
Citera
2022-10-06, 20:18
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/varnplikt/

Nej, även utbildade småtjejer ska göra nytta, annars skulle inte värnplikt gälla dem. Men jag skulle föredra att själv gå ut i krig än se artonåringar göra det (oavsett kön).

Vi lever i ett samhälle som är uppbyggt på genus, dvs tanken om att kön enbart är sociala strukturer.

Som vuxen är det obehagligt att de filmklipp, bilder från modern tid som dåtid med 16-åringar och även yngre i krig. Småungar som får trauman. Mina halvsyskons efternamn kommer från en soldat som måste ha varit 13-14 år. Länge sedan men jag tar hellre till vapen själv då.

Vet du inte skillnaden på totalförsvar och värnplikt så kan vi nog lämna det där.
Citera
2022-10-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Nej, inte som grupp. Om Ryssland skulle anfalla hoppas jag att den feministiskapolitiken bibehölls och att man förbjöd kvinnor att fly precis som de gjorde i Ukraina fast där förbjöd man män att fly vilket är direkt ofeministiskt. Kvinnor ska till fronten. Massinvandringen och feminismen får de bäst försvara själva om de önskar.

Tänk dig att dö eller bli av med benen för att du försvarat Kakan Hermansson, Annika Strandhäll och Jonna Sima. Nej, dra åt helvete.
Det är ju just detta som är problemet. Jag skulle göra vad som helst för att försvara kvinnor, även om jag själv dör. Nästan vilken kvinna som helst, oavsett ålder, åsikt, religion, sexuell läggning etc bör försvaras till varje pris!

MEN!!! Jag skulle under inga som helst omständigheter försvara 2020-tals feminazis. Problemet är att man ju inte vet detta i förväg, om det inte är kända feminazister som de du nämner. Hade jag räddat Kakan eller Jonna men själv blivit svårt skadad, så hade de fortsatt hata mig eftersom jag är en vit heterosexuell man. Min ärliga uppfattning är att om jag dödat tre våldtäktsbenägna ryzzar men ligger svårt skadad framför dessa feminazis, så hade de med största glädje sett mig dö utan att försöka rädda mig. Deras hat mot män är en religion.
Citera
2022-10-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Man kan faktiskt inte låta bli att undra vad det är för fel på såna som dig!? Du är inte smartare än andra även fast du tror det, du har bara krånglat till det som är enkelt!

Jag har då verkligen inte krånglat till något.
Citera
2022-10-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Någon som skulle behöva dom ännu bättre är deras hemländer. Man kan inte beröva u-länder sin kompetens och sedan påstå att man vill hjälpa u-länderna, det är en omöjlig ekvation.

För övrigt är det så jävla patetiskt att se folk sitta och skylla på det ena eller andra könet. Merparten av kvinnor håller inte med om feminazismen som propageras på internet, personer som gör det håller man naturligtvis kort alternativt sätter på plats. Dom har ju inget vettigt att komma med.

vissa av dem kan inte återvända, eftersom de har flytt krig och det fortsatt är oroligheter i deras forna hemländer. Deras hemland är Sverige nu. De har alltså inte flytt från u-länder. Men du kanske anser att Irak, Syrien, Iran, Libanon, forna Jugoslavien etc. är u-länder?

Håller med. Är det kvinnors fel att det ser ut som det gör, så är det i princip lika mycket männens fel. Och är det männens fel, så är det i princip lika mycket kvinnornas fel. Antingen får man beskylla alla eller ingen.

Flertalet feminister är vettiga och bra. Sedan finns det folk som har kapat ordet feminism och kallar sina tokiga åsikter för feminism. Dessa individer är givetvis inte feminister, utan snarare manshatare.
Citera
2022-10-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
I indien är det procentuellt högre andel kvinnor som utbildar sig till ingenjörer jämfört med Sverige, trots avsevärt sämre jämställdhet. En parantes.
Du verkar inte förstå rikigt och jag ber dig läsa på ordentligt istället. Könet, alltså man eller kvinna är påhittat inklusive de egenskaper som har tillskrivits dem. Samhället har konstruerat skillnaden mellan man och kvinna enligt feminismen. Det måste du förstå.

Ja? De blir väl mer uppmuntrade till det av sina föräldrar. Och ser också att det är många kvinnor som jobbar som det. Då är det enklare att välja den banan.
Citera
2022-10-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Klart vi pratar, jag är från landsbygden och mina vänner är som mig. Kristna och kanske lite "bonniga" och inte ens värda att försvaras i krig. Det är klart vi pratar om det men de blir bara att vi blir ledsna.
De har placerat sig som en slags förebilder och lever helt miserabla liv utan familj och hatiska mot män och talar för oss, jag tycker verkligen inte om det och de har skapat den här stora sprickan.

De är inte många vanliga normala svenska tjejer som är som de. Feminist är ett fult ord i min generation men de är inte så många som lyssnar på oss, och vi kan inte skapa en organisation mot det heller. Tycker de är konstigt att män inte ser vilka som är feminister och normala, de upptäcker jag väldigt fort, inom 1 till max 5 minuter. Ofta redan på utseendet.
Jo, det är lätt att se skillnad. Fem minuter vid observation, 20 sekunder vid diskussion. Dock har antalet feminazis ökat kraftigt de senaste åren. Som sagt, jag gör allt för att försvara kvinnor, men jag skulle inte riskera en bruten nagel för att försvara Kakan eller Jonna, som togs upp som exempel i annat inlägg. Du tillhör inte den kategorin!
Citera
2022-10-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
vissa av dem kan inte återvända, eftersom de har flytt krig och det fortsatt är oroligheter i deras forna hemländer. Deras hemland är Sverige nu. De har alltså inte flytt från u-länder. Men du kanske anser att Irak, Syrien, Iran, Libanon, forna Jugoslavien etc. är u-länder?

Håller med. Är det kvinnors fel att det ser ut som det gör, så är det i princip lika mycket männens fel. Och är det männens fel, så är det i princip lika mycket kvinnornas fel. Antingen får man beskylla alla eller ingen.

Flertalet feminister är vettiga och bra. Sedan finns det folk som har kapat ordet feminism och kallar sina tokiga åsikter för feminism. Dessa individer är givetvis inte feminister, utan snarare manshatare.
Att inte andra feminister tar avstånd från dessa manshatande feminazis gör att jag tar avstånd från all feminism på 2020-talet. Samtidigt som jag nog tillhör de som vill ha mest rättvisa mellan könen så avskyr jag nutidens feminism.
Citera
2022-10-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Vet du inte skillnaden på totalförsvar och värnplikt så kan vi nog lämna det där.
Tror du att kvinnor som gjort värnplikt inte ska tjänstgöra så kan du gå o lägga dig istället.
Citera
2022-10-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Att inte andra feminister tar avstånd från dessa manshatande feminazis gör att jag tar avstånd från all feminism på 2020-talet. Samtidigt som jag nog tillhör de som vill ha mest rättvisa mellan könen så avskyr jag nutidens feminism.

Det gör de givetvis. Men du hör inte talas om det, eftersom flertalet feminister inte är kända. Feminister vill uppnå/bibehålla samma rättigheter och möjligheter, som män: socialt, ekonomiskt och politiskt. Varken mer eller mindre.
Citera
2022-10-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Din mamma er kanskje värd det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in